Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Papegaai en douche?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Papegaai en douche?

    Hallo allemaal,

    Aanstaande dinsdag of woensdag hoop ik mijn eerste papegaaitje op te kunnen halen.( Spanend ).
    Ik ga een roestkop Caique houden ook wel witbuik Caique genoemd, nu weet ik dat die in het wild voorkomen dichtbij of zelfs in het Amazone gebied, en ik las dat papegaaien sowieso snel last hebben van een te droge lucht, verder las ik hier op het forum en verder op internet ook, dat mensen wel samen gaan douche met de papegaai , zodat die ook even een goede luchtvochtigheid krijgt. ( Nu weet ik alleen dat vogels ook een bepaald soort klier hebben waar een vettige stof uitkomt om hun veren goed te houden). Mijn vraag is dan ook, hoe vaak is verantwoord om een papegaai te douche? ( wanneer wegen de voordelen van een hogere luchtvochtigheid nog op tegen die van een te kort aan vette stof die op de veren steeds wordt uitgesmeerd door de vogel zelf?



    Met vriendelijke groeten,
    Casper.

  • #2
    www.koppiekrauw.com

    Kijk bij verzorging
    douchen


    Spannend hoor,veel plezier straks met je papegaaitje
    Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

    Annemoon
    en Magnum

    Comment


    • #3
      Dank u !

      Comment


      • #4
        je hoeft je vogel niet elke dag mee onder de douche te nemen,je kan ook nat spuiten met de planten spuit en dat hoeft ook niet perse elke dag
        de lucht vochtigheid in nederland zal nooit te hoog worden tov hun conditie van hun verenpak
        daarbij komt ook nog hoe nat maak je je vogel,helemaal doorweekt of gewoon vochtig
        over het algemeen doet men het 2 x per week maar je doet wat je gevoel het ingeeft en wanneer het je uitkomt en kijk wat hij er van vindt en hoe hij het doet
        in de winter moet je ze niet te nat maken zodat ze het niet te koud krijgen en ook niet in de avond
        je kan hem ook een badje oid geven zodat hij het zelf kan tegelen en hem af en toe douchen
        zorg er in ieder geval voor dat hij in de douche er zelf voor kan kiezen om onder de straal te zitten of alleen de spetters of stoom,ik heb een speciale douche stok met anti slip waar ze heen en weer kunnen stappen

        Comment


        • #5
          Heel erg bedankt Milaja,

          Ik ga dan denk ik voor 2x in de week even meenemen onder de douche.( Het nat spuiten vind ik zelf nogal spannend, omdat ik het niet als een straf wil laten overkomen, een badje kan misschien ook leuk zijn, maar koelt wel sneller af, de douche kan die dan lekker in mee dampen , ik ben zelf wat moeilijker te been ( iv.m. lichamelijke beperking) , ik heb dus als een soort stang aan de muur waar die op kan staan/zitten echter moet ik er dan wel even iets van een hand doek over heen hangen zodat die minder snel zal uitglijden denk ik.

          Is het nu ook nog zo dat je meer kans hebt op een papegaai die ouder wordt als je hem/haar 1 tot 2x per week meeneemt in een dampende ruimte? ik las ergens ook dat het bevorderlijk zou zijn voor de longen om even goed te dampen af en toe ? of is dit niet echt waar en las ik verkeerde informatie?

          Met vriendelijke groeten,
          Casper.

          Comment


          • #6
            hier zijn ze dol op de pante spuit en de meeste gaan er helemaal voor zitten met de vleugels wijdt
            heb het ook nooit als strafmiddel gebruik maar gewoon op vernevel stand
            ik zou er inderdaad dat een handdoek omwikkelen en even vast zetten met iets,touwtje of tie-ribs oid
            hier gaan ze ook regelmatig zelf in hun waterbak badderen ook al past dat niet echt,ze gooien gewoon zel het water met hun kop over zich heen en dan is ook alles nat
            of ze er ouder door kunnen worden betwijfel ik,maar als je zelf verkouden bent is het ook goed dus kwaad kan het zeker niet,als je er maar voor zorgt dat hij geen kou kan vatten,niet te grote temperatuur verschillen,dus niet in de winter vanuit de douche de slaapkamer in waar het raam open staat oid
            als hij erg nat is kan je hem even in een handdoek gewikkeld bij je houden

            Comment


            • #7
              Super bedankt Milaja! erg handige tips van hoe ik het kan vastzetten!

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse
              Working...
              X