-->
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Aankleden, bescherming papegaaienkamer

Baby Papegaaien Liefhebber

Aankleden, bescherming papegaaienkamer

Hallo allemaal,

Al geruime tijd lid van het forum, tot nu toe ben ik vooral een "leeslid" geweest.
    Ik ben een tijdje geleden verhuisd van een 3 kamer flatje, naar een ruime eengezindwoning.
    Daar hebben mijn kippen een redelijke grote kamer, waarin een mega voliere staat.

Nu wil ik de voliere buiten in de tuin gaan opzetten, en de kamer gaan inrichten, zodat ze daar voortaan helemaal vrij zitten.
    Voor mijn roodstaarten heb ik een aantal koffiebomen, en redelijk veel takken om op te hangen.

Voordat het zover is, dat ik de kamer kan gaan aanpassen, heb ik wat hulp nodig.

Waar moet ik rekening mee houden qua beveiliging van de grond, en muren, raamkozijnen?
    Ik heb geen idee wat ik op de grond moet leggen, momenteel is het een houten vloer, de muren zijn van gips...

Is het mogelijk, om in de kamer een airco te plaatsen, of is het beter dat niet te doen, ivm het ontrekken van alle vocht uit de kamer? Kan altijd nog raamfolie plakken.

Alle tips, op en aanmerkingen zijn welkom !!!!!!!!

Alvast bedankt voor het meedenken
    Bobbie & Chefke

Senior Papegaaien Liefhebber
    Het hele jaar door buiten laten.

Bedankt Aad, voor je top reactie !!!
    Bobbie & Chefke

Beste moderatoren, kunnen jullie mijn account verwijderen aub?

Geen idee hoe ik dit zelf kan doen, ik maak geen gebruik meer van deze site, dus mijn account kan weg.

Alvast bedankt!
    Bobbie & Chefke

Senior Papegaaien Liefhebber
    Leeftijd
    56
    Ok, ik weet niet of je er nog steeds bent en of je dit dan überhaupt nog leest, maar ik antwoord je even.Ook geen idee waarom je opeens je account wil verwijderen, maar goed dat zal wel een reden hebben. Moeten je vogels niet de dupe van zijn, dus even van mijn kant een antwoord.Airco zou ik zeker weg laten, vind het persoonlijk niet zo'n aanrader omdat je dan ook voor toch zorgt en toch is iets wat niet goed is voor vogels.Een vochtregelaar is wel aan te raden, maar niet verplicht. Wij zetten gewoon genoeg potjes met water, ook op de verwarming.Qua vloerbedekking, zou ik het gewoon kiezen voor een stenen vloer die makkelijk te onderhouden is en waar je dan eventueel kranten op legt.Ook linoleum kan natuurlijk. Een houten vloer zou verleidelijk kunnen zijn om aan te knagen als ze graag over de grond scharrelen, maar is ook minder makkelijk om de poep te verwijderen.Raamkozijnen in hout? Nou, hier zijn ze allemaal niet meer zo strak omdat er wel eens eentje aan geknabbeld heeft wat natuurlijk niet zo gezond is want dat hout is bewerkt.Ook heel goed kijken dat je veilige ramen hebt die niet zomaar open kunnen zodat ontsnappen niet mogelijk is.Wil je ze opengooien om te verluchten als je vogels los in de kamer zitten (want verluchten en frisse lucht is wel belangrijk), dan kan je zoals wij doen. Wij hebben langs de buitenkant gewapende draad zoals voor kooien tegen de muur van het raam bevestigd. Ze kunnen dus niet aan de bevestigingen om die los te peuteren en die draad is heel stevig in de muur verankert. Zelfs Mus (de blauw-gele ara) heeft het wel eens gewaagd maar is dus niet weg geraakt. Wel een paar verplooiingen, maar goed, het bleek veilig. Nu blijven wij meestal in de buurt als de venster open gaat, je weet nooit. OF wij zitten buiten op het terras aan de andere kant van het raam. Zo zitten de vogels eigenlijk ook een stukje buiten en toch veilig binnen. Ik hoor mensen graag zeggen dat vogels buiten horen, oh ja, en liefst gewoon op stok. Nou dat wil je hier niet met al die roofvogels die hier zitten. En ja, er zijn hier al mensen in de buurt die hun grijze roodstaart zijn kwijt geraakt aan de klamper. Een risico dat je al dan niet zelf wil nemen. Ik niet.Als je nog vragen hebt, en er nog bent dus, zal ik graag proberen om te antwoorden als ik er ben. Ben niet altijd even actief door ziekte, dus...

Gelijkwaardige Onderwerpen

1. Aankleden voliere
    Door Lowa in forum Huisvesting Grijze Roodstaart
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 14-07-13, 14:33

Forum Rechten

• U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • U mag geen reacties plaatsen
  • U mag geen bijlagen toevoegen
  • U mag uw berichten niet wijzigen
  •