Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vriendje bonte boer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Vriendje bonte boer

    Ik heb een vraagje. Ik wil graag een vriendinnetje voor mijn bonte boer. Kunnen die samen in 1 kooi op een gegeven moment? Of is er een ander soort vogel waar mee hij samen kan?

  • #2
    :-)

    Hallo,

    Senegal Papegaaitjes zijn zeer zeker vogeltjes die van gezelschap houden. Hoeft ook niet perse een andere Senegal te zijn, maar bedenk wel dat Senegals best tempramentvol kunnen zijn, je moet dus wel een vogel kiezen die "zijn mannetje staat"

    toen ik 40u ging werken heb ik voor mijn Erwtje een maatje gekocht, een Senegal mannetje met de naam Jaco, eerst in afzondering gezet en de uitslagen van de dierenarts afgewacht, maar daarna is het goed gegaan. Het is heel belangrijk dat je de vogels de tijd geeft om aan elkaar te wennen. Net zoals we mensen niet meer uithuwelijken, moet je niet verwachten dat dat bij papegaaien wel zo werkt, papegaaien hebben een persoonlijkheid, en moeten dus ook zeker aan elkaar wennen


    ook als later blijkt dat ze niet in een kooi kunnen ben ik er voorstander van om een papegaai niet alleen te houden, zet ze desnoods naast elkaar, maar dan hebbem ze toch gezelschap van soortgenoten bedenk maar eens hoe jij je zou voelen als je je hele leven tussen de berggorrila's moet leven.. zo intelligent als ze zijn, het is soms toch prettig om iemand van je eigen soort te hebben om mee te kletsen samen mensen uitlachen is natuurlijk ook veel leuker dan in je eentje

    voor de tamheid hoef je het niet te laten! Het is niet zo dat je eerste Senegal ineens minder tam zal worden

    mijn advies is dus: DOEN! En neem er de tijd voor, kan soms wel maanden duren voor ze samen in een kooi kunnen, en soms ook helemaal niet. Maar dan hebben ze wel elkaar's gezelschap

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse
    Working...
    X