Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat voor mensen lopen hier toch rond op de wereld!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Wat voor mensen lopen hier toch rond op de wereld!

    Beste papegaai liefhebbers,

    Even mezelf kort voorstellen...

    Ik ben Ammon en woon in Belgie, sinds kort heb ik ontdekt dat ik een zwakte heb voor papegaaien en besloot om zelf enkele als huisgenoten te adopteren.

    Ik heb ook een voliere samen met mijn partner gebouwd. Dit hebben we moeten doen omdat we een koppel wilde rosé kaketoes hadden gekocht.

    Momenteel in huis heb ik een bonte boor, 2 grijze roodstaaarten, edelpapegaai en een amazone.
    Deze laatste is de reden waarom ik me hier inschreef.

    paar dagen geleden vonden we via marktplaats een mooie amazone voor een spotprijs. We hebben de adverteerder gecontacteerd, hij vertelde ons dat de kooi in de prijs wat. Dus we spraken af anneer we deze mochten bezichtigen.

    Na 2u rijden samen met men partner kwamen we aan in spijkenisse.
    Bij het binnenkomen bij zijn huis kwam er al een sterke geur van kattenpis ons recht de neus binnen. We kwamen verder bij de woonkamer en ja hoor, daar op de eettafel stond een klein kooitje die duidelijk nooit werd onderhouden een een papegaai die nog erger eruitzag dan de kooi zelf... Daar zat ze dan zo zielig opgekropt in een kooi van misschien 40 op 30cm... Haar vleugels plakten tegen elkaar van haar eigen poep, onderaan haar buikje klonters poep, veren kapot, snavel heeft twee lagen, wrslk gebroken geweest van te vallen. ontbreekt een nagel en ontlasting is lopend. Hij beweerde via telefoon dat deze tip top inorde is :O

    Ik zei tegen de verkoper "hoe heb je dat zover gekregen, dit is toch zielig?" waarop hij beweerde dat hij deze vogel zelf heeft gered van een oud vrouw die hem in nog een kleiner kooi had en niet naar keek..
    Ik zei al snel van "is dit redden??" hij schoot in verdediging.

    Mijn partner en ik keken naar elkaar van "hebben we hier over dezelfde als op marktplaats?"
    Ik keek en idd het gaat om dezelfde, alleen was deze van zeer dichtbij getrokken dat de mankementen niet zichbaar waren...
    Ik zei tegen men partner dat we deze vogel uit deze hel moeten halen, ik kon gewoon mijn rug niet toekeren aan zo een hulpeloos wezentje ik kan zelfs niet voorstellen wat het allemaal niet heeft meegemaakt. Men hart brak gewoon.

    Nu we hebben haar meegenomen, de wagen stonk naar kippenhok! Half onderweg viel de vogel van de stok en deze bleef een paar keer gewoon op de rug liggen.. We geloofden ons ogen niet, elk vogel van ons is nooit gevallen en deze deed het wel drie a vier keer

    We kwamen thuis aan na middernacht. We hebben haar in haar kooi gelaten en in de garage laten overnachten. Dit omdat we schrik hadden dat ze met een of ander ziekte onze papegaaien zou besmetten..
    De volgende dag heb ik haar nog steeds in de kooi gelaten en heb hier en daar wat tijd met haar gespendeerd en ook zorgen zo weinig mogelijk stress te bezorgen.

    Na de derde dag ging ik haar uit haar kooi halen om haar een wasbeurt te geven. Met geduld heb ik haar in bad kunnen stoppen. Het water was gewoon na 10 seconden helemaal bruin, ik wist dat ze vuil was, maar zo vuil???

    Toen ik haar uit de kooi haalde had ik gelukkig handschoenen om gedaan en toch voelde ik de kracht dat zo'n zwakke beestje had
    En dan ontdekte ik het probleem! Deze vogel heeft verlamming aan haar poot, ze viel elke keer om en bleef zo liggen, ze kon haar vleugels niet gebruiken, ik dacht dat deze ook verlamt was, maar toen ik haar afdroogde met haardroger, wat ze echt zo zalig vond
    Begon ze voor het eerst in drie dagen (zwakjes wel) met haar vleugels te fladderen, en als ze om viel kon ze haar vleugels beter gebruiken om haar eigen om te draaien.

    Hier zie je haar toen we haar haalden:
    DSC_0154.jpg

    DSC_0155.jpg

    En na een goed wasbeurd en haardroger en in een veel ruimer kooi

    DSC_0342.jpgDSC_0346.jpg
    Kort nadat ze in haar nieuw kasteeltje zat begon ze te praten, "Mamaaa, Mamaaaa"
    Het was wel eng want het klonk net een echt kindje die achter zijn mama riep. Daarna hoorden we haar "noraaa, noraaaa" roepen.
    En zo hebben we haar Nora genoemt..

