Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenvoliere vraagjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Buitenvoliere vraagjes

    Nu al een half jaar heb ik een buitenvoliere voor mijn vogels.
    Ik vind het goed met ze gaan en hebben het naar hun zin.

    Ik heb toch nog een paar vraagjes.

    Normaal gesproken douchte ik mijn vogels, maar nu doe ik dat niet meer omdat de temperatuur verschillen van buiten en binnen te groot zijn.
    Kan ik ook met deze kou gewoon een badderbadje ophangen? (wel uit de wind natuurlijk).

    Een aantal takken krijgen van die zwarte stipjes, is dat schimmel?
    is dat erg? of moet ik dat goed bijhouden door de takken te schuren bijv.?

    Denzo het mannetje, zijn de veertjes onder zijn vleugels een beetje vaal aan het raken..
    Is dit normaal met de winter dat ze zichzelf wat minder goed verzorgen ofzo?
    of zijn ze wel aan een was beurtje toe?

    om ze bezig te houden gebruik ik foerageer speelgoed met verschillende soorten lekkernijen.
    Tips zijn welkom om ze bezig te houden in een buitenvoliere.
    (ik was ze in de huiskamer gewend, maar nu ze buiten zitten merk ik dat ik wat minder snel aandacht aan ze geef).
    Denzo Chica

  • #2
    `Ik een een paar koppels zuid amerikaanse parkieten en deze badderen juist erg veel als het kouder is.
    Gisteren -3 en bijna alle koppels in de waterbak. (ook een keer bij -15)
    Juist als ze er zelf voor kiezen om in bad te gaan is er niets aan de hand. Als je ze gedwongen nat maakt kan het erg snel fout gaan.

    Als je denkt dat takken schimmelen hang je er nieuwe in.

    Juist in deze tijd zouden vogels op zijn mooist moeten zijn ze hebben net geruid en zijn niet aan het broeden.

    Wat ze bij op dit moment krijgen zijn bramen ranken daar zit namelijk nog blad aan en ze kauwen de stengels helemaal uit.

    Comment


    • #3
      Dankjewel Aad. Ik zal Denzo even in de gaten houden dan.
      misschien dat hij een bad mist en veel jeuk heeft....
      ik heb hem al besteld dus nog heel even wachten.
      Denzo Chica

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X