-->
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Hoe starten met volière voor bonte boer.

Nieuw hier!
    Leeftijd
    38

Hoe starten met volière voor bonte boer.

Goedenavond,

Ik heb mij een paar dagen geleden aangemeld hier op het forum. Ik wil graag mijn kattenren ombouwen naar een volière voor bonte boertjes. (zie foto)

Ik had bedacht om een nachthok in de volière te bouwen. Het mooiste is denk ik in het zwevende gedeelte. De maten zullen dan maximaal 130cm(lengte) x 40cm(diep) x 90cm (hoog) zijn. Kan dat ook? is dat verantwoord? Moet ik deze ruimte ook isoleren, met blauwplaat bijvoorbeeld? Kan daar in de winter ook een klein kacheltje in en hebben jullie hier ideeën over? (Wat voor kachel?)

Hoeveel bonte boertjes zou ik kunnen houden in deze voliere?

Als jullie ideeen hebben dan hoor ik het graag. Ik kan niet echt op internet vinden hoe je moet starten (altans niet zoals in mijn situatie), misschien weten jullie wel handige linkjes.
    Ik zal ook wel heel graag bij iemand willen komen kijken. Is hier toevallig iemand uit de omgeving Assen?

Alvast bedankt voor jullie recties

Excuus voor de vele vragen....

Groet, Marius
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      papaaihok.jpg
Bekeken:   0
Grootte:   90,4 KB
ID:        18759  

Papegaaienforum Expert
    Leeftijd
    48
    jouw idee is zo slecht nog niet
    alleen zou ik het dak dan donker maken en de linker zijkant (vanaf de foto) bbtjes houden van donker
    het nachthok zouden ze mss dan ook als broedhok kunnen gaan gebruiken dus het zou handig zijn om daar dan van buitenaf een inspectie luikje in te maken
    en iets met de deur zodat ze niet weg kunnen
    zorg iig voor genoeg wilgen takken zodat ze lekker kunnen knagen want dat doen ze vaak graag
    bij bbtjes heb ik nooit een kachel gebruikt,heb zelf 2 koppels maar die zitten nu wel binnen omdat ik buiten nu andere vogels heb
    meer vragen stel ze gerust

Nieuw hier!
    Leeftijd
    38
    Bedankt voor uw reactie. Top.

Het dak donker maken, kan dat met een likje verf aan de buiten kant? De voliere staat wel in de zon, wordt het dan niet heel erg warm?
    Als ik een inspectie luikje maak die ik van buiten de voliere kan openen(wat een goed idee is) dan kan ik beter een nachthok met broedhok in één, aan de linker kant bouwen, daar kan ik wat makkelijker bij.

Als ik mijn nachthok met broedblok ga maken heeft iemand dan ook ook tips, handigheidjes of trucjes voor mij. Ik wil zeker niet het wiel opnieuw gaan uitvinden.

De deur is te groot, volstaat het al als ik deze smaller maak? Ik ben zelf wel 120 kilo schoon aan de haak, het deurtje kan dan niet te smal...

Groet, Marius

Papegaaienforum Kenner Xcodd's Avatar
    Leeftijd
    27
    Leuk idee Booij!

toen ik een voliere ging bouwen voor mijn bonte boertjes waren dit de punten waar ik aan dacht.
    dubbel gaas. Voor katten. Tenzij je geen katten in de buurt heb rondlopen.. maar voor mij was dat echt nodig... want ik heb een kat mijn vogels aan zien vallen. Dus was blij met dubbel gaas.
    een sluis werking om in je voliere te komen.
    stel je laat je vogels hun vleugels groeien. Dan is dat wel erg gewenst. Mocht je de deur open doen. Dat er geen vogel weg kan vliegen.
    voor de vorst vond ik het wel erg prettig een vorst beschermer in het binnenhokje te hebben... zo wist ik zeker dat ze niet in vorst zouden zitten. ook heb ik mijn binnenhokje geisoleerd.
    dit waren een beetje mijn kritische punten toen waar ik tegenaan liep.
    Succes in ieder geval

gr marcel
    Denzo Chica

Gelijkwaardige Onderwerpen

1. Volière Bonte Boer
    Door Vercouluh in forum Huisvesting Poicephalus
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 12-01-16, 10:30
  2. Pelletvoer voor Bonte boer
    Door Puk in forum Overige Papegaaien
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 12-06-15, 19:09
  3. Snoepjes voor bonte boer?
    Door Benni1991 in forum Overige Papegaaien
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 29-10-14, 13:42
  4. Wat is de minimumtemperatuur voor een jonge bonte boer?
    Door Dianj in forum Overige Papegaaien
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 12-12-11, 22:24
  5. het starten van een buiten voliere.
    Door rowin in forum Huisvesting Parkieten
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 20-10-10, 17:24

Forum Rechten

• U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • U mag geen reacties plaatsen
  • U mag geen bijlagen toevoegen
  • U mag uw berichten niet wijzigen