Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Edelman is van een engel, naar de duivel veranderd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Edelman is van een engel, naar de duivel veranderd

    Hoi iedereen

    ik ben op zoek naar hulp/advies want ik weet niet meer wat ik moet met onze edelman.
    ik heb ollie al vanaf toen hij 4 weken oud was, hij is inmiddels 4 jaar oud, altijd een knuffelbeestje geweest en heel erg aandachts gek. Ik heb er altijd alles mee mogen doen, hij gaf er helemaal niks om, zolang ik het maar was.
    ik ben altijd zijn lieveling geweest maar nu,.. Sinds een aantal weken geleden, kan hij niets meer van mij verdragen!
    Hij heeft de neiging om mij steeds aan te vallen, hij heeft zelfs een aantal keer tot bloedens toe gebeten, en glazen omgeduwd, en hij rent als een stier op mij af als hij zijn zin niet krijgt.
    hij heeft wel alle vrijheid (geen kooi), kan naar binnen en naar buiten, kan gaan en staan waar hij maar wil, krijgt zowat alles om het hem naar zijn zin te maken.


    kan iemand mij helpen aub!!!

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Ollieboy Bekijk Berichten
    rent als een stier op mij af als hij zijn zin niet krijgt.
    hij heeft wel alle vrijheid (geen kooi), kan naar binnen en naar buiten, kan gaan en staan waar hij maar wil, krijgt zowat alles om het hem naar zijn zin te maken.
    En dat is het nou juist, de vogel bepaalt in huis, en zo hoort het niet te gaan..
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      dit is ook de leeftijd dat hij broedrijp gaat worden en de hormonen gaan werken
      het is nu tijd om regels aan te gaan houden en hem grenzen te gaan leren wat wel en niet mag
      consequent zijn is het belangrijkste
      laat hem niet meer met alles zijn gang maar gaan maar zet hem op een vaste plek weg als hij zich niet gedraagt

      Comment


      • #4
        [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.701961)]Hallo, Ik vraag enkel om advies/hulp, hoe ik hier het beste mee om kan gaan.[/COLOR]
        [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.701961)]ik heb geen account aangemaakt, om op deze punten aangewezen te worden wat al duidelijk is vermeld wat ik dus verkeerd heb gedaan...[/COLOR]

        [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.701961)]maar goed, jaren lang is het goed gedaan dus het lijkt mij dat daar het probleem niet ligt.[/COLOR]
        [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.701961)]wat ik wel ben vergeten te vermelden is dat we ook een harlekijn POP in huis hebben, ze mag net zoveel als ollie, maar toch gedraagd zij zich, en bijt niet, en ze is echt een vrolijke dame. (Maar voor de zekerheid, voor haar EN voor dit brutaal mannetje..., zou ik graag wat advies/ervaring willen hebben van andere, hoe ze met hun papegaai om gaan, en/ als ik eventueel een pop aan kan/MOET schaffen voor hem, want sinds gister probeerde hij mij te voeden, en hij probeerd vooral mijn hand te berijden...wat ik niet toelaat, maar dan word hij ontzettend[/COLOR]

        Comment


        • #5
          Hoi Milaja! Ik had uw bericht nog niet gezien!

          ik denk ook dat het daar aan ligt maar ik wist het dus niet zeker..
          maar ik zal het zeker es gaan proberen met ollie, tenzij hij mijn vinger weer verslind

          harstikke bedankt voor jou advies!

          mvg

          Comment


          • #6
            als hij dan niet wil opstappen zonder je te bijten zou je nog een opstap stok of ring kunnen proberen
            ik corrigeer ook vaak met mijn stem,lage stem en kortaf als ik boos ben en hoger als die lief is
            heb zelf een dwerg ara die nog wel eens echt vervelend wil bijten,als ik dan vraag met een boze stem op een gegeven moment ben je er klaar mee en als ze zegt was lekker is ze nog stout,en als ze ja zegt is ze klaar
            ze loopt zelfs zelf een blokje om als ze merkt dat ik echt boos ben en komt dan na verloop van tijd weer kijken of ik nog boos ben en is dan weer lief
            ze heeft geleerd dat als ze over een bepaalde grens gaat toch weg moet dus gaat ze zelf
            ik vind verbale communicatie ook belangrijk,laat merken met je stem en wat je zegt als hij stout is of juist lief en het goed doet
            succes ermee,je zal er wel even werk aan hebben

