Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hij is er!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ik denk dat ze echt aandacht wil van hem. En omdat ze het niet op pisitieve manier krijgt het probeert..
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #17
      We zijn nu een dikke week verder. Buiten het feit dat Koko niets van mijn zoon moet hebben, wil hij ook nog niets met Nebby te maken hebben. Hij blijft weg vliegen van haar. Als ze nog maar in de buurt komt dan is hij weg.
      Nu besef ik wel dat het nog maar een week is, maar ik had gehoopt op iets meer vooruitgang. Misschien is dit niet realistisch van mij?
      Zijn er dingen die ik nog kan doen? Ik laat ze altijd samen uit de kooi, probeer ze in hetzelfde spel te betrekken enz maar hij blijft weg vliegen om dan maar in zijn eentje op haar kooi te gaan zitten dutten. Is ook best zielig natuurlijk...

      Comment


      • #18
        Misschien moet ik ook gewoon nog wat geduld hebben. Ik ben denk ik vooral bang dat Koko eenzaam gaat worden.

        Comment


        • #19
          Hoe is Koko tegenover jou? Vindt hij jou wel leuk? Anders moet je wat meer momenten één op éën aandacht creëeren.

          Er zijn op Youtube een hoop filmpjes te vinden over trainingen, de basis dingen zoals opstappen maar ook truckjes. Mij heeft het heel erg geholpen.
          Misschien als hij wat meer tijd met jou besteedt, wordt hij overall wat meer toeschietelijk zowel tegenover de mens als jouw vogel?

          Comment


          • #20
            Kijk eens bij Parrot wizard en Bird tricks. Zeker bij Parrot wizard wordt alles stap voor stap uitgelegd en goed in beeld gebracht.

            Comment


            • #21
              Bij mij gaat het wel. Hij wil knuffels, stapt mooi op, ik kan hem ook al vlot terug in de kooi zetten. Ook spelen gaat goed.
              Maar hij valt mijn zoon echt aan, uit het niets. Daarnet weer. Deze keer heb ik hem echt los moeten maken van zijn vinger. En hij bijt echt door, echt om schade aan te richten.
              Ik vind het echt moeilijk zo. Ik weet niet goed wat te doen hiermee. Zoon is echt bang als koko los is en durft bijna niet meer te bewegen, bang dat hij iets uitlokt.
              Ik wil hem niet opgesloten houden als zoon thuis is. We zijn maar met ons tweetjes.

              Comment


              • #22
                Wat een rot situatie zeg! Hij ziet jou zeker als zijn 'eigendom'? Was hij in zijn eerdere huis ook alleen met zijn eigenaar? Kun je je zoon niet wat meer met hem laten doen, zonder dat je erbij bent, dat hij je zoon ook als leuk gaat ervaren?
                Ik zou het internet doorspitten. Er zijn vast nog meer mensen die dit probleem hebben en er wellicht een oplossing voor hebben gevonden. Nogmaals wat een rot situatie. Wellicht hebben de anderen betere adviezen.

                Comment


                • #23
                  Zijn eerste eigenaar heeft hem het eerste half jaar niet uit de kooi gehaald. Daarna heeft hij dus bij een gezin gezeten met 3 kinderen. Zij hebben hem best veel geleerd! Maar hun jongste werd dus ook aangevallen, heb ik een paar dagen geleden gehoord.
                  Mijn zoontje is echt bang van hem, het vertrouwen is weg. De aanval in zijn nek heeft niet goed gedaan.
                  Ofwel gaat hij naar boven ofwel verstopt hij zich onder een deken.
                  Dit heeft dus weer het gevolg dat ze iets minder vaak uit hun kooi kunnen, want ik kan mijn zoontje toch moeilijk boven laten wonen.
                  Nebby is boos op Koko, Koko blijft van haar weglopen of vliegen. Gelukkig valt hij haar niet aan, dus dat valt wel al mee.
                  En Nebby is een paar dingetjes aan het overnemen van hem. Zo heeft ze al een paar keer geblazen naar mij. En deze avond heeft ze een grotere pluim uitgetrokken :-o.
                  Ja... Het gaat dus niet zo goed hier...
                  En het ergste is: Koko is echt lief tegen mij. Komt kroelen, praat tegen mij, wil lekkers hebben, doet dutjes op mijn knie enz... Hij is een schat. Maar ook alleen maar bij volwassenen.
                  Alles stort een beetje in elkaar... :-(

