Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Koppel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Nieuw Koppel

    Ik heb gisteren een extra zonparkiet weggedaan en er een jong koppel halsbandparkieten erbij gehaald.

    Lijkt erop dat er niet veel mensen op dit forum met halsbandparkieten kweken.

    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    ik heb haast altijd halsbanden in alle kleuren gehad
    maar samen met de muisparkieten kwamen ze in opspraak ivm kweek verbod ed,weet eerlijk gezegd niet hoe dat er nu voor staat
    heb die soorten dus weggedaan voordat het niet meer zou mogen

    Comment


    • #3
      Leuke vogels, ga het dit jaar eerst met rosellas proberen. Hadden net zo goed halsbanden kunnen xijn, erg leuke vogels! Wie weet in de toekomst nog, wil eerst ook wat wildzang proberen...

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
        ik heb haast altijd halsbanden in alle kleuren gehad
        maar samen met de muisparkieten kwamen ze in opspraak ivm kweek verbod ed,weet eerlijk gezegd niet hoe dat er nu voor staat
        heb die soorten dus weggedaan voordat het niet meer zou mogen
        Van die regels heb ik hier natuurlijk geen last

        Comment


        • #5
          wees daar maar blij om ja,al dat gezeur en moeilijke dingen,niks aan allemaal,het verpest je hobby soms best flink bepaalde dingen

          Comment


          • #6
            Denk toch echt dat je je gek hebt laten maken door internet, daar word alles zoooo overdreven. Alleen de horror verhalen komen online, met de reptielen hobby ook zo erg, al jaren zijn ze er drama over aan het maken online, terwijl er nog helemaal niets is veranderd in al die jaren...

            Comment


            • #7
              terwijl er nog helemaal niets is veranderd in al die jaren...

              dan wordt het tijd dat u wakker wordt want er zijn naar mijn idee wel een aantal dingen gebeurd.
              .
              ik weet niet alles maar doe mijn best

              Comment


              • #8
                In de reptielen wereld? Nee hoor, je mag nog steeds alles houden.

                Comment


                • #9
                  ik laat me zeker niet gek maken,ik lees relevante dingen,pluis het zonodig uit en neemt maatregelen waar nodig en wat voor mij het beste is,net als met de grijze roodstaarten nu,ik zorg dat ik alles op tijd op orde heb,niet zoals sommige die denken dat het wel overwaait
                  het nieuws komt bij het ministerie zelf vandaan dus zeker geen onzin

                  Comment


                  • #10
                    Wie gebruikt het woord "onzin" ?

                    Comment


                    • #11
                      rectificatie,lees ipv onzin zoooo overdreven dramatische horror verhalen
                      welke ik overigens zelf nergens tegen gekomen ben

                      Comment


                      • #12
                        terwijl er nog helemaal niets is veranderd in al die jaren...
                        dan wordt het tijd dat u wakker wordt want er zijn naar mijn idee wel een aantal dingen gebeurd.
                        In de reptielen wereld? Nee hoor, je mag nog steeds alles houden.

                        lees onderstaande link eensdoor en kijk of je alles nog mag kweken en of er dus niks is gebeurd



                        http://www.rvo.nl/onderwerpen/agrari...uisdierenlijst


                        en ik hoop dat u gelijk krijgt

                        Denk toch echt dat je je gek hebt laten maken door internet, daar word alles zoooo overdreven.
                        maar ik ben al die mensen die deze uitspraak afdoen als onzin en struisvogelpolitiek gedoe zeer dankbaar dat zij zich samen met de bonden wel inzetten en het niet op hun beloop laten zodat wij over enkele jaren nog gewoon vogels mogen houden.
                        ik weet niet alles maar doe mijn best

                        Comment


                        • #13
                          Ben niet echt meer op de hoogte van de regelgeving in Nederland (woon er al sinds 2000 niet meer), maar wat is er reden van dat er bepaalde vogelsoorten niet meer gehouden mogen worden?

                          Comment


                          • #14
                            maar wat is er reden van dat er bepaalde vogelsoorten niet meer gehouden mogen worden?

