Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Staart slopen en raar gedrag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Staart slopen en raar gedrag

    Beste forum gangers,

    Ik heb nu al weer een een Pyrrhura lepida alleen de laatste tijd(nu ongeveer een maand/1,5) doet ie (nero) een beetje raar. iedere keer als ie(weet t geslacht niet) aandacht wilt en in zn kooi zit (wat zelden voorkomt omdat ie bijna altijd los zit) steekt nero zn staart door de tralies en gaat ie heel hard fladderen. hierdoor ging zn staart erg in de war en daardoor begon ie met het kapt knagen van de buitenste staartveren(er is nog zon 2 cm van de buistenste twee (links en rechts twee) over. ik heb het gevoel dat het niet uit verveling is maar puur uit verzorging omdat hij zich hier echt aan stoort. hebben jullie hier ervaring mee of misschien tips/tricks?

    ook zit nero behoorlijk in de rui en is ie nogal prikkelbaar, hij wilt continu aandacht enbij me zitten en als ie dan in mn hand zit gaat ie zn staart slopen.

    ook komt het regelmatig voor dat ie op mn schouder f in mn hand zit en dan zn vleugels iets opzet en af en toe flappert en rare bewegingen maakt met zn lichaam. is dit zoiets al baltsgedrag? merk namelijk ook dat ie steeds territorialer over mij wordt(anderen mogen mij echt niks doen ). verder is ie helemaal gezond, getest op alle mogelijke ziektes eet veel en goed (pellets en fruit, trosgierst en af en toe een zadenmengsel) tijdens de rui krijgt ie extra ondersteunend voedsel om de rui beter te laten verlopen. Nero is heel erg actief
    houdt super veel van badderen maar sinds het kouder wordt doe ik t een stuk minder omdat ik bang ben dat ie kou vat.

    ik hoop dat jullie misschien het een en ander kunnen toelichten en misschien mijn vragen kunnen beantwoorden

    groeten mike

  • #2
    het lijkt er op dat jou vogel broedrijp aan het worden is
    helaas kunnen ze daar ongewenst gedrag door vertonen,sommig gedrag zal tijdelijk zijn en met fases terugkomen
    vermijdt het aaien over de rug en negeer gedrag wat niet gewenst is
    zorg voor genoeg afleiding

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse
    Working...
    X