Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn pyrrhura's hebben een nestje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Mijn pyrrhura's hebben een nestje

    Een paar jaar geleden was ik hier op zoek naar een papegaai/parkiet die goed bij ons past.
    Na een paar bezoekjes afgelegd te hebben en veel gelezen te hebben, hebben we besloten om voor een pyrrhura te gaan.
    Iemand hier op het forum had toen net een nestje. En daar zijn we toen gaan kijken.
    We zijn een paar keer op kraambezoek geweest. En dat was echt onwijs leuk!
    We hebben uit dat nestje een hele mooi Turquoise Pyrrhura man gekozen en zijn naam is Yaro.
    Nog steeds zijn we dolgelukkig met hem. Hij gaat regelmatig mee naar buiten en we doen ook vliegtrainingen met hem buiten. Dat vind hij echt onwijs gaaf.

    Vorig jaar rond deze tijd kwamen we een Pyrrhura Pineapple pop tegen, zelfde leeftijd als Yaro.
    De eigenaar moest door omstandigheden afstand van haar doen. Ik was opslag verliefd op deze mooie dame.
    Na een bezoek aan de vogelarts bleken beide gezond te zijn.
    Ze zijn getest op PBFD, Polyoma, Chlamydia en PDD/KDS.
    Alle uitslagen negatief! Dus gezond.
    Met Yaro en Yuna was het liefde op het eerste gezicht. Na 3 dagen zaten ze samen in 1 kooi.
    En was het net alsof ze nooit alleen waren geweest.

    Nu hebben ze eitjes gelegd.
    Erg leuk en spannend. Ik ben heel benieuwd of ze ook bevrucht zullen zijn.
    Ze hebben nu 4 eitjes. (ei 1 is 9 mei gelegd) Ik denk dat het bij 4 eitjes blijft. Normaal had ze gelijk de volgende dag al weer een eierkontje en dat is nu niet zo.
    Mama Yuna zorgt heel goed voor ze. Ze rolt ze steeds weer netjes onder haar buikje als ze bv zelf even is gaan verliggen. Echt lief om te zien.
    Papa Yaro zorg goed voor Yuna, en beschermt het nest. Wat natuurlijk ook te begrijpen is.

    We storen papa en mama zo weinig mogelijk, maar we doen wel het nest controleren en soms leg ik nieuwe takjes neer waar ze op kunnen knagen.
    Eitjes geschouwd ei 1 en 3 zijn bevrucht. Ei 2 niet, en Ei 4 is nog te vroeg om te schouwen. Spannend!
    Als de eitjes goed ontwikkelen en de jonkies uit het ei komen, is het de bedoeling dat de ouders ze volledig voeren. En ze mogen pas weg als ze echt goed zelfstandig kunnen eten.

    Ik zal hier regelmatig een update plaatsen over hoe het gaat :-D

  • #2
    erik

    dazza,

    gelukkig dat je er zo over denkt, dat je de ouders laat opvoeden.
    deze jonge zijn veel meer vogel dan dat je ze pap gaat geven, ik heb zelf ook 2 natuurbroed papegaaien,ook door de ouders opgevoed.
    En gewoon tam, ze doen zelfs spelletjes met me(dopjes in potjes gooien, met ringen werken enz...........en kunnen kleuren herkennen)

    veel plezier met je nestje.
    erik.

    Comment


    • #3
      Dank je wel erik.
      De ouders zijn ook beide opgevoed door de ouders. Dus daar ben ik wel blij mee :-D

      Het is nu wachten tot de 1ste uit het ei komt.
      Tot nu toe doen ze hartstikke goed.

      Comment


      • #4
        20160511_144854.jpg

        Comment


        • #5
          Yuna
          20160410_163739.jpg
          FB_IMG_1436210331767.jpg

          Yaro
          20160410_163605.jpg
          FB_IMG_1436351106190.jpg

          Comment


          • #6
            erik

            dazza,

            je heb ze goed tam, want anders krijg je geen vliegtuigje om gedaan.

            erik.

            Comment


            • #7
              Ja dat klopt Eric. Ze zijn super tam. ☺
              We doen ook vliegtrainingen met ze. Wel met tuigje aan en vlieglijn. Vinden ze fantastisch om te doen.

              Comment


              • #8
                Ei 1IMG-20160523-WA0007.jpg

                Ei 3 IMG-20160523-WA0008.jpg

                Ei 4 IMG-20160523-WA0010.jpg

                Comment


                • #9
                  Vandaag 21 dagen na het leggen van het eerste ei.
                  Het is spannend wanneer het uit gaat komen.
                  Wij wachten hier in spanning af

                  Comment


                  • #10
                    PicsArt_06-01-03.15.48.jpg

                    Joepie!!

                    Comment


                    • #11
                      PicsArt_06-03-08.29.50.jpg

                      Het 2de kuiken is ondertussen geboren. We wachten nu nog of het laatste uit komt.
                      De kleintjes worden goed gevoerd door de ouders.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Daza Bekijk Berichten
                        [ATTACH=CONFIG]18239[/ATTACH]

                        Het 2de kuiken is ondertussen geboren. We wachten nu nog of het laatste uit komt.
                        De kleintjes worden goed gevoerd door de ouders.
                        Gefeliciteerd, het lijkt allemaal heel goed te gaan.
                        Het is ook iets heel moois om dit te kunnen ervaren.
                        Toch een paar vragen ....

                        Na een aantal dagen is het tijd om je jonge vogels te ringen,
                        ... heb je al ringen in huis gehaald ? officiële ?
                        Ben je al lid van een vereniging die weer aangesloten is bij de NBvV ?
                        waardoor ook jij dan lid bent van de NBvV een kweeknummer hebt gekregen en elke maand dus ook het maandblad Onze Vogels thuis krijgt.
                        Als dat niet zo is .....
                        Je vogels kunnen ook in de toekomst weer nieuwe jongen krijgen ...
                        Ook dan heb je weer ringen nodig....

                        Het biedt zeker voordelen zelf lid te zijn van een vogelvereniging
                        en zeker als je er zelf ook echt voor interesseert

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb inderdaad ringen in huis.

                          Ik heb nu geen eigen kweeknummer. Ik heb voor nu ringen overgenomen van iemand anders die ik goed ken.

                          Comment


                          • #14
                            Baby 3 is ook geboren[ATTACH=CONFIG]18240
                            Bijgevoegde Bestanden

                            Comment


                            • #15
                              Ondertussen zijn de 2 oudste geringd. Pff dat was spannend zeg om voor de eerste keer te doen.. Die kleine inimini teentjes. Maar het is gelukt.
                              Nr 3 is wat kleiner als de andere 2. Dus duurt ws iets langer voordat we hem kunnen ringen.
                              Ze doen het tot nu toe hartstikke goed. Steeds mooie volle kropjes. En de oogjes van de oudste zijn een klein beetje open.

                              2016-06-13 08.13.03.jpg2016-06-13 08.13.02.jpg2016-06-13 08.13.01-1.jpg2016-06-08 16.49.39.jpg2016-06-08 16.49.35.jpg2016-06-08 16.49.30.jpg2016-06-08 16.49.19.jpg2016-06-08 16.49.11.jpg
                              De eerste foto is van gisteren, de 2de en 3de van eergisteren en de rest van 7-6

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X