Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noodkreet ! .

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Noodkreet ! .

    Wij worden helemaal gek van Ozzy onze rosé kaketoe , hij krijst werkelijk de hele dag !
    Van alles hebben we al geprobeerd , van negeren , plantenspuit , tot aan strafkooi toe , niets helpt .
    Ozzy is in ons bezit sinds 2008 en eigenlijk is het ( hele erge ) krijsen begonnen toen we 2 jaar geleden een hondje erbij hebben genomen.
    Dus hij zal jaloers zijn , terwijl hij toch ook voldoende aandacht krijgt .
    Kortom wij zijn radeloos , wij denken er zelfs aan om de vogel na 9 jaar met pijn in ons hart weg te doen .
    Heeft iemand nog raad ? Wat tips of wat dan ook , alles is welkom want wij weten het niet meer .
    In ieder geval bij voorbaat dank .
    Groetjes Carla en Ton.

  • #2
    Schreeuwen is vaak een probleem.
    En ik begrijp dat je eraan denkt dat ie niet zou kunnen blijven.
    Maar heb je al geprobeerd de hond een paar daagjes bij iemand te zetten,
    om te kijken of dat de oorzaak is ?
    En zo ja, waarom zou dan juist de papegaai weg moet ipv de hond ?
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Krijsen/ schreeuwen gaat door merg en been. Wanneer schreeuwt Ozzy. Ook als jullie niet thuis zijn? Het komt nu op mij over dat het hondje de tracker is, maar is dit ook zo. Zijn er geen andere dingen die Ozzy dit gedrag laat vertonen. Al eens met een wificam gewerkt? Dan kunnen jullie kijken als je niet thuis bent.
      Hormonen? Verborgen pijntjes? Vogelarts? Gedragsdeskundige?
      Wat hebben jullie tot nu toe ondernomen. Kaketoes zijn volhouders, aangeleerd gedrag afleren heb je hulp bij nodig zeker in dit stadium. Wat Antonia ook zei, hondje ergens anders laten logeren.

      Ik hoop echt dat jullie geholpen worden want ik begrijp dat jullie Ozzy niet uit wanhoop willen herplaatsen. Groetjes Ria




      Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Hij is waarschijnlijk geslachtsrijp en is enorm gefrustreerd.
        Zet er een bij van het andere geslacht en het zal afgelopen zijn.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door aadje Bekijk Berichten
          Hij is waarschijnlijk geslachtsrijp en is enorm gefrustreerd.
          Zet er een bij van het andere geslacht en het zal afgelopen zijn.
          Aadje ...Als ik zeker zou weten dat dat de oplossing zou zijn , nou dan zouden wij geen seconde twijfelen en er een andere vogel bij zetten !
          Maar ons is ook verteld dat een andere vogel erbij zetten weleens uit kan draaien op een slachtpartij , dus ja...wat is wijsheid .

          Comment


          • #6
            Ria ...Hij schreeuwt puur omdat hij ( meer ) aandacht wil , terwijl hij dat zat krijgt hij is de hele dag uit zijn kooi hij loopt over van het speelgoed , genoeg te eten , schone grote ( villa ) kooi , kortom de vogel leeft in prima omstandigheden en is in prima conditie .
            Als wij weg zijn krijst hij niet trouwens , hij lijkt wel of hij het doet om te pesten.
            wat het hondje betreft ...daar zal hij het mee moeten doen , dit liefste beestje ter wereld gaan wij voor geen goud weg doen ook al zou dat de reden zijn van het krijsen .
            Maar er moet toch een andere oplossing zijn .

            Comment


            • #7
              Hoi Carlton, hebben jullie al overwogen om een basis cursus te doen?

              http://www.vrolijkepapegaai.nl/de-st...jke-papegaaien en http://www.depapegaaienschool.nl/trainen.htm
              http://www.demodernepapegaai.nl/51/0...derne-papegaai.

              zelf zou ik er echt iemand erbij halen die kijkt hoe jullie met Ozzy omgaan. Hij reageert duidelijk op jullie contact. En "pesten" kunnen gaaien niet, het is reactie op actie en weer reactie.
              Heel vaak zit je in een impasse en weet je niet wat je in de ogen van Ozzy niet goed doet. Hem leren lezen is een vak apart.

