Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn zwartkop caique

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nee, dat is helemaal niet erg, vogels zijn nu eenmaal slopers van hout, en ik denk dat dat ook wel geld voor jou dametje.

    Wat je op de foto ziet boven op Gizmo haar hok, dat is echt gemaakt om te slopen. Ze gebruiken de stokken om over te lopen maar ook om er stukken uit te bijten.
    De blokjes zijn echt om te slopen.
    Het hout hun bek ook sterk en gezond. Maar soms, zeker bij de ara's niet, kan je het amper bij houden met stokken aanslepen. Wij hebben speciaal in de tuin bij mijn schoonouders krulwilgen gepland voor onze vogels, en ook de buurvrouw heeft er eentje waarvan het hout allemaal onze richting uit komt.

    Dus lekker laten doen.

    Comment


    • #17
      [QUOTE=Mus;376761]Nee, dat is helemaal niet erg, vogels zijn nu eenmaal slopers van hout, en ik denk dat dat ook wel geld voor jou dametje.

      Wat je op de foto ziet boven op Gizmo haar hok, dat is echt gemaakt om te slopen. Ze gebruiken de stokken om over te lopen maar ook om er stukken uit te bijten.
      De blokjes zijn echt om te slopen.
      Het hout hun bek ook sterk en gezond. Maar soms, zeker bij de ara's niet, kan je het amper bij houden met stokken aanslepen. Wij hebben speciaal in de tuin bij mijn schoonouders krulwilgen gepland voor onze vogels, en ook de buurvrouw heeft er eentje waarvan het hout allemaal onze richting uit komt.

      Dus lekker laten doen.[/QUOT

      Super haha volgens mij geniet ze ervan! Ze zit te heketojd te knagen.. zodra ik met een druifje kom klimt ze als een gek naar beneden

      Comment


      • #18
        De java boom die ik heb is na genoeg onverwoestbaar (ik heb een sloperige grasparkiet met dito snaveltje dus hier gaat het slopen minder snel). Ik heb wel een tree trunk aan zijn kooi bevestigd, dat is een soort boomstam van dik schors wat hij kan slopen en waar hij in kan gaan zitten. Is al het schors eraf, dan haal ik een nieuwe bij Avonturia maar ook mijn plaatselijke dierenwinkel heeft er een paar. Ik heb een small maar je hebt ze ook in large.

        Ik maak ook zelf een flos met van alles eraan waar hij veel plezier aan beleeft en doordat ik het zelf maak van leer en kralen en belletjes kost het niet zoveel en kan ik het naar zijn behoefte maken.

        Avonturia vind ik sowieso een aanrader. Ze hebben er zoveel spullen! Ook om zelf speelgoed te maken.

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door TamaraRegina Bekijk Berichten
          De java boom die ik heb is na genoeg onverwoestbaar (ik heb een sloperige grasparkiet met dito snaveltje dus hier gaat het slopen minder snel). Ik heb wel een tree trunk aan zijn kooi bevestigd, dat is een soort boomstam van dik schors wat hij kan slopen en waar hij in kan gaan zitten. Is al het schors eraf, dan haal ik een nieuwe bij Avonturia maar ook mijn plaatselijke dierenwinkel heeft er een paar. Ik heb een small maar je hebt ze ook in large.

          Ik maak ook zelf een flos met van alles eraan waar hij veel plezier aan beleeft en doordat ik het zelf maak van leer en kralen en belletjes kost het niet zoveel en kan ik het naar zijn behoefte maken.

          Avonturia vind ik sowieso een aanrader. Ze hebben er zoveel spullen! Ook om zelf speelgoed te maken.