    Morgen ga ik sowieso naar de vogelarts met haar, maak me zorgen dat het niet meer goed zal komen het moet gewoon, Ze verdient het, ze is een echte vechter! Wanneer ze slaapt verloor ze haar evenwicht en viel ze van de stok naar beneden. en ze klom er terug op zonder te aarzelen!
    Na derde keer vallen heb ik haar stok zeer laag gezet (laatste foto)

    Ik hoop dat ik wat goede raad kan krijgen ivm haar verlamming...
    Hopelijk komt ze erbovenop

  • #2
    Jeetje wat verschrikkelijk zeg.
    Je begrijpt niet waar mensen het lef vandaan halen een beestje zo te behandelen, en dan doen alsof ze het
    beestje gered hebben :-(

    Pas geleden is een kennis van mij ook bij iemand in Spijkenisse geweest, vertelde mij hetzelfde over de stank.
    Twijfelde of hij de amzone waarvoor hij kwam wel zou nemen, ze vroegen er naar zijn mening teveel voor en
    wilde niet lager gaan. Mevrouw zei dat ie van iemand anders was en dat die persoon niet lager wilde gaan...

    Ze hadden ook nog veel meer papegaaien, overal (vaak te kleine) kooien.

    De vrouw vertelde dat ze wat vogels moest weg doen, blablabla

    Ik hoop dat ie nog een lange tijd bij jullie zal genieten, evt met aangepaste kooi.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Hallo Ammon,

      Altijd fijn om te lezen dat er mensen zijn die goed willen zijn voor dieren waar een ander door omstandigheden niet meer voor kan zorgen.

      Als ik u en uw partner een advies mag geven ga zo snel mogelijk met deze vogel naar een VOGEL arts en laat de vogel nakijken op algehele gezondheid, PDD(kds), PBFD en polyoma en eventueel chlamydia.


      Laat u ook voorlichting over hoe om te gaan met besmettelijke ziektes c.q. voorkomen van overdracht van ziektes, want ben bang dat dit niet de laatste zal zijn die u/jullie redden en het zou natuurlijk verschrikkelijk zijn dat door het redden van 1 vogel uw gehele bestand ziek wordt en sterft
      ik weet niet alles maar doe mijn best

      Comment


      • #4
        Zeker en vast met aangepaste kooi
        DSC_0348.jpg

        heb hem wel in de veranda moeten zetten omdat er al kooien genoeg binnen staan

        Kan wel dezelfde persoon geweest zijn, want mijn partner zei me dat die net dezelfde amazone op internet zag staan een week ervoor en bij de tekst stond er op dat die een zwelling had aan de geslachtsdeel, en toen ik haar aan het wassen was, was er idd een zwelling.

        En idd hij wou eerst niets van de prijs afdoen. Zijn reden was "ik wil gewoon het geld terug waarvoor ik betaald heb. Dacht in mezelf van amai is dit redden? Men partner zei me dat het voor 120 euro op marktplaats stond daarna 100 euro en toen ik de verkoper vertelde dat ik liever met lege handen terug naar huis zou gaan en me de risico van verdriet ging besparen, ging hij naar boven, ondertussen zei men partner kijk daar een voliere... En toen wist ik hoe laat het was, deze was zeker een broodfokker die niets meer kon aanvangen met haar. Daarna kwam hij naar beneden en zei ok 80 euro mag die weg.

        Toen we thuis kwamen en echt duidelijk zagen wat er allemaal mee scheelde heb ik hem de volgende dag opgebeld en hem verteld dat hij een schande is voor de mensheid.

        En dat ik terug afkom met de vogel en als hij de deur niet opent dat hij de politie mag verwachten samen met dierenbescherming. Ik wil wel dierenbescherming echt hiervoor contacteren maar weet niet hoe het gaat daar in NL. Wie weet hoeveel vogels hij daar nog heeft (hij vertelde wel dat Nora de laatste was.) maar toch vind ik dat hij moet boeten...

        Straks gaan we naar de vogelarts om Nora te laten controleren, hopelijk kan ze nog gered worden en nog lang bij ons kan genieten, ook al vrees ik hiervoor

        Comment


        • #5
          Hoi Dijkkamp,

          We gaan zodra men partner vrij is Nora naar een vogelarts brengen. Alvast bedankt voor de raad zal zeker mij laten inlichten ivm besmetting.

