Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

graven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • graven

    Hallo,mijn bonte boer Sheba, zit al enkele dagen op de grond in een hoekje een soort van graven. en gooit heel veel buiten de kooi. We hebben hem/haar 3 jaar maar zie dit voor het eerst.
    Normaal zit hij bijna tot nooit op de grond. ik weet ook net of het een mannetje of vrouwtje is.
    En ik heb nog een vraag, hij is ongeveer een jaar geleden begonnen met heel hard door bijten, daar voor deed hij dat helemaal niet, er is nooit iets schokkends gebeurd, dus we snappen niet waar dit vandaan komt. hij is heel erg aandacht trekkend, en dat krijgt hij ook genoeg. maar alle pogingen om te proberen dat bijten weer af te leren is te vergeefs. wil nog steeds bij ons zitten, maar als hij de kans krijgt om te bijten zal hij dat niet laten. Weet iemand raad?
    Groet Ane

  • #2
    Dat graven klinkt als een broedse vogel.
    Dat zou ook het bijten kunnen verklaren, maar als hij dat het hele jaar door doet...
    Wat doe je/ heb je gedaan om het bijten af te leren ?
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      je vogel is iig nu broedrijp,dat verklaart ook het graven ,wil een nestje maken
      hij bijten zou een vorm van puberen kunnen zijn voorafgaand aan de broedrijpheid
      je mag best streng zijn in het corrigeren daarvan,maak goed duidelijk dat het niet mag,dat kan op verschillende manieren,spreek hem iig streng toe zet hem eventueel even weg en negeer hem dan totdat hij weer contact wil maken oid

      Comment


      • #4
        Dus ik kan er vanuit gaan dat het een vrouwtje is? ze heeft ook een touw in haar kooi daar is ze helemaal verliefd op.
        Maar dat bijten kwam voort uit het niets, normaal liep hij gewoon over ons heen op de bank tafel. Maar ineens heeft hij os meerdere malen tot bloedens toe gepakt en best wel heftig. Als we hem bij ons nemen wil hij ook niet meer op de kooi dat is best een gedoe. alles doen we met geduld en veel tegen hem praten. maar hij blijft echt een klein terror vogeltje als hij de kans krijgt.

        Comment


        • #5
          loopt de groene punt op de borst tot de helft of door tot naar de pootjes en wat voor kleur is de onderkant van de de staart
          bij ver doorlopende punt en groen staart onderkant zou het een popje kunnen zijn

          Comment


          • #6
            FB_IMG_1490022088154.jpg
            [ATTACH=CONFIG]18678[/ATTACH]
            Zo ziet hij er uit
            Bijgevoegde Bestanden

            Comment


            • #7
              zo te zien maar een kort vtje
              heb een mss een foto van de onderkant

              Comment


              • #8
                20170320_201604.jpg

                Comment


                • #9
                  haast voor zeker een man

                  Comment


                  • #10
                    Oke thanks voor de informatie. Misschien weet je waarom hij graaft en verliefd op zijn touw is? En waarom hij probeert te bijten. Dat doet hij sinds een jaartje. Tot bloedens toe. Van alles al geprobeerd om het te laten stoppen. Maar helaas. En hij was zo leuk en lief😌

                    Comment


                    • #11
                      graven doen ze om een nest willen maken
                      verliefd zijn op een speeltje of wat dan ook is zeker bij gebrek aan partner niet vreemd
                      dat bijten zie je ook wel vaker,je zou denken dat het een soort van overheersen is,hij wil de baas zijn en tolereert niks meer van jullie,dat vraagt denk ik echt om een streng regime om het zo maar te zeggen
                      ik zou je wel willen proberen te helpen als je wilt,ik stuur je een pb

                      Comment


                      • #12
                        Heel vriendelijk aangeboden, maar ik geef de moed nog niet op. Hij vraagd continu aandacht. Dus hoop dat ik het zelf nog op kan lossen. Maar bedankt voor het aambod😀
                        ..

                        Comment


                        • #13
                          wees iig consequent in wat wel en niet mag

                          Comment

                          Ads onder in topics

                          Collapse
                          Working...
                          X