Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lieve coco is jaloers van mijn vriendin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Lieve coco is jaloers van mijn vriendin

    13321686_654558358028895_7550918587980359239_n.jpg
    Coco is salvin amazone, heel tam, praat erg veel, vriendelijk voor iedereen behalve mijn vriendin, hij heeft haar paar keer gebeten. hij wordt erg boos en gaat schreeuwen als ik mijn vriendin knuffel.
    wij kan een tipje geven?

  • #2
    coco ziet jou als partner en wil geen concurentie
    het beste zou zijn dat je je een tijdje niet met hem bezig houdt en alleen je vriendin alles met hem laat doen
    maar dit is in de praktijk best heel lastig want je zou wel echt consequent moeten zijn daar in
    weet niet of het je gaat lukken,hij heeft echt aanleg om zich aan 1 iemand te hechten
    je zou ook een maatje voor hem kunnen overwegen
    vervelende situatie in ieder geval

    Comment


    • #3
      Veel papegaaien en vooral amazones hebben een duidelijke voorkeur.
      Als ze je eenmaal hebben uitgekozen als maatje komt daar echt niet
      iemand tussen.
      Mocht de amazone er langer zijn dan je vriendin denk ik dat het zal
      blijven zo.
      Je zou een maatje kunnen overwegen, alleen is ook dat niet altijd een
      succes, maar zo wel, is het heel goed voor de vogel.
      Afleren denk ik niet dat dat het gaat worden. Het negeren van de vogel
      geeft alleen maar meer frustratie.
      Je vriendin zou evt een handdoek om haar hand kunnen doen als ze
      bij hem wilt komen, en zo laten zien dat ze niet bang is om gebeten
      te worden..
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

      Ken je papegaai

      sigpic

      Comment


      • #4
        Ook hier een amazone die heel eenkennig is. Gizmo is een geelwangamazone, zij heeft duidelijk voor mij gekozen.
        Gizmo kan vliegen en vliegt dan ook soms vanuit het niets naar mijn man toe om hem een flinke knap te geven, steeds met bloedende gevolgen.
        Wanneer mijn man er is gaat Gizmo momenteel gewoon haar hok in. Wanneer ik alleen thuis ben, dan gaat zij er nu uberhaupt uit en heeft ze even de vrijheid.

        Ik weet dat ze daardoor misschien een link legt met als eventueel gevolg dat ze nog bozer of jaloerser naar mijn man toe gaat worden.
        Het aanvalprobleem wordt nog versterkt in de broedperiode.

        Omdat we na de zomer steeds allebei thuis zullen zijn, hebben we besloten om - tegen onze principes in, dat een vogel moet kunnen vliegen - Gizmo toch te laten knippen.
        Zo kan we steeds bij mij zitten en kan ze mijn man niet meer aanvliegen of aanvallen.

        Maar het super eenkennige is ene typisch gekend probleem bij amazones. Wij hebben al oneindig veel methodes bedacht en raadgevingen opgevolgd en niks helpt.
        Nooit problemen met de ara's of met de kakariki, al hebben die ook allen wel een voorkeur, maar zij respecteren duidelijk ook de andere als vriend.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Mus Bekijk Berichten
          Ook hier een amazone die heel eenkennig is. Gizmo is een geelwangamazone, zij heeft duidelijk voor mij gekozen.
          Gizmo kan vliegen en vliegt dan ook soms vanuit het niets naar mijn man toe om hem een flinke knap te geven, steeds met bloedende gevolgen.
          Wanneer mijn man er is gaat Gizmo momenteel gewoon haar hok in. Wanneer ik alleen thuis ben, dan gaat zij er nu uberhaupt uit en heeft ze even de vrijheid.

          Ik weet dat ze daardoor misschien een link legt met als eventueel gevolg dat ze nog bozer of jaloerser naar mijn man toe gaat worden.
          Het aanvalprobleem wordt nog versterkt in de broedperiode.

          Omdat we na de zomer steeds allebei thuis zullen zijn, hebben we besloten om - tegen onze principes in, dat een vogel moet kunnen vliegen - Gizmo toch te laten knippen.
          Zo kan we steeds bij mij zitten en kan ze mijn man niet meer aanvliegen of aanvallen.

          Maar het super eenkennige is ene typisch gekend probleem bij amazones. Wij hebben al oneindig veel methodes bedacht en raadgevingen opgevolgd en niks helpt.
          Nooit problemen met de ara's of met de kakariki, al hebben die ook allen wel een voorkeur, maar zij respecteren duidelijk ook de andere als vriend.
          Amazones zijn er echt meester in idd

          Kortwieken kan zwz werken als een vogel "onhandelbaar" is, ze worden er vaak wat rustiger door.
          Je hebt het over ze, is het zeker een popje of denk je dat ? Vaak zijn de mannen het agressiefst,
          vooral in de broedperiode.
          Mijn kereltje van het koppeltje is op het moment ook onvoorspelbaar, zelfs naar mij
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

          Ken je papegaai

          sigpic

          Comment


          • #6
            Al onze vogels zijn getest en gesekst toen ze jong waren, of toen ze bij ons kwamen.
            Koko en Tijl zijn mannen
            Mus en Gizmo zijn vrouwtjes.

            De meeste vogels kiezen ook voor het andere geslacht als partner, maar wij lachen er mee dat Gizmo een lesbienne is omdat zij als enige voor het zelfde geslacht kiest. Of er moet wat mis gegaan zij bij het seksen van de amazone natuurlijk.

            Comment


            • #7
              Hahaha, als het maar goed klikt, dat is het belangrijkst ;-)
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

              Ken je papegaai

              sigpic

              Comment


              • #8
                het komt wel voor hoor dat ze hetzelfde geslacht kiezen,heb hier nu zo'n grijze roodstaart stelletje

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse
                Working...
                X