                  Comment


                  • #24
                    ik ben bang dat je dit probleem nog wel even zal houden als het al overgaat
                    ik had een dwerg ara die niemand leuk vond en iedereen beet als ze een vinger uitstaken maar verder niet aanviel,behalve mijn kleindochter,die moest ik nog wel eens ziek uit school halen en als ze dan op de bank lag liep de vogel naar haar toe en beet haar waar ze haar kon pakken,heel zielig
                    en een andere keer vloog ze echt op iemand af en viel aan,die persoon hield ook niet van dieren dus erg ongelijk kon ik haar stiekem niet geven
                    maar toen ik een week in het ziekenhuis had gelegen had mijn dochter de vogels verzorgd en toen kon ze wel met de vogel overweg,totdat ik weer thuis was toen was het weer als vanouds
                    heb ook een kaketoe,die pakt iedereen,steekt zelfs gewoon zijn poot echt ver door de tralies om iemand te pakken die te dichtbij de kooi komt,maar ik kan er alles mee
                    het alleen laten van de vogel met je zoon wel uit te proberen maar zeker eerst een poosje wanneer hij in de kooi zit en dan je zoon hem wat lekkers laten geven en wat aandacht laten geven,maar jij moet dan wel helemaal uit het zicht zijn op die momenten
                    met mijn ervaring zie ik het wel een beetje somber in voor jouw situatie,voorlopig iig
                    er zijn gewoon vogels die bepaalde mensen niet mogen,je ziet soms ook dat een vogel echt een mannen of vrouwen vogel is en dat haal je er niet zomaar even uit

                    Comment


                    • #25
                      Dankjewel voor je antwoord.
                      Ja ik zie het ook wat somber in.
                      Mijn zoontje durft niet meer, wat ik hem ook zeg. Het helpt natuurlijk ook niet dat Koko echt naar hem zit te loeren vanuit de kooi of vanop de bank.
                      Echt zo een verschil met hoe hij naar mij toe is! Meteen vrolijk, praten,... En als mijn zoon langs komt een gemene blik en geblaas.
                      Ik probeer hem duidelijk te maken dat hij een band moet opbouwen maar ze weigeren alle twee
                      Weet je, ik lach er nu wel mee maar eigenlijk is het heel erg. Ik wou een vriendje voor Nebby. Zodat ze een soortgenootje zou hebben. En nu zit ik met 2 boze papegaaien. Ik heb al 2 opvang instanties aangeschreven maar heb geen antwoord gehad.
                      Ik wil hem niet op marktplaats hebben :-(. Ik wil dat hij gelukkig en blij is en niet van hand naar hand gaat of in de handel komt...
                      Ik weet het even allemaal niet meer...

                      Comment


                      • #26
                        weet je,niet iedere vogel wil een vogel vriendje,mijn dwerg ara had ik geloof ik wel 3 x een partner voor gekocht maar ze wilde alleen maar mij
                        1 x ging het wel goed,toen had ik een jong die nog pap moest en die accepteerde ze,helaas is hij met 8 maanden door toevallen overleden
                        ik denk zelf dat het altijd een soort gok blijft als je vogels bij elkaar wilt hebben,in de natuur kiezen ze zelf,en dat daar nog bij komt dat ze vaak alleen en nog eens tam gemaakt zijn dus meer zelfvertrouwen wat ook brutaliteit met zich mee brengt dit soort gevallen in de hand werkt
                        dit hoeft lang niet altijd op te gaan natuurlijk maar je zal er maar de dupe van zijn en daar ben jij een voorbeeld van

                        Comment


                        • #27
                          Het stomme is dat Nebby hem eerst echt wel accepteerde en helemaal verliefd op hem was. Maar doordat hij haar weigerde en weg liep ofwel naar haar ogen beet is dat over gegaan. Nu jaagt ze hem vooral weg. Gelukkig heeft hij geen agressie naar haar toe en laat hij zich wegjagen.
                          Ik vind het oprecht spijtig allemaal...

                          Comment

                          Ads onder in topics

                          Collapse
                          Working...
                          X