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ollieboy Bekijk Berichten
              [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.701961)]Hallo, Ik vraag enkel om advies/hulp, hoe ik hier het beste mee om kan gaan.[/COLOR]
              [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.701961)]ik heb geen account aangemaakt, om op deze punten aangewezen te worden wat al duidelijk is vermeld wat ik dus verkeerd heb gedaan...[/COLOR]

              [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.701961)]maar goed, jaren lang is het goed gedaan dus het lijkt mij dat daar het probleem niet ligt.[/COLOR]
              [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.701961)]wat ik wel ben vergeten te vermelden is dat we ook een harlekijn POP in huis hebben, ze mag net zoveel als ollie, maar toch gedraagd zij zich, en bijt niet, en ze is echt een vrolijke dame. (Maar voor de zekerheid, voor haar EN voor dit brutaal mannetje..., zou ik graag wat advies/ervaring willen hebben van andere, hoe ze met hun papegaai om gaan, en/ als ik eventueel een pop aan kan/MOET schaffen voor hem, want sinds gister probeerde hij mij te voeden, en hij probeerd vooral mijn hand te berijden...wat ik niet toelaat, maar dan word hij ontzettend[/COLOR]

              Als je niet tegen kritiek kan en alleen leest en aanneemt wat je graag wilt lezen, is dat prima.

              Ik denk dat je harlekijn nog geen 7 jaar is ??
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

              Ken je papegaai

              sigpic

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ollieboy Bekijk Berichten
                Hoi iedereen

                ik ben op zoek naar hulp/advies want ik weet niet meer wat ik moet met onze edelman.
                ik heb ollie al vanaf toen hij 4 weken oud was, hij is inmiddels 4 jaar oud, altijd een knuffelbeestje geweest en heel erg aandachts gek. Ik heb er altijd alles mee mogen doen, hij gaf er helemaal niks om, zolang ik het maar was.
                ik ben altijd zijn lieveling geweest maar nu,.. Sinds een aantal weken geleden, kan hij niets meer van mij verdragen!
                Hij heeft de neiging om mij steeds aan te vallen, hij heeft zelfs een aantal keer tot bloedens toe gebeten, en glazen omgeduwd, en hij rent als een stier op mij af als hij zijn zin niet krijgt.
                hij heeft wel alle vrijheid (geen kooi), kan naar binnen en naar buiten, kan gaan en staan waar hij maar wil, krijgt zowat alles om het hem naar zijn zin te maken.


                kan iemand mij helpen aub!!!
                Na 4 weken was je vogel al van zijn ouders gescheiden
                voor jou is het een knuffelbeest.... en je bent zijn lieveling...
                maar ben jij voor de vogel niet geworden een partner ?
                Nu 4 jaar oud en de vogel is broedrijp andere hormonen beginnen te werken.

                lees eens http://www.koppiekrauw.com/Papa-kenn...tnergedrag.htm

                herken je in deze beschrijving gedragingen van je vogel ?

                Moet je wel zoveel knuffelen met je vogel
                Zou je niet op een andere manier met je vogel bezig kunnen zijn ?

                Comment


                • #9
                  Geen 2 vogels zijn hetzelfde. Dus wat de harlekijk wel kan handelen, hoeft de edel nog niet te kunnen handelen en andersom. Het zijn allemaal individuen.
                  Ik vergelijk ze vaak met mensenkleuters. Allemaal verschillende karaktertjes en trekjes. Vaak kunnen ze de vrijheid niet aan en gaan dan recalcitrant worden en uitproberen, maar er zullen er ook altijd zijn die die vrijheid wel aan kunnen.

                  En als er gezegd wordt dat de vogel in huis bepaalt en dat dat dan wel het probleem eens zou kunnen zijn, dan kun je dat lezen als kritiek, maar je kan het ook lezen als tip, nl misschien helpt het als ik hem niet meer alles laat bepalen.

                  Persoonlijk denk ik dat je met de edel terug moet naar de basis van de opvoeding. Nu voelt hij zich ahw dominant en eigenlijk moet niet je edel dat zijn maar jij zelf.

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse
                  Working...
                  X