          Heel erg bedankt voor de tips! Sta open voor alles vooral omdat ik het beste wil voor izzy haha! Ik ga zo'n stok kopen met van die soort ruwe steentje erop waarbij zij haar snavel en nageltjes kan bijwerken (slijpen) en ik wil een aantal dunne en dikkere stokken kopen, van hout. En natuurlijk een mooie speelboom met takken enz. Voor als zij tam is en mee buiten de kooi gaat! Het is bovendien haar 4de dag maar zij doet het verassend goed, zij eet uit mijn handen alsof het de normaalste zaak is, ik kan voorzichtig met mijn hand naar haar snaveltje dan knabbelt en likt zij, ik ben super trots en zit vol van vertrouwen voor mijn gaaitje! Wat ze het liefst eet is mango, appel (soms met een vleugje honing) druifjes, dadels, en haar zadenmix vind ze ook verassend lekker! Hier nog een fotootje van izzy die lekker een mango stukje naar binnen werkt haha!
          Bijgevoegde Bestanden

          Comment


          • #20
            De stok waar Izzy nu op zit met haar stukje mango is een goeie stok, daar slijten haar nageltjes goed van af. Wel in het oog houden dat, wanneer ze daar bijna alleen moest op zitten, de onderkant van haar pootje niet rood wordt. Maar als je afwisselt met soorten stokken, heb je dat meestal niet.

            Java stokken (die TalaraRegine vernoemd) zijn ook heel goed, die zouden niet te slopen zijn, en voor kleinere vogels is dat waarschijnlijk ook zo. Ons Mus die krijgt er wel stukken af, maar ja das dan ook een ara. Je hebt ook heel mooie bomen, maar je kan ze ook zelf maken als je wat handig bent. Het enige nadeel van Javabomen of Javastokken is dat ze, vind ik, vrij duur zijn, en je kan ze niet veranderen. IK bedoel, als je zelf wat maakt, haal je het na een poosje uit mekaar, en je maakt wat anders en dan hebben de vogels ook altijd iets nieuws.
            Maar dat is natuurlijk voor ieder zijn eigen keuze.

            Zet hieronder nog even ene foto van de Java-stok van ons Mus. Hieronder nog een paar foto's. op de ene zie je de pas geplaatste Java-stok, we waren toen Mus haar hok aan het herinrichten, en Mus had daar de vrijheid in gezien om de keuken in te vliegen en een banaan te stelen.
            Op de andere foto zie je het kauwspeelgoed en de ladder die mijn man gemaakt heeft voor haar. OK dit is in het groot, maar misschien krijg je zo toch ideeën van hoe en wat je allemaal voor een vogel kan maken of kopen.

            Trouwens, Kringloopwinkels afschuimen kan ook leuk zijn, en daar vind je dan vaak ook leuke dingen waarmee je wat kan maken of waar je wat mee kan doen.


            Veel plezier er mee.


            PS en zo te zien gaat het tussen jullie helemaal goed komen. Izzy ziet er al zo rustig uit, al helemaal vertrouwd zoals ze daar lekker haar stukje mango zit op te eten.
            Je doet het goed, en daar ga je ook de vruchten van plukken.
            Bijgevoegde Bestanden

            Comment


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Mus Bekijk Berichten
              De stok waar Izzy nu op zit met haar stukje mango is een goeie stok, daar slijten haar nageltjes goed van af. Wel in het oog houden dat, wanneer ze daar bijna alleen moest op zitten, de onderkant van haar pootje niet rood wordt. Maar als je afwisselt met soorten stokken, heb je dat meestal niet.

              Java stokken (die TalaraRegine vernoemd) zijn ook heel goed, die zouden niet te slopen zijn, en voor kleinere vogels is dat waarschijnlijk ook zo. Ons Mus die krijgt er wel stukken af, maar ja das dan ook een ara. Je hebt ook heel mooie bomen, maar je kan ze ook zelf maken als je wat handig bent. Het enige nadeel van Javabomen of Javastokken is dat ze, vind ik, vrij duur zijn, en je kan ze niet veranderen. IK bedoel, als je zelf wat maakt, haal je het na een poosje uit mekaar, en je maakt wat anders en dan hebben de vogels ook altijd iets nieuws.
              Maar dat is natuurlijk voor ieder zijn eigen keuze.

