Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grasparkietjes nestjes 2013 (foto's)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Grasparkietjes nestjes 2013 (foto's)

    Vorig jaar oktober heb ik mijn allereerste nestje grasparkietjes gehad, en dat is mij zo goed bevallen, dat ik dit jaar weer heb besloten mijn grasjes te laten broeden.
    Puur voor de hobby.
    Het leek mij leuk om de vorderingen met foto's hier op het forum te plaatsen, zodat iedereen met mij mee kan genieten van dit mooie proces

    Vorig jaar had ik een nestje van Toby (albino) en Skippy (Lutino). Foto's van dat nestje kun je terug vinden in het foto hoekje.
    Dit jaar heeft Skippy een ander popje gekozen, ikzelf dacht altijd dat een koppeltje altijd een koppeltje bleef, maar dit is hier niet het geval.
    Skippy heeft samen met Whiskey een nestje, en Toby heeft een nestje met Muk.

    Eergister hebben bijde popjes hun eerste eitje gelegd, en ik verwacht vandaag de 2de eitjes.

    Skippy en Whiskey

    9995361494_4c6a87db89_z.jpg

    Muk

    9995497553_09cecd2bca_z.jpg

    Toby

    9995373204_22317e5998_z.jpg

    En dan Whiskey's allereerste eitje, eergister gelegd.

    9995414494_8af61893bd_z.jpg
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Joris

    Mooie foto's. Dat wordt straks weer een drukke boel. Houd je ze allemaal zelf? Succes Gr. Joris

    Comment


    • #3
      Dat word zeker een drukke boel, maar wel een hele leuke drukke boel
      Ik zal ze niet allemaal zelf houden. Waarschijnlijk zullen er 1 of 2 bij mij blijven en voor de rest een goed nieuw huisje zoeken.

      Comment


      • #4
        Netjes volgens schema hebben bijde popjes vandaag hun 2de eitje gelegd.

        10001662336_0b961541e6_z.jpg 10001595904_c966aceba7_z.jpg

        Comment


        • #5
          Vandaag de 4de eitjes gelegd.

          994941_253155624833588_937337170_n.jpg 1385276_253155184833632_1781216205_n.jpg 1375737_253158308166653_1284548317_n.jpg 644213_253158341499983_15891762_n.jpg

          Comment


          • #6
            Joris

            Wat Leuk om te zien. Leef met je mee hoor. Mooi om te volgen. Bedankt dat je het wilt delen.
            Groetjes Joris en Marian

            Comment


            • #7
              Leuk he! Ik geniet er ook echt van!
              Over 1,5/2 weken zullen de eerste kleintjes geboren worden, daar kijk ik ook echt naar uit. en dan nog zo'n 3 weken later word de kleur bekend. Vond ik vorig jaar ook echt een super leuk moment.

              Vorig jaar met het nestje van Toby (albino) en Skippy (lutino) was de kleurpepaling van tevoren goed in te schatten, maar dit jaar word het echt een verassing.
              Want Toby word zowel door Muk als door Skippy bevrucht, dus het zijn echt surprise eitjes Groentjes? Geeltjes? misschien een witje ertussen?

              Het gaat er in de voliere ook heel gemoedelijk aan toe. Bijde mannen zorgen voor bijde popjes. Als Skippy even zijn rust pakt bovenin de voliere, neemt Muk gelijk de zorg over aan Whiskey, en zo ook doet Skippy dit bij Toby als Muk zijn rust pakt.
              Ook dit was vorig jaar totaal niet het geval. Als er een "vreemde" vogel op het nestblok kwam zitten werd het gelijk weggejaard door zowel pop als man.
              Nu heb ik een andere combinatie bij elkaar zitten en iedereen zorgt voor iedereen. Heel mooi en heel leuk!

              Ik blijf zeker posten!

              Comment


              • #8
                Baby nieuws!! Gister is het eerste kuiken geboren, en alles gaat prima!!

                10342448773_a0b3930414_z.jpg 10342253895_fe4d2018e0_z.jpg

                Comment


                • #9
                  Wat mooi om te zien dat de eerste al uit het ei is.
                  Ik hoop zo dat alles goed blijft gaan.
                  Minni Micky Kimo

                  Comment


                  • #10
                    Ik hoop ook dat alles goed blijft gaan, en tot nu toe gaat alles ook echt perfect!
                    Gister na de geboorte alles heel de dag goed in de gaten gehouden of het gevoerd werd e.d, maar hij/zij kan zich geen betere moeder wensen.
                    Het kuikentje is er inmiddels al meer dan 24 uit en maakt het supergoed dus ik ben zeer tevreden
                    Hij/zij laat zich ook al goed horen als ie honger heeft

                    Comment


                    • #11
                      Ook nummertje 2 is alweer even uit het ei, en nummertje 3 is in aantocht!

                      1053147_258134931002324_205986255_o.jpg

                      Comment


                      • #12
                        Wat leuk om te zienhoeveel moeten er nog uitkomen?
                        Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

                        Annemoon
                        en Magnum

                        Comment


                        • #13
                          Er liggen nog 12 eieren, verdeeld over 2 popjes/nesten. Maar er liggen een paar onbevruchte eieren tussen. Zoiezo 3 daarvan.
                          Dus nog een paar te gaan

                          Comment


                          • #14
                            Leuke vogeltjes,grasparkieten.Spannend dus welke kleuren het worden.Ik vind de ''ouderwetse'' hele kleine grasparkietjes ook erg leuk.Je ziet ze volgens mij niet zo veel,weet helaas de juiste naam niet van dat soort.
                            Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

                            Annemoon
                            en Magnum

                            Comment


                            • #15
                              Hoi Lanny

                              hoe is het met de parkietjes?
                              Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

                              Annemoon
                              en Magnum

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X