Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grijze Roodstaart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Limburg Grijze Roodstaart

    Goedemiddag,

    Ik zoek nieuw personeel voor mijn lieve vriendje Sammy.
    Hij (denk ik) is een grijze roodstaart papegaai geboren in 2001.
    Kan heel duidelijk praten en is erg slim. Bijv welterusten als het donker is en naar boven gaat, overdag is het "houdoe".
    Truukjes leert hij in no-time (mits je zonnepitten hebt )

    Ik heb hem van een kennis overgenomen in 2003, is altijd mijn lieve maatje geweest maar helaas heel eenkennig.
    Ikzelf kan er wel alles meedoen, dat ging al na 2 maanden toen ik hem overnam.

    Sam krijgt hier nu helaas te weinig aandacht en heeft wat grote veranderingen moeten meemaken, hij is dan ook gaan plukken een aantal jaar terug en heeft nu een kale buik.

    Gaat niet gratis weg en komt met zijn eigen kooi en transportkooi.
    Ik hoor graag van u waar hij terecht komt, zoek iemand met ervaring met papegaaien aangezien het geen jonkie is.

    Gaat niet naar fokkers / handelaren ect!
    Hij heeft altijd binnen gestaan zonder andere vogels.
    Houd van menselijke aandacht, is niet lief naar andere dieren (honden, katten)
    Ik hou graag contact met de nieuwe eigenaren.

    PS: Ik woon in Heerlen!

    AFMphH4.jpg

  • #2
    Je stelt wat eisen, maar die kan je beter aan jezelf stellen.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Zijn het echt onredelijke eisen dat ik geen handelaren / fokkers vraag?
      Of dat ik mensen zoek waar het een gezelschaps vogel blijft aangezien hij nooit in een buiten voliere heeft gezeten (tevens te koud voor een gaai met kale buik vind je niet?) noch een andere papegaai heeft gezien?
      Of is het het feit dat ik graag hoor hoe het met hem gaat?

      Even serieus, waar slaat je reactie nou op?
      "eisen aan jezelf stellen", daarom zoek ik toch nieuwe mensen of niet?
      Tevens weet je mijn situatie niet.

      Zeg dan niets, beetje dom en hatelijk dit.

      Comment


      • #4
        Persoonlijk vind ik de "advertentie" goed geformuleerd.
        Corazon wil afstand doen van zijn vogel en wil een goed tehuis vinden. Hij geeft aan wat de vogel gewend is en wat hij niet gewend is. Het is wel belangrijk te weten of de vogel met andere dieren overweg kan.

        Ik vind het inderdaad een beetje een rare opmerking om dan te zeggen dat Corazon aan zichzelf eisen moet gaan stellen.
        De enige eis die hij aan zichzelf gesteld heeft is dat zijn vogel een goed tehuis krijgt waar de vogel zich happy kan gaan voelen.

        Hij kan toch niet zeggen: joh ik heb hier een vogel zitten waar ik van af moet, en het boeit me niet of hij gaat weg kwijnen?

        Nee ik vind de advertentie correct omschreven en de "eisen" die gesteld worden aan de nieuwe woonomgeving vind ik rieël.
        Je plaatst ook geen hond die niet met jonge kinderen overweg kan bij een gezin met een baby.

        De reden dat de vogel weg moet staat niet ter discussie hier.
        Dat kan privé afgehandeld worden indien noodzakelijk.

        Mijn honest opinion.

        Comment


        • #5
          Hij kan toch niet zeggen: joh ik heb hier een vogel zitten waar ik van af moet, en het boeit me niet of hij gaat weg kwijnen?

          [/QUOTE]

          Komt toch op hetzelfde neer. Mensen willen een dier en als ze het zat zijn wordt het gedumpt. Doe je met een kind toch ook niet.....of wel, zou kunnen.
          Marktplaats staat er vol mee.
          En als het je gaat om een goed of zelfs beter huisje, zet je er niet bij voorbaat bij dat ie niet gratis weggaat en dat ie met zijn eigen kooi komt, en dat je contact wil houden, en en en...

          En dat is mijn mening, mag ook toch ?
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

          Ken je papegaai

          sigpic

          Comment


          • #6
            Doe je dit bij iedereen zo in de verkoophoek? Kom je zo aan je 2300 berichten?

