Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaco heeft maag/darmproblemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Jaco heeft maag/darmproblemen

    Hoi Allemaal,
    Net voor Kerst is onze Blauwvoorhoofdamazone Jaco ziek geworden. Ze moest veel braken en zat met veren dik opengezet op haar stok. Op 2e Kerstdag heb ik een vogelarts gecontacteerd en een afspraak gemaakt een dag later. Normaal gezien zit Jaco keigraag in de wagen, we gaan in de zomer altijd kamperen en dan gaat ze altijd mee. Tijdens de rit naar de vogelarts had ze er helemaal geen zin in. Jaco bleek een maag/darmontsteking te hebben en kreeg direct een injectie antibiotica. Vervolgens antibiotica mee naar huis gekregen om in haar drinkwater te doen. Dit was geen succes want ze dronk nog amper. Dus ben ik de druppeltjes gaan doseren op een klein stukje brood. Ondertussen is er beterschap maar ze is nog niet genezen. Nadeel is dat ze al een oudere papegaai is en deze zijn meer vatbaar voor infecties. Heeft misschien iemand nog een idee wat ik nog meer kan doen om ze er weer bovenop te helpen?

  • #2
    Welkom

    Sterkte en beterschap.
    Je kan alleen gezonde voeding aanbieden, en het belangrijkste is
    dat ie iig blijft eten.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      De laatste keer dat 1 van mijn vogels zoiets had is deze bij de dierenarts gebleven en deze heeft met een krop naald zowel AB als voeding toegediend ook heeft de vogel 5 dagen in een ziekenkooi op 30 gr gezeten. Vogels die ziek zijn hebben warmte nodig en vooral rust en voeding. Als de dierenarts alleen AB heeft gegeven en geen multi vitamines en aminozuren denk ik dat je beter een andere DA kan zoeken.

      Comment


      • #4
        Antwoord aan Aadje

        Hallo Aadje,

        De dierenarts heeft inderdaad ook een vitaminekuur voorgeschreven, maar die mag ik pas starten als haar maag/darmen beter zijn. Ze is al een oude vogel, ze heeft het altijd graag warm, dus daar zorgen we voor. Ze slaapt veel en ze blijft eten, ik heb de indruk dat het toch stillaan aan het beteren is.

        Comment


        • #5
          Je mag tijdens een ab kuur nooit tegelijk een vitaminekuur geven.
          Lukt het een beetje met de druppels geven ? Amazones zijn daar niet makkelijk in..
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

          Ken je papegaai

          sigpic

          Comment


          • #6
            Hoop dat het met Jaco ondertussen al wat beter gaat.
            Mag ik vragen naar welke vogelarts je geweest bent?

            Want ik zie dat jij van Kapellen bent, en in Nijlen is er een heel goeie vogelarts, namelijk Dr. Coutteel van dierenartsenpraktijk Trigenio.
            Daar ga ik zelf ook naartoe, alleen is het voor mij wel een uurtje rijden.

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X