Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Server-side update veroorzaakt crash van forum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Server-side update veroorzaakt crash van forum

    28-05-2018 tegen een uur of 12 smiddags is het forum intern bij onze webhoster verhuisd naar een nieuwere meer up-to-date server.
    De oude server software was dermate verouderd dat het niet meer veilig was om deze te blijven gebruiken.

    Helaas is ons forum ook niet meer de jongste en dit forum bleek niet te kunnen werken met de nieuwe server software zoals we gister zagen. De database was niet meer bereikbaar een summiere melding die een leek niet begrijpt werd op uw scherm weergegeven.

    Zie het een beetje als Windows 98. Die is ook niet meer up-to-date en word niet meer ondersteund.
    Oude programma's draaien er prima op, maar probeer er niet de nieuwste Excel of Word op te installeren. Werkt gewoon niet.
    Andersom ook, Windows 10 ondersteunt geen oude MS-DOS programma's meer.
    Zo werkt het met dit forum en de server ook. het moet bij elkaar passen.

    Gelukkig heeft de leverancier van het forum-software een kleine update hiervoor uitgebracht enige tijd geleden al.
    Helaas was mij dit niet bekend.

    Deze update is vanmiddag gedownload van de website van de leverancier en geupload naar de server.
    Echter was het ruim 30 graden IN HUIS!!! en had ik geen zin om dit te gaan installeren.
    Dit heb ik vanavond tegen 18:30 gedaan en jawel, alles zat mee. Tegen 19:15 was het forum weer open voor gebruik.

    Ik/wij wensen jullie weer veel plezier met het forum.
    Enige verschil is dus dat de chatbox niet meer terug komt.
    Deze software is reeds 4 jaar geleden niet meer ondersteund en met houtjes en touwtjes door ons aan de praat gehouden.
    Dat is nu per vandaag helaas echt einde oefening.

Ads onder in topics

Collapse
Working...
X