Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hallo Allemaal, Ineke en gr roodstaart Stella stellen zich voor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hallo Allemaal, Ineke en gr roodstaart Stella stellen zich voor

    Hallo,
    ik ben Ineke Melkert en heb sinds 8 weken een grijze roodstaart van ruim een jaar oud die naar de naam Stella luistert.
    we moeten nog heel veel van elkaar leren, ik heb al wel twee jaar een kakariki parkiet maar dat is totaal anders als een papegaai. Nooit gedacht dat een papegaai zo leuk zou zijn.
    we hebben ook ongeveer 150 postduiven,en twee konijnen. De dierentuin is dus compleet 😉 op vakantie gaan wij nooit , we zijn dolgelukkig thuis met de dieren boel ☺️
    we zijn met Stella om alles uit te sluiten naar een speciale vogeldokter geweest in Zelhem , die was geschokt om te zien dat Stella helemaal verkeerd geknipt was, ze was van ellende de pennen die geknipt waren aan het op eten. Ze had er erg veel last van zei hij .Onder narcose heeft de dierenarts de pennen getrokken zodat ze nu vervroegd in de rui komt. We hebben besloten alles aan te laten groeien ze valt heel veel doordat ze lomp is en niet nadenk springt ze van de twee meter hoge kooi af ook als ze schrikt of omdat ze ergens anders heen wil. De dierenarts liet zien dat ze al deukjes in haar borstbeen had van het vallen. De bloeduitslagen waren allemaal negatief en dat is weer positief😀
    Nu wachten op haar nieuwe pennen ik ben benieuwd.
    ik ga veel op dit forum lezen en hoop daarmee weer veel te leren .
    groetjes,
    ineke en Stella

  • #2
    Welkom, wat erg van de vleugels en dat ze dan ergens van afvalt. Goed dat je bij een vogelarts te rade bent gegaan. Lekker laten aan groeien dan kan ze straks hopelijk goed vliegen. Geeft toch een hoop vrijheid voor de vogel. Wat doe je nu om het vallen te beperken?

    Comment


    • #3
      welkom
      ik herken dat wel van dat vallen
      let er wel op dat als stella eenmaal kan vliegen dat ze dat ook heel lomp kan gaan doen en dan ook tegen dingen aan kan vliegen
      ze moet door gaan krijgen dat ze via klimmen ook op veel plekken kan komen
      kijk het gewoon aan hoe ze het gaat doen
      zorg ervoor dat ze wel de kooi op kan klimmen als ze er af is,een trapje,touw oid
      veel plezier met stella

      Comment


      • #4
        Dankje Milaja 😀
        Ik vind het ook wel spannend hoor , ze is nog jong en als ze nu lomp is zal ze dat met vleugels ook wel zijn. Ze groeien al een beetje aan dus als ze nu ergens van schrikt vangt ze zichzelf al beter op.
        Ik ben er al heel veel over op internet aan het lezen maar ik denk dat het net als met kinderen is dat er geen gebruiksaanwijzing voor is en dat je door ervaring rijker word. Ik merk wel dat ik erg onzeker ben , laatst had ze een stukje van een eier schil daar knaagt onze kakariki parkiet ook wel eens op. Maar bij Stella ging haar tong gelijk bloeden. Ze is een dag heel stil geweest en ik was zo bezorgd. Diep van binnen wist ik wel dat als ze echt ziek zou zijn ze er heel anders uit zou zien. Dat is met de postduiven denk ik het zelfde dan gaan ze in elkaar zitten krijgen tranende oogjes laten het koppie beetje hangen. Dat had Stella allemaal niet en toch heb ik er slecht van geslapen. De volgende ochtend was er gelukkig niets meer aan de hand 😉 en weer een les eier schillen zijn gevaarlijk 😎

        Comment


        • #5
          ik geef soms wel eier schillen van gekookte eieren maar dan maak ik ze wel fijn met de vijzel

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X