              Succes

              Comment


              • #8
                het "pesten" is het uitlokken van een reactie en doet hij wel bewust
                hij doet het om aandacht dat weten jullie al,dat vindt hij niet voldoende maar dat weten jullie ook al,dus moet hij minder krijgen zodat hij pas echt door krijgt wat dat is
                hij zal als er niks verandert altijd blijven doen alsof hij achter gesteld wordt
                doet hij het bijvoorbeeld ook als er bezoek is,in de kooi gezet wordt of wat dan ook ?
                ik wil met je meedenken en mss kijken of we wat dingen kunnen uitproberen want jullie wonen ook niet zo ver weg

                Comment


                • #9
                  Ozzy krijst krrrggghhh !!! Ozzy krijst nog een keer Krrrijggghhh !!! en nogeens .
                  Wij ; Ozzy nee !! , 30 seconden stil , Ozzy krijst weer Krrraaggghhhh !!! , 20 seconden stil , Ozzy krijst weer .
                  Wij ; Ozzy kappen nou !!!
                  En zo gaat het maar door uren achter elkaar , je word er echt gek van !
                  Negeren helpt niet want dan geeft hij om de halve minuut een schreeuw / krijs ... Krrrijggghhh en dan echt keihard hè en uren achter elkaar
                  Strafkooi werkt ook niet , plantenspuit ook niet .
                  We doen hem nu af en toe in zijn eigen kooi met een kleed er omheen , dan is hij stil met af en toe een kreet maar zodra
                  het kleed eraf is en hij is weer uit zijn kooi begint het hele circus weer van voorafaan.
                  Ik zweer het je ...hij drijft je tot waanzin !

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
                    het "pesten" is het uitlokken van een reactie en doet hij wel bewust
                    hij doet het om aandacht dat weten jullie al,dat vindt hij niet voldoende maar dat weten jullie ook al,dus moet hij minder krijgen zodat hij pas echt door krijgt wat dat is
                    hij zal als er niks verandert altijd blijven doen alsof hij achter gesteld wordt
                    doet hij het bijvoorbeeld ook als er bezoek is,in de kooi gezet wordt of wat dan ook ?
                    ik wil met je meedenken en mss kijken of we wat dingen kunnen uitproberen want jullie wonen ook niet zo ver weg
                    Daar staan wij zeker voor open , maar geef jij cursussen dan ofzo ?

                    Comment


                    • #11
                      Charlton, loop het huis uit, doe oortjes in, maar reageer NIET

                      je beantwoord op zijn vraag om aandacht, dus zal er steeds vaker gekrijst worden.

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
                        Charlton, loop het huis uit, doe oortjes in, maar reageer NIET

                        je beantwoord op zijn vraag om aandacht, dus zal er steeds vaker gekrijst worden.

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
                        Moeten we hem dan totaal negeren , dus heel de dag , of alleen niet reageren op het krijsen.
                        Wat als hij even niet krijst en je geeft hem even aandacht , een aai over zijn bolletje of ff in zijn nekkie krabbelen dan begint hij 5 sec. later weer te krijsen .

