Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie kan me helpen met info over de dubbelen geelkop en de withoofd amezone!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • wie kan me helpen met info over de dubbelen geelkop en de withoofd amezone!

    hallo

    ik wil een amezone papegaai
    maar wil info hoe die 2 zijn

    de withoofd amezone
    de dubbele geelkop amezone,

    wat ik zou willen weten is?

    hoe goort ze worden
    waar kan ik ze halen
    kroellen ze
    enzo voorst.

    hoop dat het me keuze makkelijker kan maken.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door samanthatje Bekijk Berichten
    hallo

    ik wil een amezone papegaai
    maar wil info hoe die 2 zijn

    de withoofd amezone
    de dubbele geelkop amezone,

    wat ik zou willen weten is?

    hoe goort ze worden
    waar kan ik ze halen
    kroellen ze
    enzo voorst.

    hoop dat het me keuze makkelijker kan maken.
    Ik heb zelf geen amazone. Maar denk dat je de info die je wil weten goed kan vinden op:

    1. Hoe groot ze worden?
    Typ de soort in op youtube (nederlandse & engelse benaming) en dan kan je het zelf zien

    2. Waar je ze kan halen?
    Dat weet ik niet, zou in ieder geval nooit een papegaai via marktplaats kopen maar bij een fokker die hier op het forum goed staat aangeschreven
    Dan betaal je meestal wel iets meer, maar dan heb je wel een gezonde papegaai!

    3. Kroelen ze?
    Kan je ook op youtube vinden. Maar onthoud dat elke papegaai zn eigen karakter heeft, dus dat is nooit van te voren te zeggen. De ene kan er geen genoeg van krijgen & de ander wil er niks van weten.

    Google de soorten goed & lees zoveel mogelijk info voordat je aan een gaai begint. Lees vooral ook over papegaaien in het algemeen, wat ze allemaal nodig hebben, heb je genoeg tijd & ruimte voor ze.. Heb je genoeg geld om ze te onderhouden etc etc..

    Comment


    • #3
      Koppiekrauw.nl staat heel veel info op trouwens!

      Comment


      • #4
        Ik heb wel een amazone. Een blauwvoorhoofdamazone. Get formaat is per amazonesoort anders. Ook het karakter. Je moet je eigen amazone qua gedrag en karakter heel goed kennen. Mijn amazone heeft af en toe haar knuffelmomenten, maar meestal geniet ze veel meer met er gewoon bij zijn en observeren wat er allemaal gebeurd waarbij ik haar vertel wat ik doe (niet omdat ik denk dat ze alles perfect snapt, maar wel om haar aandacht te geven op een intelligente manier)

        Een amazone heeft veel aandacht nodig en ik denk dat het slim is je er goed in te verdiepen. Ik vind een amazone een best ingewikkelde gaai die heel wat meer kennis nog vereist als een bonte boer wil je er plezier aan beleven. Ik vind dat juist heel leuk en boeiend, maar het is slim om te bedenken of dat ook past bij wat jij zoekt. Mijn moeder heeft ook gaaien (bonte boeren en een meijer) en ze vindt mijn amazone fantastisch, maar zegt ook dat het voor haar persoonlijk geen geschikte gaai zou zijn.

        Sent from my LT26i using Tapatalk 4 Beta

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door samanthatje Bekijk Berichten
          hallo

          ik wil een amezone papegaai
          maar wil info hoe die 2 zijn

          de withoofd amezone
          de dubbele geelkop amezone,
          .
          Ik zeg NIET DOEN!!!!! Tenzij je ermee wil gaan kweken. Het zijn beide cites2 vogels. Ze zijn zeldzaam het daardoor wat mij betreft niet geschikt als huisdier....
          Groet Sam,

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door sam5 Bekijk Berichten
            Ik zeg NIET DOEN!!!!! Tenzij je ermee wil gaan kweken. Het zijn beide cites2 vogels. Ze zijn zeldzaam het daardoor wat mij betreft niet geschikt als huisdier....
            Wat een onzin.
            De dubbele geelkop staat op lijst 1, maar dat heeft niks te maken of ze voor in huis geschikt zijn.

            Ik heb 2 dubbele geelkop amazones, toevallig een man en pop.
            Als je er 1 hebt is het niet snel een probleem. Met 2 hier ook niet maar het is wat je er zelf van verwacht, ze trekken dan meer naar elkaar wanneer ze volwassen worden en willen dan niet altijd
            wat jij wilt. Ik respecteer dat..

            De witvoorhoofd is kleiner, ik denk zelf ook wat gemakkelijker maar heb er zelf geen ervaring mee.

            Een amazone moet je goed kunnen "lezen" welke soort ook, dan heb je er een super leuke vogel aan.
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

            Ken je papegaai

            sigpic

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten

              Wat een onzin.
              De dubbele geelkop staat op lijst 1, maar dat heeft niks te maken of ze voor in huis geschikt zijn.
              .
              Dan heb ik mijn huiswerk niet goed gedaan... Sorry....
              Groet Sam,

              Comment


              • #8
                Kan een wit hoofd amazone samen met een grijze rood staart samen?

                Comment


                • #9
                  In één kooi zou ik persoonlijk niet doen. Samen eruit, dat hangt af van de karakters. Soms klikt het wel en gaat het en soms klikt het niet. Ik durf mijn amazone en grijze er niet meer samen uit te halen, want mijn grijze haalt lelijk uit naar mijn amazone (wat mijn grijze niet doet naar mijn bonte boer)

                  Sent from my LT26i using Tapatalk 4 Beta

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse
                  Working...
                  X