Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Grijze roodstaart van 14 weken piepen

Nieuw hier!

Grijze roodstaart van 14 weken piepen

Hoi hoi, Wij hebben sinds 2 weekjes een jongedame in ons gezin opgenomen van 14 weekjes. Nu is het zo dat als ik of ieder ander mens in de buurt komt om tegen haar te praten of aandacht te geven dat ze enorm gaat piepen. Echt wel heftig ook soms. Snap dat papagaaien geluid produceren. We hebben een zwartkop caique die r soms ook wat van kan. Maar dit is echt iedere keer als r ook maar iemand bij haar in de buurt komt. Waar kan dit door komen? En wat kan ik eraan doen? Negeren probeer ik en als ze dan stil is praat ik weer tegen haar of aai haar maar dan begint ze meteen weer.

Papegaaienforum Wizard Antonia 1968's Avatar
    Leeftijd
    50
    Ik denk bedelgedrag, krijgt ze nog pap ?
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

Nieuw hier!
    Nou. De kweker zei dus dat we geen pap meer moesten geven omdat ze zelf al eet van de zaden en pellets. Fruit en groente eet ze ook. Palmnoten ook. Tenzij ze ineens minder zou gaan eten mocht ik na een paar dagen wat pap geven. De 3e dag begon ze in de avond echt te piepen dus toch een beetje pap gegeven. Ze pakt ook vaak mn vinger vast en doet dan zo'n eetbeweging maken. T lijkt erop dat ze mn vinger dan ziet als een papspuit ofzo?!? Dat piepen is echt heel de dag door als ze mijn aandacht krijgt. Ik hoef maar naar haar te kijken en ze begint al

Papegaaienforum Wizard Antonia 1968's Avatar
    Leeftijd
    50
    Houd haar gewicht goed bij, in de ochtend.
    Daarnaast zou ik haar toch één keer per dag pap geven, in de ochtend of avond.
    Ze mag dan 10% van haar lichaamsgewicht hebben. Eet ze dat ongeveer op, heeft ze het echt nog nodig.

Beetje vreemd om een half zelfstandig etende vogel mee te geven, en dan zo'n simpel advies erbij...
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

Papegaaienforum Expert
    Leeftijd
    50
    kennelijk is ze met pap groot gebracht zou je zo denken en idd kan het nooit kwaad om 1 x per dag wat pap te geven,ken mensen die oudere gaaien nog steeds wat geven elke dag
    als een net zelfstandige vogel in een nieuw huis komt is het niet vreemd dat deze bedel gedrag gaat vertonen
    ze zal een ieder gaan uitproberen om wat voor elkaar te krijgen
    als haar gewicht gewoon stabiel is is het aan jou wat je met dit gedrag wilt doen
    het betekend ook zeker niet dat als je zou besluiten nog wel wat pap extra te geven dat je er dan voor altijd aan vast zit,ze stoppen er vanzelf vaak ook op een bepaald moment mee

Gelijkwaardige Onderwerpen

1. Grijze roodstaart baby 13 weken wel fit?
    Door Grijze gaaitje in forum Gezondheid Grijze Roodstaart
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 15-07-16, 23:42
  2. 40-jarige grijze roodstaart blijft piepen
    Door Karolientje in forum Gezondheid Grijze Roodstaart
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 18-09-13, 21:50
  3. Voedingsschema Grijze Roodstaart 8 weken??
    Door Tonie in forum Voeding Grijze Roodstaart
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 15-02-12, 08:22
  4. grijze roodstaart 9 weken
    Door tommie1989 in forum Voeding Grijze Roodstaart
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 11-10-11, 18:27
  5. Help Grijze Roodstaart 6 weken...!!
    Door Tatjana in forum Voeding Grijze Roodstaart
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 30-09-11, 14:46

Forum Rechten