Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chippen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Chippen

    Hoi hoi,

    We willen met Koko (ouder dan 50 jaar) mettertijd naar het buitenland verhuizen. Hij is vroeger in het wild gevangen en is niet geringd. Nu heb ik begrepen dat hij dan gechipt moet worden. Ik vraag mij af of dat veel pijn doet en of hij daar last van heeft. Ook voor een gezondheidsverklaring weet ik niet wat ze precies met hem gaan doen. Wie kan mij wat antwoorden geven want ik maak me er een beetje druk om.
    Koko en Duckie

  • #2
    chippen is even vervelend als hij gezet wordt
    ik heb 3 grijze roodstaarten laten doen en moest ze zelf vasthouden wat overigens perfect ging omdat ik ze ken en ermee om weet te gaan
    dus het ligt er ook aan hoe tam jullie gaai is of je dat zo zou kunnen laten doen
    doet even zeer natuurlijk maar daarna hadden ze er geen last meer van
    voor ziektes kunnen ze wat bloed afnemen en een uitstrijkje maken,is niet heel ingrijpend maar geldt hetzelfde voor hoe tam is je gaai
    ik zou me er niet te druk om maken,en je zou toch van tevoren info kunnen opvragen bij een va hoe alles daar in zijn werk gaat,dan kan je je er rustig op voorbereiden
    als jij nerveus bent zal de vogel het ook worden,het is een kwestie van even doorbijten en klaar
    ik heb daarna niks aan mijn gaaien gemerkt of ze ergens last van hadden en ook niet in hun gedrag naar mij toe

    Comment


    • #3
      chippen

      Bedankt voor je antwoord Milaja, heel verhelderend.
      Koko en Duckie

      Comment


      • #4
        Ik heb twee keer een papegaai laten chippen en beide hebben ze geen kick gegeven ;-)

        Bloed prikken is even vervelend, maar meer door het vasthouden eigenlijk.
        Sommige vogelartsen doen het met een klein roesje.
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment


        • #5
          Dank je wel voor je antwoord, Antonia
          Koko en Duckie

          Comment


          • #6
            Laten chippen van je gaai is zo gebeurd en is nagenoeg pijnloos, heb er vier laten chippen en niet een had ergens last van. De chip moet wel in de borst(spier) gezet worden en nergens anders en een roesje is door mijn vogelarts afgeraden omdat ondanks dat het een kleine hoeveelheid is er toch een kleine kans zou kunnen zijn dat de gaai daar last van kan krijgen,hij deed het dus liever niet .
            Last edited by Rocko; 21-10-17, 22:27.

            Comment


            • #7
              Koko gechipt

              Vandaag is Koko gechipt. Ondanks dat het een eenkennig vogeltje is en nog nooit bij de dierenarts geweest is heeft hij daarna totaal geen paniek reactie vertoond. We zijn bij de De Baronie in Prinsenbeek geweest en Koko is behandeld door Marjan Timmer. Een vriendelijke en goede vogelarts.
              Iedereen nog bedankt voor de info over het chippen en de gevolgen voor de papegaai.
              Koko en Duckie

              Comment


              • #8
                fijn dat het zo goed is gegaan
                zo zie je dat dingen waar je je druk om maakt soms best mee kunnen vallen

                Comment


                • #9
                  Re

                  Idd. Milaja maar tja, het blijft toch je kind he, lol. Hij was wel een beetje timide en liet zijn vleugeltjes een beetje hangen en wilde niet klimmen maar het is nu weer helemaal goed.
                  We hopen dat hij, als we in September met de camper weggaan, ook een fijne tijd heeft want hij zit het liefst op zijn eigen stekje. Nu moeten we alleen nog een gezondheidsverklaring hebben voor de vakantie-tijd. Die zou 2 weken geldig zijn in het buitenland maar we gaan 3 weken. Dus moeten we nog even gaan bekijken hoe we dat gaan oplossen. Ik hou jullie op de hoogte.
                  Last edited by duckie; 09-06-18, 17:29. Reden: iets erbij gezet
                  Koko en Duckie

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse
                  Working...
                  X