Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan ik mijn mijn man weghalen bij de pop als zij op eieren zit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan ik mijn mijn man weghalen bij de pop als zij op eieren zit?

    als mijn pop op eieren zit maakt vermoedelijk de man de eieren stuk hij is namelijk erg dominant. als hij dit een keer niet doet dan maakt hij direct de jongen door na het uitkomen.
    ik heb verschillende keren geprobeerd de eieren uit te broeden in een broedmachine dit wil niet echt lukken. ik krijg de instellingen niet echt onder controle.
    Wat ik nu wil proberen is zodra de eieren gelegd zijn de man dus apart van de pop te houden.
    mijn vraag is kan dit blijft zij dan de eieren bebroeden en voed zij de jongen op?

    Hopelijk zijn er hier mede forum gebruikers die hier een passend antwoord op hebben.

    Bedankt alvast groet Ruben

  • #2
    Laat ik beginnen om te zeggen dat ik geen ervaring heb met edels of met het weg halen van een man bij kromsnavels bij kleinere vogels heb ik het wel eens gedaan(zebravinken). Ik hoop dat zich iemand met ervaring wel meld.

    Je hebt nu een paar dingen geprobeerd en dat werd het niet zeg je.

    Wat is er mis dan om het te proberen om de man weg te halen het geen je nu geprobeerd hebt werd ook niks dus dit zou alleen maar beter kunnen of met zelfde resultaat.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      edels staan er om bekend dat de man zodra de pop even het nest verlaat eieren kunnen vernielen of de jongen wat aandoen
      vaak helpt het al als je er veel zicht op hebt om de man op momenten dat de pop het nest verlaat om zich te ontlasten of zelf te eten er even bij weg te halen,dit wordt vaak gedaan
      als dit niet te doen is of ook niet helpt dan zou ik idd de man apart zetten
      dit gedrag komt voort uit het karakter,de pop is dominant en de man wordt dan jaloers en gaat slopen zodra hij de kans krijgt om een soort van wraak te nemen om het zo maar even uit te leggen
      succes ermee

      Comment


      • #4
        Ik heb een edelkoppel waarvan de man zijn mannelijke jongen, zijn zonen dus, doodt als ze bijna groot genoeg zijn om uit te vliegen. Tegen die tijd haal ik de man dus ook uit de volière en de pop doet het verder alleen.

        Ik zou het zeker proberen met de man weg te halen. Wat misschien een probleem kan zijn is het voeren van kleine kuikens door de pop terwijl het erg koud is. Mijn edelpop komt in temperaturen zoals we nu hebben de eerste 8 à 10 dagen nadat de jongen zijn uitgekomen amper van het nest. Zonder man in de volière zou ze dat wel moeten doen om te eten. Maar het kan zeker ook allemaal goed gaan. Gewoon proberen.

        Comment


        • #5
          Je kan de man weghalen zonder problemen.
          De pop kan de jongen heel goed zonder man grootbrengen.
          Zet de man wel op een plek dat de pop de man niet kan horen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door aadje Bekijk Berichten
            Je kan de man weghalen zonder problemen.
            De pop kan de jongen heel goed zonder man grootbrengen.
            Zet de man wel op een plek dat de pop de man niet kan horen.
            Bedankt voor jullie reacties leuk dat jullie je ervaringen met mij willen delen.mijn besluit staat vast ik ga het een keer proberen door de man weg te halen bij de pop.hopelijk met succes

            Comment


            • #7
              Bedankt voor jullie reacties leuk dat jullie je ervaringen met mij willen delen.mijn besluit staat vast ik ga het een keer proberen door de man weg te halen bij de pop.hopelijk met succes

              Comment


              • #8
                Man erbij laten tot de pop gaat leggen dan de man weghalen. Ei gelegd ei eruit man terug er moet nog wel gepaard worden. Je weet denk ik wel de tijd tussen het leggen van het eerste en tweede ei. Je kan een kunstei neerleggen en voor het leggen van het tweede ei de man er weer uit.

                Comment


                • #9
                  Even een update na dat de pop het 1e ei gelegd had heb ik deze vervangen voor een kunst ei.
                  Het 1e ei direct in de broedmachine gelegd daarna gewacht op het 2e ei.
                  Het 2e ei kwam 3 dagen later de pop zat toen trouw te broeden op kunst en 2e ei.
                  Direct de man weggehaald en in een andere vlucht gezet (wel in dezelfde ruimte heb maar 1 vogelruimte) en het kunst ei weer omgewisseld met het 1e ei.
                  popje blijft goed broeden en beide eieren zijn bevrucht.
                  Tot nu toe gaat alles goed hopelijk blijft dit zo.de man is wel een beetje chagrijnig nu haha.


                  word vervolgd

                  Comment


                  • #10
                    Veel succes!

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse
                    Working...
                    X