Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cites grijze roodstaart papegaai.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Cites grijze roodstaart papegaai.

    Hoezo moeilijk doen 4 certificaten aangevraagd alles ingevuld aan alle eisen voldaan,vorig jaar alle gaaien gechipt waarvan ik dacht dat het belangrijk was om aan te tonen dat je de vogels voor 01-01-2017 al in je bezit had. Documentatie van de dierenarts van het chippen en uitlezen van de gesloten ringen waarvan eentje niet meer leesbaar en drie wel. Aan vraag ingediend voor Cites verklaring maar ervan uitgaan dat de gegevens van de chip genoeg zou zijn,alles tot zover afgewezen omdat men de ringnummers erbij wil. Pffffff we doen even moeilijk. als ik aangeven had dat geen van de vogels een goede afleesbare ring had dan was het wel goed geweest alleen een chip met nummer en geregistreerd in een database.....

  • #2
    ik hoor wisselende ervaringen over de aanvraag,zo hoeft de ene geen bewijzen ed op te sturen en ik kreeg weer allemaal brieven dat ik bewijzen moest overleggen dat ze al in mijn bezit waren
    ben benieuwd of het nu wel goed is
    het duurt ook allemaal veel langer dan ze van tevoren gezegd hadden

    Comment


    • #3
      Cites verklaring

      Ik had gewoon begrepen dat als je de vogels voor die datum gechipt zou hebben dat het al goed was.had bewijs meegestuurd van de dierenarts die ringen uitgelezen had en dus kenbaar gemaakt heeft dat ze gesloten ringen hebben en stickers met chipnummers bewijs van aanmelding in database en nu vragen ze alsnog de ring gegevens,drie zijn nog leesbaar en de vierde niet en daarom om dit te voorkomen heb ik ze allemaal laten chippen.Denk niet dat ik de enige ben die het moeilijk gemaakt wordt. heb de bewijzen dat ik de vogels al voor die datum in mijn bezit heb en ook laten chippen voor die datum.tjonge we maken het nog even moeilijk.

      Comment


      • #4
        Ook ik heb maar eens gebeld. Ringnummer niet leesbaar dus laten chippen. Bel ik voor informatie zegt de vriendelijke mevrouw aan de lijn, oh dan is alles in orde alleen als u wilt verkopen of gaat reizen moet u iets aanvragen maar als het een huiskamer vogel is dan is alles goed zo. Uhhh oké ??
        dus ik zei we gaan wel met hem op vakantie alleen in Nederland , oh zei de mevrouw dan kunt u wel een eu certificaat aanvragen. Maar de cites is voor u niet van toepassing. Dus schiet mij maar in de feestverlichting hoor. Ik ben er nu mee bezig maar jeetje wat een vragenlijst, en die woorden pffff.
        Maar echt duidelijk is het niet.

        Comment


        • #5
          het is idd heel onduidelijk en lastig allemaal
          was met de aanvraag voor 6 een dag bezig en de aanvullende dingen een middag,meer dan een half uur in de wacht met bellen,en alles moest in PDF bestand omgezet worden om te kunnen versturen
          ook nog eens op 2 pc's want hij opent de documenten met geen mogelijkheid op mijn nieuwste terwijl ik de vereiste programma's om het te openen er wel op gezet heb

          Comment


          • #6
            Wederom contact gehad met de r.v.o over de documenten,aangegeven dat ik de aanvullende info ga geven wat betreft de ringen maar dat er eentje bij is met een niet leesbare ring en of ik dan straks weer geen probleem ga krijgen,euhhhhhh ja dat hoopt ze van niet,geef je aan dat je je vogels naar je vakantie bestemming ga vervoeren in NL dan heb je niks nodig kan je zo doen alleen als je houder bent van de vogels heb je het nodig en als je later je vogels van de hand doet dan heb je weer dokumenten nodig om ze over te dragen aan een ander......Weet iemand het nu nog. Gevraagd waarom als ik info geef van de dierenarts over de gesloten ringen voor alle vier en ze speciaal heb laten chippen voor die datum van 01-01-2017 om dat er eentje bij zit met ring niet meer leesbaar en ik in de toekomst dit voor de andere vogels wat ook kan gebeuren,ik ze daarom heb laten chippen....alle chipnummers in de info ook in een database. waarom dan de ringen info....(dus had beter kunnen schrijven in de info alle ringen niet meer leesbaar) wat dan.......krijg je als antwoord ja ik heb dat niet beoordeeld en dus weet ik het ook niet.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door InekeN Bekijk Berichten
              Ook ik heb maar eens gebeld. Ringnummer niet leesbaar dus laten chippen. Bel ik voor informatie zegt de vriendelijke mevrouw aan de lijn, oh dan is alles in orde alleen als u wilt verkopen of gaat reizen moet u iets aanvragen maar als het een huiskamer vogel is dan is alles goed zo. Uhhh oké ??
              dus ik zei we gaan wel met hem op vakantie alleen in Nederland , oh zei de mevrouw dan kunt u wel een eu certificaat aanvragen. Maar de cites is voor u niet van toepassing. Dus schiet mij maar in de feestverlichting hoor. Ik ben er nu mee bezig maar jeetje wat een vragenlijst, en die woorden pffff.
              Maar echt duidelijk is het niet.
              Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
              het is idd heel onduidelijk en lastig allemaal
              was met de aanvraag voor 6 een dag bezig en de aanvullende dingen een middag,meer dan een half uur in de wacht met bellen,en alles moest in PDF bestand omgezet worden om te kunnen versturen
              ook nog eens op 2 pc's want hij opent de documenten met geen mogelijkheid op mijn nieuwste terwijl ik de vereiste programma's om het te openen er wel op gezet heb

              Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

              Comment


              • #8
                nu ben ik net gebeld door het cites buro omdat er een chip nummer niet klopte,dat is nu correct,maar ze kon me nog steeds niet zeggen of alles nu in orde was want daar ging zij weer niet over
                je moet dus wel gewoon zodra je een stap buiten de deur zet met je grijsjes kunnen bewijzen dat je hem voor dit jaar al in je bezit hebt,met andere woorden iedereen moet dus gewoon een eu-certificaat aanvragen,mocht er bijvoorbeeld iets met de eigenaar gebeuren oid of met de gaai en de gaai zou moeten verhuizen of naar de dieren art of op vakantie heb je het nodig,eigenlijk zelfs als je met hem zou gaan wandelen
                dit certificaat is ook alleen maar geldig in de eu
                hoop dat het nu wat duidelijker is wat dat betreft voor iedereen
                ik vind wel dat het een hoop stress oplevert zo voor menigeen,ook voor mij want nu weet ik nog steeds na maanden niet of het goedgekeurd gaat worden
                ze gaan ook nu briefjes bij de papieren meesturen voor meer duidelijkheid,maar dan moet je ze eerst wel krijgen dan natuurlijk

                Comment


                • #9
                  Goed dat jij gebeld bent en je info heb gekregen,hoop wel de goede want tegen mij zei ze....maar u heeft helemaal geen EU certificaat nodig hoor als u de vogel in Nederland gaat verplaatsen,wel als u afstand van de vogel doet d.m.v weggeven of verkoop maar als u de vogel naar u vakantie bestemming verplaatst ergens in Nederland en dus vervoert. Neeeeee dan is het niet nodig hoor echt niet. en omdat een of andere persoon de ingezonden stukken onder ogen krijgt moet die een beslissing nemen, en had ik eigenlijk gewoon tegen de dierenarts moeten zeggen ach schrijf maar dat ze gesloten ringen hebben maar dat het niet te lezen is want ze waren tenslotte allemaal al gechipt en geregistreerd maar omdat het in de administratie stond dacht de persoon die het beoordelen moest nou dan wil ik ook de ringgegevens hebben erbij en als ik bel dan is het .....euh ja ik heb dat niet beoordeeld,vreemd ja maar....als ik ga lezen dan is een chip al voldoende en hebben ze die vorig jaar gekregen en dat zou alleen al voldoende zijn.....en dus ik geloof dat ze het zelf niet meer weten daar.

                  Comment


                  • #10
                    ben vandaag weer gebeld,nu over de herkomst van een paar want die is niet na te gaan aan de hand van de ringen die sommige om hebben dus wordt er nu herkomst onbekend of zoiets bij gezet,er zou dus een kans bestaan dat die alsnog gechipt zouden moeten worden en dan weer beoordeeld of ze de papieren dan wel zouden krijgen
                    het wordt zo wel een hele slepende bedoeling zo,en dat alleen maar omdat ik alles netjes volgens de wel wil doen
                    het lijkt haast wel dat je beter niks kan doen want je wordt zo voor je eerlijkheid alleen maar gestraft
                    ze wilde weten waar ik ze vandaan had ed,ja na zoveel jaar heb je niks omdat je het van tevoren niet kon weten dat het zo ver ging komen en je weet ook niet alles meer dan

                    Comment


                    • #11
                      Ja en bij mij is alles gechipt voor 01-01-2017 en ik heb ook al gezeur om de ringen. waarvan de ring info niks toevoegt omdat ze gechipt zijn en toch ....

                      Comment


                      • #12
                        en dan te bedenken dat er voor tijdje terug op 1 of andere facebook pagina iemand was die vol overgave vertelde dat die ff wat foto's had gemaakt van zijn grijsjes en het dus wel even geregeld was voor de cites.
                        en mijn kritische opmerking hierover een ban opleverde hihihihihihihi.

                        maar het is mooi k*t geregeld daar en de liefhebber zit er maar mee.
                        ik weet niet alles maar doe mijn best

                        Comment


                        • #13
                          k snap het ook niet want vrienden van mij hebben zonder verder iets te overleggen van welk bewijs dan ook dat ze de grijzen al in bezit hadden de papieren gehad
                          mij hebben ze verteld dat ze het land van afkomst willen weten dat dat van belang is en dat staat niet op elke ring want sowieso tot 2007 hoefde ze geen ring te hebben en maakte het ook niet uit wat voor ring het was ook

                          Comment


                          • #14
                            Komt omdat ze een achterstand hebben in het beoordelen van de aanvragen en daarom personen hebben ingehuurd die er volgens mij totaal geen of weinig verstand van hebben en als jou formulier beoordeeld is door zo iemand dan heb je gewoon pech en als je dan info vraagt krijg je als antwoord ik heb het niet beoordeeld en ik weet er niks vanaf en ook als je het uitlegt van gesloten ringen en gechipt speciaal voor 01-01-2017 bewijs van chip nummers van de dierenarts en geregistreerd in een database, gechipt omdat je in de toekomst niet de problemen wil hebben van niet te lezen ring info,en het dus volgens hun site gewoon goed gegaan is..chippen voldoende waarom ringinfo nog extra....antwoord ja het lijkt me dat dat voldoende is dat chippen maar ja ,ik heb het niet beoordeeld dus....doe gewoon niks voor u,ga er niet achteraan.....waardeloos dus extra werk weer en weer weken wachten.

                            Comment


                            • #15
                              dat wordt ook steeds tegen mij gezegd van ja ik beoordeel het niet dus ik hoop nu voor u dat het snel afgehandeld wordt,heb je alleen geen bal aan,en maar in spanning blijven zitten totdat het eindelijk rond zou zijn

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X