Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Altijd alleen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Altijd alleen!

    Ik hoor bij zoveel mensen dat hun papegaai helemaal alleen in zijn kooi zit en geen vriendjes heeft!
    Iedereen denkt er anders over, maar ik vind dat een vogel minstens met zijn tweeen gehouden moet worden.
    Het tam maken duurt altijd wel wat langer, maar het lukt uiteindelijk altijd wel en je hebt meteen een blije vogel.
    Jij zal toch ook niet willen dat je een grootdeel van de dag op de wc zit en er dan soms uit wordt gehaald om even de armen te strekken?
    Bij mensen gaat het er meestal over wat hun leuk vinden en de papegaai niet. Als de papegaai maar tam is.
    Waarom ik dit berichte maak is omdat ik heel wat kennissen ken die hun papegaai meer dan de halve dag alleen in hun kooi laten. Ook lees ik ook genoeg berichtjes waar dan zoiets in staat, Mijn papegaaitje is zo aanhankelijk en wilt alleen maar bij me zitten....
    Dat komt doordat die papegaai zich dood verveelt en niks anders te doen heeft!

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door roodstaartaga Bekijk Berichten
    Ook lees ik ook genoeg berichtjes waar dan zoiets in staat, Mijn papegaaitje is zo aanhankelijk en wilt alleen maar bij me zitten....
    Dat komt doordat die papegaai zich dood verveelt en niks anders te doen heeft!

    Mijn vogels zijn met zijn 2 en hebben een kooi wat voor een mens een villa zou zijn.

    het mannetje is altijd op onderzoek uit en het vrouwtje zit meestal het liefst bij me als ik thuis ben.

    Heeft ook met karakter te maken en niet alleen maar verveling...

    Ook ik heb een voorkeur voor 2 vogels samen in plaats van alleen.
    Maar een vogel alleen hoeft niet zielig te zijn hoor, is maar net hoe iemand ermee omgaat, maar helaas zijn er genoeg die het niet weten nee...
    Denzo Chica

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Xcodd Bekijk Berichten
      Mijn vogels zijn met zijn 2 en hebben een kooi wat voor een mens een villa zou zijn.

      het mannetje is altijd op onderzoek uit en het vrouwtje zit meestal het liefst bij me als ik thuis ben.

      Heeft ook met karakter te maken en niet alleen maar verveling...

      Ook ik heb een voorkeur voor 2 vogels samen in plaats van alleen.
      Maar een vogel alleen hoeft niet zielig te zijn hoor, is maar net hoe iemand ermee omgaat, maar helaas zijn er genoeg die het niet weten nee...
      Dit is wel een oud topic, maar ik wil toch even zeggen dat ik het met Xcodd eens ben,
      dat het niet alleen met verveling te maken heeft.
      Mijn grijze jongens hebben geen eens tijd om zich te vervelen hahahah.
      Maar het is wel zo, dat als ze me ff niet zien, gaan roepen.
      Ook al zijn er andere mensen in hun buurt.
      Het is met Harry zo erg, dat als ik in niet thuis ben, (bv als ik in het ziekenhuis lig), dat
      hij niet wilt eten. Mijn zoon moet mij dan bellen en de telefoon bij Harrewar houden, zodat
      ik tegen hem kan praten. En ja hoor......dan gaat ie gelijk eten......Die gekke Harry!!!!

      Comment


      • #4
        Gelukkig blijft Kimo wel eten als ik niet in de buurt ben.
        Minni Micky Kimo

        Comment


        • #5
          Een papegaai alleen is dierenmishandeling!!!!!!!!!

          Comment


          • #6
            hmmm Ik heb even getwijfeld.. reageer ik ja of nee??? In een ideale wereld zou iedereen volmondig zeggen ja.. of zeggen we dan heel eerlijk die vogels horen gewoon vrij??? Ik heb de pech dat onze gaai op ons pad is gekomen heel per ongeluk.. oma ging het ziekenhuis in en voor de gaai moest gezorgd worden... nog los van het feit dat wij nog altijd niet weten hoe opa die veel voer op buitenlandse bestemmingen, aan de gaai is gekomen?? zijn wij een eigen avontuur aangegaan en niet zonder succes.. inmiddels hebben wij al ruim 22 jaar een te gekke vrind in ons midden. en ja die woont alleen; hij of zij is ook niet anders gewend. Ik troost mij met de gedachte dat ie bij ons veel ruimer en prettiger zit dan bij oma (die vrouw was voor mens maar ook zeker voor de dieren niet prettig in de omgang) we zijn blij dat we marco hebben kunnen opvangen en in ons hart hebben kunnen sluiten.. en natuurlijk hebben we op enig moment toen we meer en meer te weten zijn gekomen over gaaien gaan denken om er evt. een bij te nemen... maar ja we weten weinig (behalve een traumatische start bij de mens) en in de praktijk is het niet zo dat we de mogelijkheid hebben om hem/haar zelf een maatje uit te laten kiezen; iets wat ze in een dierenpark bijv. wel kunnen en mij ook perfect lijkt.. gewoon kennis laten maken met div. gaaien en de gaai zelf laten kiezen bij wie hij/zij wil zijn... Dus ik voel me nu inmiddels geen dierenbeul maar een gek die naar eer en geweten het beste voor haar gaai heeft gedaan wat binnen de mogelijkheden ligt.. p.s het is misschien gek om te zeggen maar; In mijn dromen was onze soepkip gewoon lekker in een oerwoud met soortgenoten.. zoals de natuur bedoeld heeft... roeien met de riemen die je hebt en het belang van de gaai hoog in het vaandel!!
            "We zijn er om mekaar te helpen, nietwaar "

