Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Forpus kweker in provincie Zuid-Holland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Forpus kweker in provincie Zuid-Holland

    Hallo allemaal!

    Mijn man en ik zouden heel graag een koppeltje forpusjes willen hebben. Wij zoeken daarvoor nog een goede kweker in de provincie Zuid-Holland. Hoe dichter bij Wassenaar hoe beter, want dat hoeven wij de vogeltjes niet zo lang te laten reizen (wij hebben namelijk nog geen auto).
    Weten jullie een kweker in de buurt of ben je zelf een kweker? Dan hoor ik dat graag!

  • #2
    Wellicht kun je het hier even vragen

    Comment


    • #3
      Ik zoek op het moment nog een popje die nog in het nest zit en die ik het liefst over 3 a 4 weken op zou kunnen halen. Zij komt dan bij een mannetje te zitten :-).

      Comment


      • #4
        Hoi Samantha, welkom hier.

        Ik begrijp dat je al een forpusje hebt en dat zou een man zijn? Weet je dat zeker?

        je weet vast ook wel dat een Parkiet/papegaai, hoe klein ook, zelf zijn/haar partner uitzoekt?
        Zelf zou ik nooit zo'n jonge vogel bij een man zetten, en als je pecht hebt is het ook een man en dan heb je geen koppel.

        Wil je gaan kweken? Omdat je een koppen wilt.

        Succes met je zoektocht

        Groetjes Ria

        Comment


        • #5
          Hey Ria,

          Ik denk dat je me verkeerd begrepen heb. Het mannetje is ook nog een jonkie. Ik krijg hem over twee weken en daarom zou ik daar ook een jong popje bij willen. Helaas had desbetreffende kweker alleen deze.
          Van het mannetje is het al duidelijk te zien dat het een mannetje is. Hij heeft namelijk fel blauwe veren op zijn rug en op een deel van zijn vleugels (verder is hij groen).
          Ik wil niet gaan kweken, maar ik heb begrepen dat een koppeltje het beste werkt. Twee popjes zouden elkaar snel aanvallen.
          En ik wil graag jonkies omdat ik ze dan makkelijker tam kan maken .

          Groetjes

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door SamanthaW Bekijk Berichten
            Hey Ria,

            Ik denk dat je me verkeerd begrepen heb. Het mannetje is ook nog een jonkie. Ik krijg hem over twee weken en daarom zou ik daar ook een jong popje bij willen. Helaas had desbetreffende kweker alleen deze.
            Van het mannetje is het al duidelijk te zien dat het een mannetje is. Hij heeft namelijk fel blauwe veren op zijn rug en op een deel van zijn vleugels (verder is hij groen).
            Ik wil niet gaan kweken, maar ik heb begrepen dat een koppeltje het beste werkt. Twee popjes zouden elkaar snel aanvallen.
            En ik wil graag jonkies omdat ik ze dan makkelijker tam kan maken .

            Groetjes
            Samantha,
            Dat je alleen jonge vogels tam kan maken is een broodje papegaai verhaal hoor. Ook oudere vogels kun je tam maken.

            Neem aan dat het mannentje wel zelfstandig eet? anders heb je een probleem. Weet niet zoveel van kleinere vogels zoals forpussen,wel dat ze pas na 46 dagen van de ouders gescheiden mogen worden.

            Ben wel benieuwd naar foto's.

            groetjes

            Comment


            • #7
              Iets ouder kan natuurlijk ook maar als ze al jong aan handen zijn gewend maakt dat het wel makkelijker.
              Ik neem hem ook pas echt mee op het moment dat hij zelfstandig kan eten hoor! Anders is het inderdaad een probleem. Ik zal foto's sturen wanneer hij er is .

              Wat voor vogeltjes heb jij?

              Groetjes

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse
              Working...
              X