Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke vogels in mn voliere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • welke vogels in mn voliere?

    ik heb een voliere alleen ik weet niet welke vogels ik er in moet doen.
    het lijkt me leuk om 2 koppels kakarikis erin te doen alleen ik heb gelezen dat 2 koppels niet goed is dat je of 1 koppel of minsten 3 koppels moet doen is dat ook zo? wat me ook mooi lijkt is een koppel valkparkieten met een koppel catharinaparkieten heb gehoord dat kan is dat ook zo in de kweekperiode want ik wil ermee gaan kweken. wat zijn goed combinaties? mijn voliere is 2 m breed, 1,80 hoog en 1 m diep. ik denk dat ik hier maximaal 2 koppels in kan doen. als er drie koppels inkunnen is het probleem natuurlijk opgelost maar dat is teveel van het goede denk ik. en nog een vraag: op de bodem van de voliere , zal ik daar zilverzand doen of gewoon helemaal niks?

    wie heeft er tips voor mij?

    mvg niek
    Last edited by nieksuijker; 16-12-16, 20:11.

  • #2
    koloniebroed wordt moeilijker omdat kakarieken in de paartijd vaak geen ander koppel in de buurt dulden.
    maar misschien als je met twee jonge koppels start, vogels een paar maanden oud, deze constant bijelkaar in de kooi hebt en een jaar later er dan mee kweekt het dan wel zal gaan.
    met oudere koppels starten en er gelijk mee kweken zou ik het dus niet aanraden.
    kakariek met valkparkiet en catharina zal vast wel gaan normaal zijn dit vrij verdraagzame parkietsoorten.
    bodem hoe gauwer deze weer opdroogt nadat deze nat geworden is hoe beter het is.
    Een kakariek scharrelt ook veel over de bodem. natte voerresten op bodem schimmelt gauwer

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse
    Working...
    X