Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

onderhuids groeiende veren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • onderhuids groeiende veren

    heeft iemand ervaring met onderhuids terug groeiende veren
    mijn nobilis van 10 plukt haar rug,onder haar vleugels en schouders
    ik heb aloe vera in het water van de planten spuit,een potje pure aloe verea maar zodra ik het open doe is ze verdwenen ze vindt dat vreselijk,wel een aantal keren ingesmeerd
    ze heeft dit al jaren maar vind het zo zielig want ze gilt soms van de pijn als ze plukt en soms gaat get zelfs ontsteken en moet ik het behandelen met de nodige beten
    ben het eigenlijk zat dat getob maar heb nog steeds geen oplossing kunnen vinden voor dit probleem

  • #2
    Milaja, het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoeld met onderhuids terug groeiende veren. Bedoel je dat deze veren onderhuids blijven zitten terwijl ze uit groeien tot een gewonne veer?
    Je ziet ze dus niet aan de oppervlakte? of zijn ze krom en buigen ze af en groeien daarna weer in de huid?

    Heb je hier foto's van? dat maakt het wat inzichtelijker.

    Comment


    • #3
      ik weet niet hoe ik een foto plaats
      maar hij groeit eerst onder de huid voordat hij uit de huid komt,soms wel een cm
      lijkt me heel vervelend en pijnlijk en snap wel waarom ze dat weg wil hebben dan

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
        heeft iemand ervaring met onderhuids terug groeiende veren
        mijn nobilis van 10 plukt haar rug,onder haar vleugels en schouders
        ik heb aloe vera in het water van de planten spuit,een potje pure aloe verea maar zodra ik het open doe is ze verdwenen ze vindt dat vreselijk,wel een aantal keren ingesmeerd
        ze heeft dit al jaren maar vind het zo zielig want ze gilt soms van de pijn als ze plukt en soms gaat get zelfs ontsteken en moet ik het behandelen met de nodige beten
        ben het eigenlijk zat dat getob maar heb nog steeds geen oplossing kunnen vinden voor dit probleem

        Als een beschadigde pen blijft zitten zal hij in het gunstigste geval uitgroeien tot een vervormde veer. In het ergste geval blijft de vogel knagen aan de afgebroken stomp en beschadigd de veerfollikel. Deze zal zich ontwikkelen tot een ingegroeide veer en zal chirurgisch verwijderd moeten worden


        Citaat uit http://grasparkiet-online.eu/phpBB3/...pic.php?t=5573 lees het ...

        Je vogel zal waarschijnlijk wel een tijdje met 'lampenkap' moeten lopen nadat veren chirurgisch verwijderd zijn

        Comment


        • #5
          ik weet niet hoe ik een foto plaats


          https://www.papegaaienforum.nl/showthread.php?t=255116
          ik weet niet alles maar doe mijn best

          Comment


          • #6
            IMG_6089.jpg

            Comment


            • #7
              Ziet er voor mij uit als een normale veergroei hoor.
              Als ie al jaren plukt kan je het hooguit doorbreken door een poosje een kraagje om te doen,
              maar ook dat geen geen garantie dat het stopt..
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

              Ken je papegaai

              sigpic

              Comment


              • #8
                Heb je weleens contact gehad met Yvonne van Zeeland van de dierenuniversiteit van Utrecht? Zij weet veel van plukken.

                Comment


                • #9
                  ik zal daar eens informeren
                  dank je

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
                    ik zal daar eens informeren
                    dank je
                    Hoi Milaja
                    Heb je al contact gehad met de universiteit en Yvonne van Zeeland,?
                    Ben benieuwd naar de afloop van je melding

                    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      ben er mee bezig

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse
                      Working...
                      X