            Groetjes Wilmaaa


            & R.i.p "Soepkip" Marco sigpic

            Comment


            • #7
              Mijn gaai zit ook alleen en volgens mij heeft hij het prima naar zijn zin.Hij is zoveel mogelijk uit zijn kooi,vliegt dan lekker rond.Als het mooi weer is staat hij buiten,waar hij hele verhalen weet te vertellen tegen de vogels in de volière.Dagelijks wordt hij natgespoten met de plantenspuit.Hij is vrolijk ziet er prima uit en praat de oren van je hoofd.Wij gaan nooit op vakantie vanwege onze dieren,maak me dan toch alleen maar zorgen of het allemaal wel goed gaat.Hij heeft alleen geen maatje,maar om dat dierenmishandeling te noemen gaat me echt te ver.Natuurlijk zijn er schrijnende gevallen,mensen die een gaai nemen en er geen tijd/zin in hebben om het dier de nodige aandacht (en dat is veel)en verzorging te geven,met alle nare gevolgen........dat noem ik dierenmishandeling.

              Kortwieken,ik ben er niet voor maar is het daarom dierenmishandeling?
              Handopfok,ben ik ook niet voor maar is het daarom dierenmishandeling?
              Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

              Annemoon
              en Magnum

              Comment


              • #8
                @marileen en @ aadje Wat heeft het voor nut om een oud topic nieuw leven in te blazen als je niet de moeite neemt om te reageren op de gegeven reacties???? dat wilde ik nog effe kwijt..
                "We zijn er om mekaar te helpen, nietwaar "

                Groetjes Wilmaaa


                & R.i.p "Soepkip" Marco sigpic

                Comment


                • #9
                  Ik heb een reactie gegeven waar ik verder niets aan toe te voegen hebt.
                  Doe er mee wat je wil.

                  Comment


                  • #10
                    @ aadje, jammer; want ik was intussen wel nieuwsgierig geworden en vond je vorige post voor meerdere invalshoeken toegankelijk. sorrie dat ik je hiermee lastig val maar met zo'n korte stelling maak je mij alleen maar nieuwsgierig... ik zal het verder laten... het is niet mijn bedoeling om te stalken... maar... moest dit toch nog effe kwijt we all love de gaai op geheel eigen wijze ;-)
                    "We zijn er om mekaar te helpen, nietwaar "

                    Groetjes Wilmaaa


                    & R.i.p "Soepkip" Marco sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb toch ook gereageerd????

                      Comment


                      • #12
                        ik weet een papegaai die al altijd aleen zit en die is al bijna 60 jaar en is gezond
                        en voor de mensen die het minder goed hebben bv minder verdienen en ze willen graag een papegaai dan moeten ze er meteen 2 kopen of wat dan kan je over andere huisdieren ook zo beginnen
                        1 hond kan dat 1 vis kan dat 1 vogel kan dat wel het kan allemaal zolang je er goed voor zorgt en de nodige aandacht aan geeft voldoende speelgoed een ruime kooi wilgenakken
                        een vogel in een kooi of in huis is ook voor vele mensen dieren mishandeling
                        al eens gedacht over mensen die alleen thuis zitten die niemand hebben
                        als mensen nog elkaar niet begrijpen en weten wat ze willen waarom dan denken dat je dieren kan begrijpen
                        moest er niemand nog dieren kopen zou er minder dierenleed zijn ook

                        meschien is het beter om niet meer erover beginnen ieder geeft zijn eigen mening en zo kun je weer uuren doorgaan

                        groetjes
                        angelo

                        Comment


                        • #13
                          Angelo ik ben het helemaal met je eens!!

                          Sorry Wilma dat ik dit topic weer had heropend.

                          Comment


                          • #14
                            Daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen.Als je zo'n topic begint dan weet je dat er reacties op komen.Ieder heeft zo zijn mening,daar is toch niets mis mee?
                            Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

                            Annemoon
                            en Magnum

                            Comment


                            • #15
                              Een dier verwaarlozen is dierenmishandeling.
                              Een dier niet verwaarlozen en geven wat zij nodig hebben is geen dierenmishandeling. (dus ook in zijn 1tje of met meer)

                              Zo simpel is dat.
                              Denzo Chica

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X