                            Dat willen wel meer mensen graag weten, waarom en op welke gronden bepaalde dieren niet meer mogen maar veel komt weg bij de zogenaamde dieren liefhebbers althans zo benoemen ze zich "dieren liefhebbers".

                            Men is in Nederland bezig met een positieflijst waarop dieren komen te staan die men wel of niet houden mag en onder welke voorwaarden. Dit gebeurd door veel clubjes/stichtingen hier onder een lijst voor de geïnteresseerde lezer zodat die ook kan zien via welk clubje/stichting je medesteund verleend aan het opheffen van de vogelsport c.q. het houden van vogels.

                            Stichting AAP
                            Zeehondencrèche Lenie ’t hart
                            Faunabescherming
                            Bond voor dieren
                            WSPA
                            UFAW
                            NVV Nederlandse Vereniging voor Veganisme
                            Stichting Dier en Recht
                            WAN World Animal Net
                            Eurogroup for Animals
                            Stichting Bont voor dieren
                            Dierbescherming
                            Stichting Vier Voeters
                            Stichting vissenbescherming
                            Sophia vereeniging
                            CAS international (Comité Anti Stierengevechten)
                            Stichting Comité Dierennoodhulp
                            Stichting varkens in nood
                            Wilde dieren de tent uit
                            Stichting Belangengroep ‘Rechten voor al wat leeft’
                            Compassion in World Farming Nederland
                            ( bron vogelcafe)

                            Veel van de mensen die daarbij zijn aangesloten zijn er ook verantwoordelijk voor dat de olifant niet meer in het circus mag optreden en of je dat nu terecht vind of niet is even niet de discussie, maar de olifant mag niet meer de piste in en daar zijn ze trots op dat hebben ze toch maar even voor elkaar gekregen wettelijk wat er vervolgens met de olifant gebeurd is niet hun probleem.

                            En met beetje pech gaat het dezelfde kant op met het dolfinarium in Harderwijk ook die moet sluiten van deze mensen en de dolfijnen moeten terug in de natuur en dat kan best vind men dat gaat vaak goed oeps dus ook wel eens niet. Ander punt is zodra de dolfijnen weg moeten en dan ook die andere dieren, wat gebeurt daar dan mee?
                            Die redden zich niet in de natuur en zijn dus gedoemd om een gruweldood te ondergaan.

                            Voor een tijdje terug hadden we ook op ons forum een wolf in verenpak binnen op ons forum, maar deze werd al redelijk snel onthuld en ik ben gewoon in gesprek gegaan met deze persoon en kwam al snel tot ontdekking is ook tegen het houden van vogels en dan in dit geval tegen papegaaiachtigen in huis en dit moest verboden worden.
                            Op mijn vraag, waar wil je dan al die vogels laten?
                            Was zijn antwoord, we maken een hele grote volière in de polder en doen daar alle vogels in.
                            OP mijn verdere vragen zoals, weet je wel hoe groot die worden moet om alle vogels dan in rust te laten leven tot ze uitgestorven zijn,wie gaat al die vogels voeren, wie gaat alle eieren die er zeker komen weghalen/schudden om uitbreiding te voorkomen en als laatste maar ook zeker belangrijk wie draait voor die kosten op?

                            En dat wist die niet maar dat kwam vanzelf wel goed.

                            Wat we mogen en kunnen verwachten van de positieflijst is nog erg onduidelijk c.q. erg onzeker daarom ook dat sommige denken dat straks niets meer mag ( onder andere ik dus) en sommige denken dat het op niets uitloopt en gewoon geschreeuw is omdat het niet te regelen is.

                            Maar voor die mensen heb ik nieuws onze overheid doet vaak dingen waarvan men dan de gevolgen niet wil zien en later dan weer aanpassingen komen in de regels zodat na een tijdje niemand meer weet hoe het moet en kan, maar in die tijd bent u al wel de vogels kwijt.

                            bovenstaande is geheel mijn mening en daar mag u mee doen wat u wil( behalve waar bronvermelding staat)
                            ik weet niet alles maar doe mijn best

                            Comment


                            • #15
                              nog een kleine aanvulling,

                              https://youtu.be/CN7NL3aUZGA
                              ik weet niet alles maar doe mijn best

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X