Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel gierst en snoepjes bij training

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hoeveel gierst en snoepjes bij training

    Hallo allemaal. Ik heb een fijne redelijk tamme grasparkiet van 4 jaar. In de eerste 2,5 jaar was hij niet tam, beet en krijste veel. Dat heb ik opgelost met het boekje gek van mijn vogel. Nu is hij goed tam en het bijterige is er (bijna) helemaal af. Ik heb hem nu geleerd mij een kusje te geven (dan tikt hij met zijn snavel tegen mijn wang of neus. Dan krijgt hij een paar happen gierst of mag hij knabbelen aan de bolletjes van Nutriberries van Lafaber voor (gras)parkieten.
    Hij heeft dit goed door en komt nu zelf een kusje geven om wat lekkers te krijgen. Dat lekkers stel ik soms wel uit zodat hij wat meer kusjes geeft voor hij wat krijgt.

    Nu wil ik graag dat hij grote vleugels leert en dat hij dan zijn vleugels spreidt dus daar ben ik mee begonnen. Voorlopig kijkt hij alleen maar als ik mijn ellebogen omhoog doe en roep grote vleugels. Ik geef hem een beloning als hij (toevallig zelf zijn vleugels spreidt, bij het uitrekken bijvoorbeeld, en roep dan grote vleugels, beloning.

    Nu mijn vraag hoeveel gierst en/of bolletjes geven jullie per dag als beloning? Hij is gezond, heel actief en vliegt de hele dag door de kamer.

    En ben ik goed bezig om hem 'grote vleugels' aan te leren? Zijn er nog mensen die tips hebben op dat vlak?

    Het is een grasparkiet maar hij vindt het wel interessant allemaal. En mijn vorige parkieten deden ook allemaal andere dingen. Alleen ging dat vanzelf.

  • #2
    Nu wil ik graag dat hij grote vleugels leert en dat hij dan zijn vleugels spreidt dus daar ben ik mee begonnen. Voorlopig kijkt hij alleen maar als ik mijn ellebogen omhoog doe en roep grote vleugels. Ik geef hem een beloning als hij (toevallig zelf zijn vleugels spreidt, bij het uitrekken bijvoorbeeld, en roep dan grote vleugels, beloning.
    Naar mijn idee de juiste oplossing, op moment dat het grasje de vleugels spreid het commando geven GROTE VLEUGELS.
    En dit kan je doen bij elke beweging die je wil trainen.

    Nu mijn vraag hoeveel gierst en/of bolletjes geven jullie per dag als beloning?
    In trosgierst zit niet echt veel voeding maar ze vinden het lekker dus perfect om te gebruiken tijdens de training, maar ik zou niet meer als 20% geven.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Bedankt voor het antwoord. Zo te lezen ben ik dus wel goed bezig.

      Comment


      • #4
        papegaaien schatkist gezocht

        Hallo allemaal, ik ben op naar een schatkistje waar een papegaai munten in de gleuf aan de bovenkant kan doen. Ik heb dat een dwergpapegaaitje zien doen op YouTube en het zag er super schattig uit. Nu kijk ik alles na waar ik zo'n kleine versie kan kopen voor mijn grasparkiet. Hij heeft een houten kastje met een deurtje en is altijd bezig om het deurtje open te gooien en dan ringetjes en balletjes naar binnen en naar buiten te slepen.

        Heeft iemand een idee waar ik zo'n kistje vandaan kan halen of er weleens van gehoord of bij iemand gezien?

        Comment


        • #5
          erik

          hallo tamara en regina

          kun je het niet zelf maken

          erik

          Comment


          • #6
            Parrots Avenue heeft veel van die educatieve speeltjes
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

            Ken je papegaai

            sigpic

            Comment


            • #7
              Hi Erik, helaas ben ik niet echt handig. Een flos op maat van mijn parkiet in elkaar knutselen lukt nog net.

              Bedankt Antonia, weer een fijn adres erbij waar ze zo te zien ook leuke dingen verkopen. Ik ga daar even verder kijken.

              Lastig blijft dat het grasparkiet is, want ik heb wel soort gelijke dingen bij Avonturia gezien maar moet echt naar de winkel om te beoordelen of het niet te groot is.

              Comment


              • #8
                Dat is idd lastig, kleinste dat ik heb is een aratinga, maar een grasparkiet is misschien maar de helft of nog niet eens
                Succes

                Misschien doe je alsnog ideetjes op om iets anders te gebruiken. Als muntjes kan je bijv ook.kijken naar een vlooienspel, die dingetjes zijn meestal klein en licht..
                Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                Ken je papegaai

                sigpic

                Comment


                • #9
                  Dank je wel Antonia, daar ga ik naar kijken omdat het juist licht is.

                  Ik heb wel die kist gevonden op Amazon.com

                  https://www.amazon.com/Birdie-Treasu.../dp/B00EOAGMSQ

                  Geen idee of dit zo over komt.

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse
                  Working...
                  X