Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

snavel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • snavel

    Wij hebben een groen muspapegaaitje.
    Ze is 3jaar,heerlijk beest ,lekker ondeugend.
    Ze vertikt het alleen om haar snavel kort te houden.
    Er zit een beton stokje,sepia,en een steentje in de kooi
    Was tegen ons gezegd dat nooit moesten knippen.
    Maar moesten dit wel doen.kunnen wij toch nog iets anders doen?

  • #2
    het gebeurt wel vaker bij vogels dat je de snavel moet knippen
    als het echt nodig is kan het ook zeker geen kwaad,beter dat dan dat hij straks niet meer kan eten toch
    er is ook niet echt iets wat je anders kan doen,de ene vogel heeft het en de ander niet
    heb zelf een forpus gehad waarvan de snavel bleef doorgroeien
    bij de kleine vogels gaat dat ook heel makkelijk
    heb nu een grijsje en een caique waarvan ik de snavel moet knippen,dat is een stuk lastiger

    Comment


    • #3
      hi sita,

      Ik heb gelukkig de snavel van onze gaai nooit hoeven knippen; zou ik ook niet zo gedurfd hebben. Ik zou de betonstok zo hoog mogelijk vastmaken om het gebruik te stimuleren. En wat ik in je verhaal mis.. is wat je opvalt waardoor jij denkt dat de snavel t lang is?? eet de gaai niet goed meer?? o.i.d. ?? zoals gezegd zou ik dat niet zomaar durven om daaraan te zitten. Dus ik zou als je twijfelt of het oke gaat, of dat t inderdaad te lang blijft.. advies inwinnen bij een vogelarts. Wij gingen altijd naar dokter bastiaans in prinsenbeek. Hij zal je goede tips geven en beter een deskundig iemand mee laten kijken; als je het mij vraagt ;-)
      suc6 ermee, we horen graag je vorderingen en bevindingen

      groetjes
      "We zijn er om mekaar te helpen, nietwaar "

      Groetjes Wilmaaa


      & R.i.p "Soepkip" Marco sigpic

      Comment


      • #4
        Ik denk dat je beter nooit zelf kan knippen.
        Een va kan bepalen of de snavel echt te lang is, die kan de snavel dan knippen en kan jou vervolgens uitleggen en wijzen hoe je dat bij kan houden dmv vijlen.
        Bij de meeste vogels heb je geen omkijken naar de snavel, bij de ander groeit het eigenlijk te hard.
        Je kan de vogel mogelijkheden geven de snavel kort te houden, oa door wat je al doet, sepia, mineralenblok. Maar je kan ook heel veel sloopspeelgoed geven.
        Soms schijnt voeding ook een invloed te hebben, maar dat kan je dan weer beter met de va overleggen.

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X