Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oei, partnerprobleempje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Oei, partnerprobleempje

    Hoi allemaal,

    Ik heb twee pyrrhura's. Eéntje lekker rustig, doet geen vlieg kwaad, een tweede wat brutaler en vooral een aandachtszoeker. Deze tweede heb ik steeds tammer gekregen want ze wilde nog wel eens hard bijten. Ik denk dat ik een beetje ben doorgeschoten met het tam maken, zonder dat ik het doorhad, omdat ze niet meer bij me weg wil.

    Vorig jaar januari aaide ik nog wel eens over haar rug, waardoor ze blij ging vladderen. Maar ik kwam er al snel achter dat dit iets was waar ze opgewonden van werd dus sindsdien mee gestopt. Echter nu komt goed; Mijn handen zijn sindsdien niet meer veilig als iets onder mijn vlakke hand zit. Voorbeeld:

    - mobiel aan m'n oor: vogel hangt letterlijk in mn hand en laat niet los
    - afstandsbediening in mijn hand: idem
    - mijn hand over de andere pyrrhura: idem

    Maar om het nog af te maken:
    - als mijn vriendin wat eet is er vrij weinig aan de hand, als ik wat eet, begint ze hard te schreeuwen -> reactie: kleed erover
    - als ik thuis kom zit ze zowat tegen de kooi aangeplakt, vragend om aandacht. Ik negeer het, en wacht tot het stil is voordat ik er aan dacht aan besteed.. maar helaas

    Ik had gehoopt dat het al paar maanden geleden zou weggaan maar tot op heden nog geen succes. Ik weet zeker dat ik iets moet en/of kan veranderen, maar hoor graag jullie advies wat dat zou moeten zijn. Het zijn leuke beestjes maar soms kun je ze schieten. (bij wijze van natuurlijk...)

Ads onder in topics

Collapse
Working...
X