          Comment


          • #6
            De persoon die ik ken zei me dat beneden vol stond met kooien, en ook boven
            twee kamers met oa kaketoes.
            De vrouw vertelde dat ze ongeeer 100 vogels had gehad maar dat ze er "maar"
            30 mocht houden, de amazone was nr 31 en die moest weg.
            Mocht het niet hetzelfde huis zijn, zal het mss een samenspel zijn van beide personen.
            Je kan gerust de dierenbescherming van hier bellen, hoe meer melding hoe beter.
            kennisje van mij heeft dat ook gedaan en die mevrouw was al bekend...
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

            Ken je papegaai

            sigpic

            Comment


            • #7
              Met dat het avond was, was het niet duidelijk wat er achter hen ruit stond wel hekken van voliere.

              Om 18u mag ik Nora naar VA brengen.

              Enige raad als VA me gaat vragen om haar te laten inslapen want op dat vlak ben ik maar een zwakkeling...

              Comment


              • #8
                Ben erg benieuwd...

                Alleen op het ook is de vogel simpelweg verwaarloosd, het vallen kan te maken hebben
                met ouderdom en/of te lang op maar 1 stok te hebben gezeten en artrose heeft ontwikkeld.

                De andere ziektes, waarop je kan laten testen zal een week duren voor je de uitslagen hebt...
                Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                Ken je papegaai

                sigpic

                Comment


                • #9
                  Jah, slecht nieuws dus..
                  Vogelarts heeft gezegd dat er euthanasie moet gebeuren.
                  Vogel gaat nooit meer normaal worden teveel klachten.

                  Toen ik vroeg of ik een bewijsje kon krijgen van euthanasie vloekte hij en verwees me door naar een vogelvereniging.. :/ hij wou er niets mee te maken hebben. Ben er echt niet goed van..

                  Echt rot mensen op deze wereld

                  Comment


                  • #10
                    Toen ik vroeg of ik een bewijsje kon krijgen van euthanasie vloekte hij en verwees me door naar een vogelvereniging..
                    PARDON, welke vogelarts bent u geweest dan?
                    ik weet niet alles maar doe mijn best

                    Comment


                    • #11
                      Heb je de geschiedenis van de vogel verteld hoe je hem/haar aan heb getroffen?

                      en dat je de dierenbescherming in wil lichten hoe je de vogel en de situatie heb aan getroffen.

                      dat je daar voor een bewijs wil?
                      Hier op deze site kun je mijn vogels bewonderen.

                      http://home.kpn.nl/bakk4330/

                      dit wordt mijn nieuwe site:
                      www.burdies-papegaaien.nl



                      4x 5 x 1 x 1 x
                      en 1 witte valk en 1 blauwe grasparkiet


                      Comment


                      • #12
                        Ja had hem alles verteld en zelf vond hij dat zielig tot het moment dat ik zei " als er echt niets is dat ik voor hem kan doen dan ok, maar die verkoper gaat hiervoor boeten, zou je me bewijsje van je onderzoek en euthanasie kunnen meegeven? Ga het zeker hier niet bij laten ga dierenbescherming inschakelen"

                        Plots veranderde hij en zei "godverdommen toch, ga je mij er nog bijbetrekken ook nog?"

                        Ik zei " je erbij betrekken? Ik wil gewoon kunnen aantonen dat deze vogel verwaarloosd werd en ik werd belazerd met mijn aankoop"

                        VA: "Ja, dan moet ik ook naar de rechtbank en getuigen enz... Godverdomme, jij met je domme aankoop!"

                        Ik: En dat noemt zich nog een vogelarts, het gaat mij om deze vogel en vele anderen die aan de beurt komen, (ondertussen deed ik Nora haar transportkooi weer dicht)
                        En zei "schaamtelijk gewoon."

                        En terwijl ik weg ging zei hij iets van "ga anders gewoon naar een vogelvereniging bij jou in de buurt."

                        Paul symens is zijn naam van Aartrijke in belgie

                        Comment


                        • #13
                          Dat meen je niet !!

                          Normaal krijg je toch ook een gespecificeerde bon als je erom vraagt, bij de va waar ik kom wel iig.

                          Wat mankeert de vogel volgens hem allemaal dan ? Miss vond deze arts het makker een spuitje te geven...
                          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                          Ken je papegaai

                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Paul symens is zijn naam van Aartrijke in belgie

                            En is dit een Vogelarts of een Dierenarts?
                            ik weet niet alles maar doe mijn best

                            Comment


                            • #15
                              Het is een vogelarts, hij vertelde me dat Nora normaal volledig groen moet zijn maar er zijn plekken dat het zwart is dat duid op Tal van vitamines te kort, dat haar neusgaten te groot zijn voor een amazone, dat ze toch te mager is, de verlamming is omdat haar buik/darmen getast zijn waardoor ze lopene ontlasting heeft. Dat ze ook moeite heeft met ademen enz..

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X