Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe rosé kaketoe als huisgenoot.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Nieuwe rosé kaketoe als huisgenoot.

    Wat sneller als verwacht, wij dachten misschien over een jaar of paar jaar, maar donderdag worden wij de zeer trotse eigenaren van een rosé kaketoe pop.
    Wij hebben al langer vogels en onze wens was altijd een kaketoe of papegaai te hebben, natuurbroed, en bij een goede kweker vandaan, en die wens gaat nu uitkomen.

    Ik ben al veel bij haar wezen kijken zodat ze me goed zou leren kennen, en dat doet ze nu ook, kan haar oppakken en ze komt al lekker rustig bij me zitten, knuffelt al met me, ze is een hele rustige pop, ik ben zo happy met haar, kan niet wachten totdat het donderdag is!!

    Groetjes Fernande.

  • #2
    Wat leuk! Geniet er van.


    Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

    Comment


    • #3
      Veel geluk en plezier met jullie gezinsuitbreiding
      Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

      Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
      Bedankt voor onze mooie Jaren


      Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

      http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

      http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

      Comment


      • #4
        Leuk hoor, heb je al foto's?

        Verstuurd van mijn D6603 met Tapatalk
        Groetjes Marie-Louise en Kippie.

        Comment


        • #5
          Ja, ik heb een foto, zal ik morgen plaatsen.

          Comment


          • #6
            Deze foto is van vorige week, ik vond haar al weer veranderd toen ik haar maandag zag, maar aangezien ze morgen komt, zal ik morgen of vrijdag een nieuwe foto plaatsen.

            Roos.jpg

            Comment


            • #7
              Ahhhh lief

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Fernande Bekijk Berichten
                Deze foto is van vorige week, ik vond haar al weer veranderd toen ik haar maandag zag, maar aangezien ze morgen komt, zal ik morgen of vrijdag een nieuwe foto plaatsen.

                [ATTACH=CONFIG]16833[/ATTACH]
                ]

                Hou de rechterpoot goed in de gaten.... als je de vogel ophaalt
                Op deze foto lijkt het dat de vogel leunt naar zijn rechterkant maar heeft daarbij niet zijn rechterpoot om de stok geklemd
                het kan zijn dat er niets aan de poot mankeert ...
                maar controleer hoe de vogel zijn klauwen bij lopen, grijpen, klauteren en rusten gebruikt

                Comment


                • #9
                  Goed van je opgemerkt, ze is namelijk aan dat pootje geopereerd, dat was gebroken, er zit nu een spalkje omheen, als je goed kijkt kun je misschien zien dat dat van een spuitje gemaakt is, dat zit nu in de weg, zodat ze inderdaad wat moeilijker kan zitten door de randjes die eraan zitten.
                  Maar ze kan lopen en klauteren, dingen vastpakken, en ik ben mee geweest naar de DA, het is prima in orde nou, het spalkje mag er heel snel af.

                  Comment


                  • #10
                    Onze kaketoe is er inmiddels, ze is zoooo lief en komt heerlijk knuffelen, we zijn echt verzot op haar!
                    Wat foto's die ik net heb gemaakt.

                    foto 1 roosje.jpgfoto 2 roosje.jpgfoto 3 roosje.jpgfoto 4 roosje.jpg

                    Comment


                    • #11
                      Ahhh wat een schatje

                      Comment


                      • #12
                        lieffie hoor , hoes het nu met dat pootje ??
                        Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

                        Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
                        Bedankt voor onze mooie Jaren


                        Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

                        http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

                        http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

                        Comment


                        • #13
                          Voordat ze bij ons kwam moest ze op controle bij de vogelarts, die was niet erg tevreden, er zat nog te veel speling in het pootje, na overleg hebben we besloten dat ze nog een keertje geopereerd werdt om er een pennetje in te zetten, dat is vorige week dinsdag gebeurd, sinds gisteren wil ze weer klimmen, wat natuurlijk niet mag, maar ze is heel goed te pas, ze is verder kern gezond, ze is lief, wil zelf knuffelen, mag nog even twee weken niet vliegen omdat ze niet mag landen, de stok zit een paar cm boven de bodem en de kooi is van binnen afgezet met plexiglas, om maar te zorgen dat het goed komt met dat pootje.
                          Ik heb nog steeds geen seconde spijt van de beslissing om juist haar bij ons te laten wonen, ze verdiend gewoon de kans op een leuk leven, wat is nu een paar weken op de rest van haar verdere leven!
                          En qua geld is ze het dubbel en dwars waard, had geen leukere en lievere vogel kunnen wensen, daar doen we het gewoon voor en natuurlijk zijn er mensen die ons voor gek verklaren, maar dat boeit me voor geen meter!

                          Comment


                          • #14
                            Super!

                            Comment


                            • #15
                              Ik ben gisteravond met ons rosčetje naar de vogelarts geweest voor controle, en slecht nieuws gehad, ondanks dat er een pinnetje in gezet is, wil het bot gewoon niet groeien, nog steeds is er een breukje te voelen, en je kun het ook zien.
                              Het weefsel erom heen ziet er prima uit, geen wondjes, goed doorbloed, maar nog steeds die breuk.
                              We hebben nog een keer de spalk erom geplaatst, ik heb verschillende mensen om hulp gevraagd, inclusief Hedwig van de Horst om hulp gevraagd om er achter te komen hoe we dat bot kunnen stimuleren om maar aan te groeien, anders raakt ze sowieso dat pootje kwijt.

                              Nou kan ze zich heel goed redden, ze weet natuurlijk niet beter dan dat er altijd wat met dat pootje geweest is,
                              en ik zou het waarschijnlijk veel erger en vervelender vinden dan zij, maar ondanks dat ik weet dat ze zich wel zou redden zónder pootje, zou ik toch graag zien dat ze dat pootje kon behouden.

                              Deze uitslag was echt een klap in mijn gezicht, wij vonden juist dat het zo goed met haar ging, ze wilde dat pootje echt gebruiken, dat begon ze ook te doen, dus voor ons was er geen indicatie dat het niet goed zou zijn.

                              Ondanks alles is ze zo vriendelijk en lief, en ik blijf hopen dat het goed komt, met of zonder pootje.

                              Groetjes Fernande.

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X