                        Comment


                        • #13
                          Hij krijst wanneer één van ons opstaat,als er een laatje open getrokken word en ga zo maar door.
                          Wanneer mijn man naar bed is hoor je hem de hele avond niet meer,alleen als ik even opstaat om wat te drinken te pakken of naar het toilet gaat.
                          Als ik naar bed gaat zet ik hem in zijn kooi,zegt lekker slapen schatje en je hoort hem niet meer.
                          Wanneer ik op de dag de hond uitlaat hoor je hem al aan het eind van de straat krijsen.
                          Zodra ik weer binnen ben is hij gelijk weer stil.
                          Hij weet ook dat als ik met de hond naar buiten gaat dat ik zo weer terug ben.
                          Ik heb aan de buren gevraagd of ze hem wel eens horen als wij weg gaan,aan beide kanten hebben ze hem nog nooit gehoord.
                          We laten ook altijd als we weggaan een lampje en een muziekje aan.
                          Wanneer we gewoon beide op de bank zitten is hij weer stil,we hebben wel eens gedacht dat hij een soort van verlatingsangst heeft.
                          Mijn man zegt dat hij het doet sinds we het hondje hebben,maar daar ben ik het niet mee eens.
                          Hij doet het al veel langer en bij tijden is het erger.
                          ook is hij nu in de rui en vreselijk verliefd😂😂😂.
                          Hij krijgt wat lekkers als het hondje ook wat lekkers krijgt.
                          Wat er wel veranderd is,Ozzy kwam wel 30 keer per dag van zijn kooi af en liep dan door het huis te wandelen,nam af en toe de hoek van de bank mee.
                          Sinds wij het hondje hebben komt hij zijn kooi niet meer af,ik moet eerlijk zeggen dat ik daar blij mee ben.

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb nog nooit een slachtpartij meegemaakt bij kaketoes.
                            Je moet natuurlijk wel weten hoe je 2 vogel bij elkaar zet.
                            Allebei de vogel moeten tegelijkertijd in een vreemde kooi gezet worden en dan is er niets aan de hand.
                            Wat ook kan als de kooi van je vogel groot is genoeg de andere vogel in een kleine kooi in de kooi zetten als er geen agressie is de andere vogel loslaten. .
                            Meerdere malen meegemaakt dat ze binnen een uur zaten te paren.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Carlton Bekijk Berichten
                              Hij krijst wanneer één van ons opstaat,als er een laatje open getrokken word en ga zo maar door.
                              Wanneer mijn man naar bed is hoor je hem de hele avond niet meer,alleen als ik even opstaat om wat te drinken te pakken of naar het toilet gaat.
                              Als ik naar bed gaat zet ik hem in zijn kooi,zegt lekker slapen schatje en je hoort hem niet meer.
                              Wanneer ik op de dag de hond uitlaat hoor je hem al aan het eind van de straat krijsen.
                              Zodra ik weer binnen ben is hij gelijk weer stil.
                              Hij weet ook dat als ik met de hond naar buiten gaat dat ik zo weer terug ben.
                              Ik heb aan de buren gevraagd of ze hem wel eens horen als wij weg gaan,aan beide kanten hebben ze hem nog nooit gehoord.
                              We laten ook altijd als we weggaan een lampje en een muziekje aan.
                              Wanneer we gewoon beide op de bank zitten is hij weer stil,we hebben wel eens gedacht dat hij een soort van verlatingsangst heeft.
                              Mijn man zegt dat hij het doet sinds we het hondje hebben,maar daar ben ik het niet mee eens.
                              Hij doet het al veel langer en bij tijden is het erger.
                              ook is hij nu in de rui en vreselijk verliefd.
                              Hij krijgt wat lekkers als het hondje ook wat lekkers krijgt.
                              Wat er wel veranderd is,Ozzy kwam wel 30 keer per dag van zijn kooi af en liep dan door het huis te wandelen,nam af en toe de hoek van de bank mee.
                              Sinds wij het hondje hebben komt hij zijn kooi niet meer af,ik moet eerlijk zeggen dat ik daar blij mee ben.
                              Wat mij opvalt in jullie verhaal is dat Ozzy voor dat het hondje kwam wel 30 x van de kooi afkwam. Is hij bang voor de hond? Als de hond uitgelaten wordt, dus niet in huis is, komt Ozzy dan wel van de kooi? en stimuleren jullie dit ook?

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X