              Zet hieronder nog even ene foto van de Java-stok van ons Mus. Hieronder nog een paar foto's. op de ene zie je de pas geplaatste Java-stok, we waren toen Mus haar hok aan het herinrichten, en Mus had daar de vrijheid in gezien om de keuken in te vliegen en een banaan te stelen.
              Op de andere foto zie je het kauwspeelgoed en de ladder die mijn man gemaakt heeft voor haar. OK dit is in het groot, maar misschien krijg je zo toch ideeën van hoe en wat je allemaal voor een vogel kan maken of kopen.

              Trouwens, Kringloopwinkels afschuimen kan ook leuk zijn, en daar vind je dan vaak ook leuke dingen waarmee je wat kan maken of waar je wat mee kan doen.


              Veel plezier er mee.


              PS en zo te zien gaat het tussen jullie helemaal goed komen. Izzy ziet er al zo rustig uit, al helemaal vertrouwd zoals ze daar lekker haar stukje mango zit op te eten.
              Je doet het goed, en daar ga je ook de vruchten van plukken.

              Haha die ondeugende gaaitjes ook, zo een banaan mee! Erg bedank toevallig zit er een kringloopwinkel vlakbij! Daar zal ik even langsgaan. Heb de kooi nu ook wat anders ingericht, toen ik dat deed ging ze voor het eerst haar andere speeltje verkennen..voorzichtig aan de kraaltjes geknabbelt en er een pootje op gezet! Ook heeft ze net voor het eerst opgestapt!! Ik had een stukje druif in haar speeltuig gedaan waar ze net niet bij kon, ze bukte voorover dus ik deed mijn vinger tussen de ruimte van haar en de druif ze zetten voorzichtig haar pootje op mn hand ! Daarna heeft ze het nog 1x gedaan en nog 1x enzv. Natuurlijk beloont. Ik sta echt versteld van hoe snel ze leert!
              Bijgevoegde Bestanden

              Comment


              • #22
                Hey iedereen sorry dat ik een tijdje weg ben geweest maar ik wou even laten weten dat het super goed gaat met izzy ze zit de hele dag door op haar kooi ze stapt op zit met alles te spelen is gek op telefoons en controllers, ze komt letterlijk op je telefoon gevlogen als je hem in haar zicht houd haha! Ook begint ze al een beetje grappige geluidjes te maken en dergelijke.ook heeft ze voor het eerst gedouched! Super blij met izzy de caique
                Bijgevoegde Bestanden

                Comment


                • #23
                  Ah wat heerlijk dat het zo goed gaat. Ja, kunnen echt dikke en onafscheidelijke vrienden worden.

                  Douchen doen wij hier, in de mate van het mogelijke wekelijks. En elke dag, even nat spuiten met de plantenspuit, dat houd hun verenkleed gezond en is ook beter bij het verwisselen van de veren.

                  Wat praten betreft, niet elke vogel praat, dus ook niks verwachten. Sommigen worden echte spraakwatervallen, anderen frazelen alleen maar, en nog anderen die fluiten enkel. Persoonlijk vind het al heel mooi, dat jou lieverd al wat frazelt (is Belgisch voor baby-geluidjes) of wat jij noemt grappige geluidjes.

                  Geniet maar van Izzy, ik denk dat je er een gouden vogel aan hebt.

                  Comment


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Mus Bekijk Berichten
                    Ah wat heerlijk dat het zo goed gaat. Ja, kunnen echt dikke en onafscheidelijke vrienden worden.

                    Douchen doen wij hier, in de mate van het mogelijke wekelijks. En elke dag, even nat spuiten met de plantenspuit, dat houd hun verenkleed gezond en is ook beter bij het verwisselen van de veren.

                    Wat praten betreft, niet elke vogel praat, dus ook niks verwachten. Sommigen worden echte spraakwatervallen, anderen frazelen alleen maar, en nog anderen die fluiten enkel. Persoonlijk vind het al heel mooi, dat jou lieverd al wat frazelt (is Belgisch voor baby-geluidjes) of wat jij noemt grappige geluidjes.

                    Geniet maar van Izzy, ik denk dat je er een gouden vogel aan hebt.

                    Haha dat zeker! Vond het eerst nog een beetje spannend maar geduld is echt belangerijk. Super bedankt voor al jullie hulp!

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse
                    Working...
                    X