Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hallo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • hallo

    ik heb een baby papegaai van 9 week. Jacco heb ik hem/haar genoemd
    nu voer ik hem / haar nog met een spuit. en ik vermoed dat Jacco zelf nu wel gaat eten. hij/zij zit steeds wel bij een voerbakje. maar nu hoor ik van de 1 geef maar baby fruihapje. dat wil hij niet hebben en de va adviseerde dat ook. ik voer hem/haar nu nog 3x met een spuit met nutriburd a21. is een hele lieve vogel.
    maar hoe train je nu een vogel. deze heeft een eigen wil. als ik de deur van de kooi open dan gaat hij er uit en vliegt door huis. kan wel roepen kom dan Jacco maar ik word dan uitgelachen. wel grappig lijkt op een ekster. ik denk het baby geluidje. maar als ik straks een keer naar buiten ga moet hij /zij niet weg vliegen. ik heb nog nooit een baby amazone gehad. En mijn vorige is overleden begin dit jaar. Jacco is volgens mij heel intelligent. daar wil ik op tijd wat mee doen.
    zo dat wij kunnen fietsen en lopen.
    ik hoop op tips ook qua dat hij zelf gaat eten. pellets van nutriburd wil hij niet. de gaai van mijn vrouw wil trouwens ook alleen zaad. zelfs geen eivoer
    ik zet er 2 foto's bij 1 van dat ik hem/haar net had en 1 van 2 week geleden. is verwend denk ik. hij/zij zit nu wel helemaal in de veer. ik maak veel foto,s. net een kind.
    groetjes marnix2006
    Bijgevoegde Bestanden
    Lief hebber Van Rico Mijn beste vriendin

  • #2
    Ik weet niet waar je hem gekocht hebt, maar sinds 1 juli is het verboden onzelfstandige vogels te verkopen,
    en zelfs om van de ouders weg t halen !!

    Als het goed is krijg je voedingsadvies van de kweker...

    Je kan wel zeggen dat de vogel een eigen wil heeft maar dat is dus ook een rede waarom ze het best bij de
    ouders blijven, of iig bij de kweker tot het zelfstandig is.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Ja sinds 1 juli dit jaar dat wist ik niet. heb nooit een baby gehad. en Jacco overleefd mij Toch als het goed is.
      men Zei dat je dan een Tammere vogel kreeg. ik heb ook geen spijt van de aan koop. eigen wil wel. ik roep en komt ook. hij speelt in de kooi is met een pruimen kop ook tam. heeft het hier naar zijn zin. ik moet dus trainen. sompige mensen nemen een vogel en doen er niks mee. dat ga ik wel doen. mee op de fiets noem maar op. mijn overleden vogel begin dit jaar deed dat ook.
      hij ziet mij als een ouder denk ik. voedings advies is niet goed beginnen met mais in ei voer. ik heb zeker geen spijt van de aan koop. ik sjouw er ook steeds mee om . maar hij begint al te murmelen. zeker intelligent. ik stelde mijn vraag om dat ik het beste wil voor Jacco zo als ik het zie eet hij wel wat. maar om krop verzuring te voorkomen en die dingen. hij mag van mijn vogel arts al gechipt worden maar dat vind ik wat eng. de kweker ik weet niet waar die woont volgens mij een hobbyist.
      en dat van 1 juli geld dan net niet voor mij. het is een lieve vogel. waar het mij om ging hoe vaak moet ik nog pap geven. 10% van zijn lichaamsgewicht weet ik. doe nu 3x per dag nutriburd a21.
      Lief hebber Van Rico Mijn beste vriendin

      Comment


      • #4
        Het gaat hier niet om de schuldvraag, alhoewel het niet verstandig is om een onzelfstandige
        vogel aan te schaffen, zeker niet als je er geen ervaring mee hebt, er kan veel fout gaan...
        Toen mijn amazone baby zelfstandig moest gaan eten wilde ze niks, ook geen pap, vele
        malen naar de va geweest, uiteindelijk is het goed gekomen.
        Bij haar was het noodzaak met de hand te voeden maar een vogel van een maandje of 3 is
        ook nog goed tam te maken hoor. Het is juist niet de bedoeling dat de vogel jou als ouder
        en straks als partner gaat zien..

