Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • hulp

    Hoi mensen,

    Het is weer effe geleden dat ik er was en natuurlijk wil ik weer wat raad en als het gaat hulp.
    Nog eens voorstellen: ik ben Chriske uit Belgie en heb een BB die Babke noemt en die nu pas 1 kaarsje heeft mogen uitblazen. Een echte lieverd, die af en toe bijt uit schrik,het is een echte bangerik,hoe dat komt weet ik niet. Maar dit ter zijde, mijn vraag is dus dat ik hem een tuigje heb gekocht om hem overal mee naartoe te nemen. Het probleem is echter dat ik door een ongeluk, aan mijn linkerhand gehandicapt ben en niet zo vlug ben in mijn handelingen. Gevolg: na goede voorbereiding en oefening kon ik zonder probleem tuigje over Babke zijn hoofd doen maar niet vlug genoeg eraf en natuurlijk heeft hij nu een schrik gepakt van het tuigje. In bijten wil hij nog wel, maar voor de rest mag het hem niet meer aanraken. En nu het voorjaar eraan komt en ik hem zo graag zou willen laten vliegen, vind ik dit vreselijk. Hij zit vaak met zijn vleugeltjes wat open te smeken om te komen of hem ergens te brengen... Weet iemand raad
    Nog een vraagje of twee zelfs: op welke leeftijd is een BB volwassen?
    En de andere is: is het normaal of erg dat hij op 1jaar nog minstens1x pap eet, vooral 's avonds. om 17.00u begint hij te zagen en stopt gewoon niet. En ik probeer hem al vanaf 's morgens van alles en nog wat te geven: malse maïs, erwtjes, appelsien, appel vijgen noten pellets brood zaad exotic food mix enz,maar hij eet er maar zo sporadisch van dat zijn droppings meer water zijn dan mest. echt afvallen doet hij wel niet, maar ik maak me toch wel bezorgd???
    En de laatste vraag: Slapen jullie BBs door de dag of komen ze toe met de nacht??
    Dank u bij voorbaat.
    groetjes
    Chriske en Babke
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by Chriske; 05-03-15, 19:15.

  • #2
    met het tuigje heb je echt een probleem
    eer hij er weer vertrouwen in zal hebben,ben een beetje bang dat je het er moeilijk weer uit krijgt
    inderdaad ermee laten spelen enz en veel meer kan je niet doen
    pap met een jaar is niet gebruikelijk,maar kwaad kan het niet echt maar hij zal toch echt een keer helemaal zelfstandig moeten worden
    ze kunnen vanaf een jaar of 3 broedrijp zijn
    elke vogel doet wel eens een dutje overdag

    Comment


    • #3
      onze bonte boer Storm is ook 1 jaar
      ik weet niet of pap eten op die leeftijd erg is, lijkt me vooral voor jezelf lastig
      het is toch makkelijker als hij 'gewoon eten' eet?
      Storm doet wel eens een dutje overdag, maar meest van de tijd is hij toch gewoon wakker

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X