Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe kan ik mijn Caique handtam maken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hoe kan ik mijn Caique handtam maken?

    Hallo allemaal,

    Sinds begin Augustus heb ik een prachtige Geeldij Caique, die in Maart 2016 geboren is en tot een maand voor ik hem kreeg nog bij zijn ouders in de volière zat.
    Inmiddels heb ik deze nu wel zover dat die, door de tralies wat fruit en groente aanneemt en dat als ik hem uit de kooi pak( echt pakken , hij stapt niet op), ik hem ook mag aaien tegen mijn borst aan, toch als ik stop met aaien en hem niet vast houd loopt of springt die weg, vaak gaat die dan net achter mij als ik op een woonkamerstoel zit zich zelf de veren schoonmaken en gaat dan door de kamer overal op klimmen en onderzoeken.
    Nu heb ik de vogel eigenlijk aangeschaft omdat ik graag een vogel wilde waar ik leuke dingen samen mee kon doen.( dus een tamme vogel die op je hand/arm of vinger komt en die je eten kan geven ,en mee kan spelen). Op zich vind ik het al heel wat dat, hij zich laat pakken in de kooi en zich laat aaien en dan ook nog is net achter mij blijft zitten even ,als ik gestopt ben met aaien en hij weg is gegaan van mij, toch zou ik hem ooit zo tam willen krijgen dat ik er meer mee kan( Dit zou toch nog wel moeten lukken ? of was die echt al te oud om dit te leren toen ik hem kreeg/kocht), de website koppiekrauw ken ik en heb ik veel doorgelezen, toch de manier die daar wordt omschreven lukt mij niet, mijn vogel blijft niet stil op een stok zitten , en als ik met mijn hand in de kooi ga klimt die tegen de tralies van de kooi op en gaat dan de hele kooi door klimmen en als die kans ziet weg te kruipen uit de kooi, dan klimt die de kooi uit.

    Al met al lijkt er dus al wel verbetering in te zitten , maar ik vraag mij af of ik het goed doe , en wat en hoe ik het kan verbeteren , zodat die ooit wel op mijn arm/hand of vinger stapt.
    Iemand tips of trucs?

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groeten,
    Caique Casper.

  • #2
    Als je hem eenmaal uit de kooi hebt zt je hem bijv op de leuking van de stoel,
    van daaruit ga je hem leren opstappen. Je duwt zachtjes je vinger tegen zijn buikje en zegt stap op.
    Zorg dat je een stukje noot bij je hebt of iets anders dat hij heel lekker vindt, zodra hij opstapt zeg je
    enthausiast goed zooo en geeft meteen dat lekkers aan hem, herhaal dat nog 2 keer en stop dan weer,
    zodat jij stopt en niet hij doordat hij de aandacht verliest.
    Caiques zijn ontzettend speels, vinden van alles leuk en gaan graag op onderzoek uit.
    Eigenlijk is een aparte speelboom met veel divers speelgoed een must. Ook in de kooi moet voldoende
    speelmatriaal aanwezig zijn.

    Die van mij vindt het helemaal leuk als ie in de voliere buiten is, binnen enkele minuten heeft ie de helft
    van het interieur al benut, alles vindt ie leuk.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Super bedankt voor de tip Antonia!

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X