Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nood hulp gevraagd!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Nood hulp gevraagd!!

    Ik krijg net een belletje dat ik het bonte boertje wat zit te verpieteren bij een mevrouw toch krijg.
    Eigenlijk had ik het al opgegeven, maar ze heeft zich toch bedacht.
    Nu is het probleem dat ik hem uit de kooi moet pakken en goed moet vasthouden om hem in een vervoerskooi te stoppen
    en omdat er in huis 9 katten rondlopen wil ik zeker geen risico's lopen met het beestje dat hij wegvliegt of zo.
    Ik vind het eng, hij wil graag opstappen dat is geen punt maar het lijkt me niet dat hij het leuk vind om in een greep te worden genomen.
    En je kan hem er ook niet op trainen zoals veel wordt voorgesteld, omdat er zoveel katten rondlopen.
    Dus ik vind het erg eng!
    Ik heb wel gelezen over de papegaaiengreep, maar ben bang om dat te doen. Te hard en hij heeft misschien pijn te zacht en hij raakt los en is een smakelijk hapje.
    Hoe haal ik hem het veiligst uit die kooi??
    Of is er iemand in Haarlem die mij 5 minuutjes kan helpen? Als hij eenmaal in de vervoersbox zit red ik het verder wel.
    Dus hier de noodvraag om de gouden tip of wat live hulp.
    Hij moet het liefst dit weekend naar mij toe ivm. de chemotherapie van die mevrouw.

    De andere papegaai die er zit blijft tot na haar overlijden en komt dan naar mij toe.
    Maar omdat die al 80 is en we hem en ook die mevrouw geen stress willen bezorgen is dat de afspraak.
    Last edited by Nenno; 03-12-15, 12:49.

  • #2
    hoi Nenno, Het is niet naast de deur, Haarlem, Julianadorp.

    Mijn advies, zet de vervoerskooi in de grote kooi of er vlak voor. maar alle katten moeten de kamer uit. Dit moet toch te doen zijn? Met een lekker hapje voor de katten in een andere kamer.

    De papegaaiengreep, niet doen als je het niet beheerst, maar gewoon met een opstapstok of je hand tegen zijn buikje aan drukken.
    Trouwens, boertjes kun je vrij makkelijk gewoon pakken met je hand. En als je hem daarna direct in de transport kooi zet, kun je thuis gaan werken aan het vertrouwen.

    misschien dat er iemand bij jou in de buurt woont en alsnog gaat reageren.

    Succes

    Comment


    • #3
      Haai Riab,
      Als ik geen hulp krijg ga ik mijn best doen.
      Dat over die papegaaiengreep dacht ik ook al want klinkt vast makkelijker dan dat het is.
      Had wel gelezen dat je hem niet om zijn lijfje moet pakken ivm ademhaling.
      Opstappen is geen probleem, dat probeert hij al als ik mijn vinger door de tralie steek om hem te aaien
      maar zo'n "donkere" kattenvervoersbox in lijkt me niet makkelijk.

      Ik was hier ook totaal niet op voorbereid. Ben al tijden bezig om die mevrouw over te halen. Maar toen zei degene die hem bij haar had gedropt.
      Of hij blijft waar hij is of ik neem hem terug. Is voor het beestje ook geen goede oplossing, want diegene vergat hem eten te geven enzo.
      Dus had ik me er een beetje bij neergelegd dat het niet door ging. En nu vanmorgen sms en hup zo snel mogelijk weg!

      Zondag staat in ieder geval de afspraak om hem op te halen.
      Helemaal vlinders in mijn buik

      Comment


      • #4
        Maak het donker/duister in de ruimte waar je hem uit de kooi moet halen en in de vervoerskattebox. Eventueel in het licht laten opstappen, beetje tegen praten, langzaam donkerder maken en zo uit de kooi halen en in de box steken.

        Comment


        • #5
          Dank jullie wel voor de tips!

          Comment


          • #6
            weet niet hoe groot de kooi is en of hij tam is
            als je er met je handen in kan en hij is niet tam dan kan je hem met een handdoek pakken,anders opstappen en je hand erboven houden zodat hij niet weg kan en eventueel je duim op de voetjes
            voor die papegaaiengreep is wel wat handigheid vereist anders wordt je flink gebeten
            als de kooi erg klein is kan je de onderkant eraf halen en op zijn kant hem er uit halen eventueel met een handdoek

            Comment


            • #7
              Is een redelijke kooi. Krijg de kooi ook mee maar hij moet er toch uit ivm vervoer en de kooi is al heel lang niet schoon gemaakt aan de binnenkant omdat hij die mevrouw echt aanviel. Ik heb via het voerbakje mijn hand in de kooi gehad (deur mocht ook niet open van mevrouw)en met mij wil hij alleen maar kroelen. Dus misschien maak ik me te veel zorgen. Maar liever een beetje overbezorgd dan dat ik voor verassingen kom te staan.

              Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Vangnet - handdoek - kooi

                Comment


                • #9
                  Hij is er! Gevangen met een handschoen aan, maar hij beet niet. Net 2 uur de kooi lopen schoonmaken. Dus hij zit er nu net in. En hij zit al op 1 poot. Goed teken toch?

                  Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

                  Comment


                  • #10


                    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      heel fijn voor je dat het zo goed ging
                      nette kooi en vogel
                      denk dat je er snel wat mee kan met rust en vertrouwen

                      Comment


                      • #12
                        mooie kooi
                        mooie vogel
                        Wil je hem een plezier doen dan zo snel mogelijk dat plastic stokje er uit en vervangen door natuurstok, dat is beter voor de nagels en zijn poten.(spieren)
                        ik weet niet alles maar doe mijn best

                        Comment


                        • #13
                          hoe heet hij ?
                          denk dat je een mannetje hebt

                          Comment


                          • #14
                            Dat denk ik ook. Hij heette croky maar ik kan de r niet zeggen dus wordt het co of coke
                            En die stokken ben ik ook zeker niet blij mee. Dus die worden zo spoedig mogelijk veranderd. Was al op internet aan het zoeken naar mooie stokken. En speelgoed want alles wat hij had was vies en stuk.

                            Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              En die stokken ben ik ook zeker niet blij mee. Dus die worden zo spoedig mogelijk veranderd. Was al op internet aan het zoeken naar mooie stokken.

                              In de locatie H zal toch wel ergens een bos/singel/struikgewas aanwezig zijn waar je met toestemming wat mag pakken.(liefst wilgen)
                              ik weet niet alles maar doe mijn best

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X