Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Caique , valkparkieten en (kleinere)hond :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Caique , valkparkieten en (kleinere)hond :)

    Goedemorgen allemaal,
    Ik heb een vraagje, mijn situatie is als volgt:
    Ik ben me nog steeds aan het inlezen over de chaiques ik kom prachtige verhalen en filmpjes tegen. Nu loop ik alleen tegen een zorgen ding aan en zou graag jullie ervaring willen..
    Ik heb dus bij iemand een zwarkopcaique gereserveerd. Ik heb gevraagd wat het verschil was tussen een zwartkop en een witbuik, maar het verhaal is dat de zwartkop alleen wat bozer kijkt en de kleur natuurlijk, hiervan uitgaande heb ik gewoon gekozen voor een zwartkop, nu hoor ik van meerdere mensen dat dit geen goede keuze is en ik beter kan kiezen voor een witbuik omdat deze vredelievender zouden zijn naar andere vogels en dieren.....
    Het is punt is zo: Wij hebben een valkparkiet van ruim 1 jaar (die was verwaarloosd, hebben we in huis genomen en is nu na een maand of 6/7 nu steeds wat minder bang) volgende maand gaat er een vriendje bij komen (dit x gewoon uit het blok), ook hebben wij een hond, nu is mijn vraag zal dit allemaal goed gaan, want ik lees nu van die spookverhalen...De caique komt in een aparte kooi, maar hoopte wel dat ik ze er samen uit kan laten zeg maar..... kan iemand mij hier in adviseren, en ook de hond loopt hier gewoon lekker door de kamer heen.
    Nou ik hoop dat jullie je ervaringen willen delen zodat ik weet of ik nu een juiste keuze maak of niet.
    Alvast bedankt,

  • #2
    Hoi, ik denk dat het niet uitmaakt welke caique je kiest.
    Zelf heb ik juist het idee dat de witbuikjes feller zijn. Dus zo zie je maar.....
    het is maar net welke ervaring je hebt ermee.
    Of het wat wordt tussen de caique en het valkje is afwachten, het kan ook
    zijn dat de caique hem gaat treiteren, daar zijn caiques goed in
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      ik heb ze beide gehad en heb ook het idee dat het niet zoveel uitmaakt
      wat ik wel van mening ben is dat ze niet zo geschikt vind voor bij andere vogels,ze terroriseren de boel graag,spelen de baas en pesten andere vogels graag
      hier werden gaaien van hun plek gegooid,de staart van de ara als schommel gebruikt enz
      het zijn hele leuke vogels maar dan alleen of met soortgenoot

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X