        Waarom zou eivoer niet goed zijn ? Eivoer met geraspte appel is juist goed, jonge vogels
        hebben juist wat meer eivoer nodig, en de appel maakt het wat zachter en lekkerder.
        Zet ook wat (geweekte) pellets neer, dagelijks alles vers..

        Daarnaast zou je naar 3 papvoedingen kunnen gaan..

        Weeg hem elke ochtend voor hij gaat eten..
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment


        • #5
          Hoe kan je niet weten waar de kweker woont...je hebt je beestje toch opgehaald ergens.

          Marie-Louise en Kippie
          Groetjes Marie-Louise en Kippie.

          Comment


          • #6
            Geen ervaring met amazone papvoeding wel een paar parkietsoorten
            en enkele zebravinken....

            "Spuitje" al geprobeerd nutribird met een lepeltje te geven ??
            Heb je ook geprobeerd het fruithapje wat te mengen met nutribirdpap ? en dit dan eerst proberen voor eerste voeding spuit
            Een aardbei is ook fruit, zorg er wel voor dat het niet allemaal te vochtig wordt, de ontlasting mag niet te dun worden door al het
            fruit dat jij hem geeft
            Kropverzuring voorkomen s'ochtends geen nutribird of ander voer geven
            als de krop niet leeg is en de vogel ook zeker geen ander voer gehad kan hebben die ochtend
            Klein beetje Warm/lauw water zou dan nog kunnen en lichtelijk krop masseren 1 tot 2 uur later zou je de krop weer moeten checken

            Over de kweker waar heb je de vogel vandaan ??
            Via een site, uit een winkel, of is die jou gebracht ??
            Ben je gegevens kwijt geraakt
            kun je nog lezen wat er op die groene ring gedrukt staat ??

            Lijkt mij een geelvoorhoofdmazone met de nieuwe regels zou die pas gescheiden kunnen worden met een minimale leeftijd van 89 dagen
            Als ik zie hoe hij met 7 weken al in de veren zat (eerste foto) dan vermoed ik dat de vogel op een leeftijd van zo'n 5/ 5.5 week (2e foto)
            naar je toe gekomen is klopt dat ??
            Dat is wel heel jong wat het effect zal zijn als hij op latere leeftijd weer met soortgenoten moet omgaan blijft uiteraard gissen
            maar zou moeizamer kunnen verlopen omdat hij wel heel erg jong uit het nest weggekomen is

            Comment


            • #7
              Het is een geelschouder blauwvoorhoofd amazone..
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

              Ken je papegaai

              sigpic

              Comment


              • #8
                Ja nu zijn wij er. de kweker heeft hem gebracht. mijn vrouw had hem als verassing voor mijn gekocht om dat mijn jojo is overleden in januari toen ben ik hier ook lid geworden. de va hier Anton hier in drachten zei geef nu maar 3 pap voedingen van 3 hij moet zij moet nu gaan eten. geef maar een baby fruithapje op een lepel in een bakje mag ook. maar eigen wijsje verwend nest denkt dat ik de spuit pak. mijn vrouw wilde de vogel ook pas als hij zelf at. hij eet sinds vanmorgen wel uit een bakje ( ontdekken ziet ook de pruimenkop er uit eten). ik zal de geraspte appel ook proberen. immers ik heb de hele dag de tijd. het is een lief beestje. kijk kijkt ook mooi uit het raam.
                Bijgevoegde Bestanden
                Lief hebber Van Rico Mijn beste vriendin

                Comment


                • #9
                  Hopen maar dat ie snel zelfstandig is dan, tis een mooitje
                  Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                  Ken je papegaai

                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    ik zag de topic staan. het gaat heel goed met Jacco. praat en fluit. helemaal te gek lief beestje
                    Lief hebber Van Rico Mijn beste vriendin

                    Comment


                    • #11
                      Dat is een fijn bericht
                      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                      Ken je papegaai

                      sigpic

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse
                      Working...
                      X