            Je had waarschijnlijk geen berichtje geplaatst als ik een simpele advertentie had neergezet zonder verhaal.
            Maar ik denk wel dat je het in de gaten had dat het me aan mijn hart gaat dus mij een raadsel waarom je nog even een steek wilt nageven.
            Sam is al 15 jaar met veel plezier bij mij, je kent ons totaal niet dus zit niet rond te bezuinen dat ik mijn papegaai aan het "dumpen" ben.

            "zet je er niet bij voorbaat bij dat ie niet gratis weggaat en dat ie met zijn eigen kooi komt, en dat je contact wil houden"
            Wanneer dan wel? Wanneer de mensen 2 uur hebben gereden om langs te komen?
            Ik denk dat velen overigens wel blij zijn met een kooi, ook Sam die aan deze kooi gewend is.
            En dat contact voor jou zo'n probleem is.. dat snap ik wel.

            Heb het gemeld bij de admins en schenk jou verder geen aandacht meer. Naar mens.

            ---
            Aan de lieve mensen die geïnteresseerd zijn in Sam:

            Contact houden.. ik kom echt niet elke week op de koffie haha.
            Een e-mailtje, whatsappje of facebook zou leuk zijn op zijn tijd.
            Hij gaat niet gratis weg, maar vraag er echt niet de hoofdprijs voor, hier komen we samen wel uit

            Comment


            • #7
              Beste Corazon,

              Antonia bedoeld het goed en denkt alleen maar aan de vogel in dit geval.
              Het grote probleem is ook dat zij net als ik trouwens veel advertenties voor bij zien komen waarin om diverse redenen vogels worden aan geboden maar in grote lijnen komt het er vaak op neer dat het allemaal niet zo leuk meer is met de vogel als dat de mensen wel willen.

              Of dat ook in u geval is weet ik niet, maar gelet op uw boosheid zal het u aan het hart gaan dat de vogel weg moet. En ja dan zit je niet te wachten op negatieve/kritische reactie.
              ik weet niet alles maar doe mijn best

              Comment


              • #8
                Beste Antonia,

                Je stelt dat als je een goed huis belangrijk vind je er dan geen geld voor mag/moet vragen , beetje onzin natuurlijk.
                Hoe vaak krijgen mensen niet te horen als ze een dier willen weggeven aan een goed tehuis dat ze dit niet voor niks moeten doen omdat dan ook de verkeerde mensen erop af komen(handel).En niet gratis weg hoeft niet perse in te houden dat die voor veel geld weg kan.

                JIj bent heel erg betrokken bij vogels en kijkt ook vaak alleen maar naar hun belang, maar zoals je zelf ook weet het zal soms even niet anders kunnen en moet er toch anders gekozen worden.

                Ik snap heel goed wat je bedoeld, al komt het soms vreemd uit je toetsenbord. Ik denk ook dat het nu wel een correct verhaal is.
                En niet dat het zo is zoals jij en ik wel vaak gedacht hebben, daar heb je er weer zo 1.
                ik weet niet alles maar doe mijn best

                Comment


                • #9
                  Een tip dan.....
                  Plaats 'm bij een herplaatsende opvang, World of birds, Moderne papegaai ed.
                  Weet je zeker dat ie niet wordt verhandeld en een goed huisje krijgt.
                  Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                  Ken je papegaai

                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    De eis dat de vogel niet bij andere vogels mag slaat echt nergens op en is erg egoïstisch.
                    Hij plukt niet voor niets.
                    Dit gedrag kan misschien wel doorbroken worden door er een partner bij te zetten.

                    Comment


                    • #11
                      De eis dat de vogel niet bij andere vogels mag slaat echt nergens op en is erg egoïstisch.
                      Ik lees nergens dat dit een eis is, ik lees wel de info dat deze vogel altijd alleen heeft gezeten zoals wel met meer HK vogels gebeurd.

                      Hij plukt niet voor niets.
                      Dit gedrag kan misschien wel doorbroken worden door er een partner bij te zetten.

                      Dat die om een of andere reden plukt dat zal best, en dat daar oplossingen voor zijn ook.
                      Maar daar gaat deze posting niet over Corazon wil van de vogel af om welke reden dan ook en daar gaat deze posting over.
                      ik weet niet alles maar doe mijn best

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse
                      Working...
                      X