Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afscheid nemen van het dierbaarste in je leven....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • België - Vlaams Braband Afscheid nemen van het dierbaarste in je leven....

    Afscheid nemen van je vogels, een pijnlijk iets. Maar als ze ziek zijn heb je de troost dat ze niet meer hoeven te lijden.


    Maar ik weet dat ik afscheid moet nemen van het liefste der liefste in mijn leven, mijn vogels.
    Mijn gezondheid laat een perfecte verzorging nu nog net toe. Maar mijn gezondheid zal in het beste geval, stabiel blijven, of verergeren.
    RA, reuma, Psoriasis artritis, een progressieve ziekte, welke in mijn geval, geen stop toe te roepen valt.

    Mijn God, wat valt dit bericht me zwaar, maar ik weet dat ik afscheid zal moeten nemen van hen, omdat ze ook in de toekomst een optimale verzorging verdienen.

    Tijl, een man van 13 jaar oud en een goudgele roodvoorhoofdskakariki
    Gizmo, een geelwangamazone en een dame, geboren op 4 juni 2005 en nog door mij met de pap grootgebracht.
    Mus, een blauwgele ara en ook een dame, geboren op 28 mei 2005 en bij ons gekomen als zelfstandige ara.

    Tijl is een vrolijke ouwe rakker.
    Gizmo is een fluiter en af en toe lijkt het of ze wil praten, wat ze misschien met nog meer aandacht wel zal doen.
    Mus is een echte spraakwaterval.

    Tijl blijft liever in zijn hokje, alleen.
    Gizmo en Mus zijn vrolijke vogels die graag rondvliegen en genieten van aandacht, maar ook van hun speelgoed. Ze zitten soms ook gewoon graag rustig op of rond hun hok. Want de hokken zijn tevens hun speelbomen.


    Dit berichtje omdat ik iemand zoek die mijn vogels de liefde kan en wil geven die wij ze geven. Maar ook mensen die ze de verzorging kunnen geven die ik ze binnenkort hoogstwaarschijnlijk niet meer kan geven.

    Als er iemand geïnteresseerd is, dan hoor ik het graag. Eventueel met een bod. Ik wil dat mijn vogels het geluk zullen blijven kennen.
    Daarom gaan ze ook niet gratis weg, echt niet.Zo probeer ik te vermijden dat ze bij een kweker terecht komen.

    Alle hokken kunnen mee.
    Het hok van Gizmo is echt nog als nieuw.
    Mus en Tijl hebben nieuwe hokken.
    Alle hokken zijn echt meer dan ruim genoeg voor hun.

    Verder wil ik ook nog meegeven dat het allemaal zaad-eters zijn en geen van allen pellets willen eten, je kan ze uithongeren, en dan eten ze het nog niet. Dus echt wel zaad voeren en natuurlijk noten, groenten en fruit.
    Alle vogels zijn getest bij ons gekomen. Ze zijn geen van allen ooit buiten geweest en nooit in aanraking geweest met andere vogels.
    Ook wij hebben alle contact met vogels zoveel mogelijk vermeden en die enkele keer de nodige voorzorgsmaatregelen genomen.

    Ik durf dus met stellige zekerheid zeggen dat ze allen gezond zijn.


    Misschien is iemand van jullie geïnteresseerd, of kennen jullie iemand. We wonen wel in België, provincie Vlaams-Brabant.

    Met pijn in mijn hart, verscheurd van verdriet, maar wel uit Liefde voor hen.

  • #2
    Dat is pittig..

    Heel veel sterkte met alles..
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
      Dat is pittig..

      Heel veel sterkte met alles..


      Heel pittig, heel pijnlijk, hartverscheurend.
      En eigenlijk wil ik ze helemaal nog niet kwijt.
      Misschien loop ik ook te snel van stapel, maar dat is omdat ik alleen het beste voor ze wil.

      Ik zit momenteel in een heel zware terugval, misschien dat ik daardoor een beetje panikeer.
      Ik denk dat ik alles nog even moet laten bezinken, en dan een beslissing pakken.,

      Ik heb ondertussen al wel een lief voorstel voor Tijl en Gizmo, en dat blijft staan.


      Dit is de moeilijkste keuze in mijn leven.

      Comment


      • #4
        Heel pittig, heel pijnlijk, hartverscheurend.
        En eigenlijk wil ik ze helemaal nog niet kwijt.

        Het is nooit fijn als je afscheid moet nemen om een reden waar je geen invloed meer op hebt en eigenlijk bent overgeleverd aan.

        Heb een soortgelijke situatie al eens meegemaakt Gizmo onze BL GL.

        zie hier voor,

        https://www.papegaaienforum.nl/showth...t=gizmo+hombra

        misschien kunnen we nu wat gelijkaardigs bedenken.
        ik weet niet alles maar doe mijn best

        Comment


        • #5
          Sorry dat ik niet even sneller reageerde op de berichtjes. Maar ik heb een heel erg moeilijke periode achter de rug.

          Desalniettemin heb ik besloten dat ze toch niet weg gaan. Het is niet makkelijk en het zal er niet makkelijker op worden voor mij, maar we hebben ook zoveel plezier van die rakkers dat ik het vreselijk zou vinden om ze te moeten missen.
          Tijl zal sowieso geen 10 jaar meer bij ons zijn, met zijn bijna 14 jaar is hij al hoogbejaard. Dan hebben alleen nog Mus en Gizmo om voor te zorgen en daar moeten we dan maar een oplossing voor vinden.
          Maar hoe dan ook, ze blijven.

          Volgende week heb ik mijn traplift wat het al makkelijker maakt.
          Poetshulp kan niet omdat mijn man sociofobie heeft.
          Maar we zullen ons samen redden.

          De liefde voor de vogels is veel te groot.

          Iedereen heel hard bedankt voor het meedenken en het lieve aanbod. Ik ga ook proberen om hier weer wat vaker te komen kijken en eventueel reageren.
          Fijne zonnige zondag voor iedereen.

          Comment


          • #6
            Hallo,


            Erg fijn dat je de kracht vond om door te gaan met je vogels en ik hoop dan ook dat het uitpakt zoals je denkt of beter.

            Deze beslissing is zeker het beste.
            ik weet niet alles maar doe mijn best

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
              Hallo,


              Erg fijn dat je de kracht vond om door te gaan met je vogels en ik hoop dan ook dat het uitpakt zoals je denkt of beter.

              Deze beslissing is zeker het beste.

              Dank je, ik hoop ook dat het beter uitpakt. Maar ik denk het haast wel.
              Op die momenten dat je het even niet meer ziet zitten, dan weet je pas hoeveel ze voor je betekenen.

              Ook voor de vogels is dit waarschijnlijk de beste oplossing. Niet moeten verkassen, en al krijgen ze dan een dagje eens wat minder aandacht, ze zijn toch bij ons, waar ze zich thuis voelen.

              Ik hou ontzettend veel van ze.

              Comment


              • #8
                super dat jullie er samen voor willen gaan om ze te houden
                dat je er nog maar lang plezier van mag beleven

                Comment


                • #9
                  Wat goed zeg.
                  Geniet er maar lekker van
                  Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                  Ken je papegaai

                  sigpic

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse
                  Working...
                  X