Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bonte boertje ineens bang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Bonte boertje ineens bang

    Hallo iedereen,

    Ik zit met een probleem..
    Ik heb mijn bonte boertje Bekkie al een jaar. In februari vorig jaar (2012) heb ik haar met 6 weken gekregen en met de hand opgevoed.
    Ze heeft zich altijd aan mij geclaimd en piepte ook als ik wegliep.

    Maar sinds vanochtend wil ze niks meer met me te maken hebben en lijkt het alsof ze bang is voor me.

    Het begon denk ik gisteravond, ik neem haar altijd mee naar mijn kamer als ik ga slapen, daar heb ik nog een kooi voor haar staan. Gisteravond heb ik haar beneden in haar andere kooi gelaten en heeft ze dus beneden overnacht.
    De volgende ochtend was ze steeds aan het piepen. Als ze teveel piept zet ik haar op de wc neer met lamp aan (heb ik als tip gezien op een forum, zo zou ze leren dat ze stil moet zijn als er niemand reageert).
    Dan pak ik haar op zonder iets te zeggen en zet ik haar daar neer.

    Alleen vanochtend vloog ze ineens gillend weg en botste ze tegen een raam aan, ik wilde haar pakken maar vloog weer weg. Ze belandde op de grond waar de hond naar haar toe ging. Ik dacht dat hij haar ging pakken (aangezien het nog een pup is).
    Dus ik riep, Bruno nee!
    Ik pakte haar en ze vloog weer weg tegen een raam aan, alweer.
    Zo ging het even door en is ze in totaal 3 A 4 keer tegen een raam aangevlogen.
    Ze liet haar vleugels zakken en ademde wat zwaarder (door de stress denk ik).

    Ik heb haar even vastgehouden en proberen te kalmeren, dat lukte niet en heb haar maar in haar kooi gezet (kooi dicht).
    Daarna moest ik naar mijn werk.

    Bij thuiskomst zit ze steeds bovenin een hoekje bang te kijken. Mijn vriend kan haar nog gewoon pakken maar als ik in de buurt kom dan vliegt ze gillend weg.. Alsof ze bang is geworden.


    Wat kan ik hiermee doen? Ik snap het ook niet, eerst was ik alles en nu ineens niks meer?
    Ik zit er wel heel erg mee, ze was toch mijn vogeltje..

    Wie kan me helpen?
    Sorry voor het lange verhaal.

    Rubyson

  • #2
    Je vogel straffen omdat hij piept... klinkt niet echt redelijk.
    Hij is nog zo jong en begrijpt nog weinig. ik zou stoppen met straffen en hem alleen maar verwennen met wat lekkers. ik denk dat je dan al ver komt
    Denzo Chica

    Comment


    • #3
      Xcodd# Hij is toch al een bijna 1,5 jaar oud? Zo jong is dat toch niet?

      Rubyson# Ik vroeg me af wat je met piepen bedoeld?
      Is dat zachtjes piepen of keihard krijsen?
      Bij krijsen snap ik dat je dit wilt afleren, maar ik vind de WC een hele onhygiënische plek hiervoor.. Ik zou je een kleine strafkooi aanraden met alleen 1 stok erin & hem/haar eruit halen als die stil is. Dan komt de boodschap ook wel over

      En om verder op je vraag in te gaan, ik heb helaas geen idee hoe het kan komen, maar denk dat je het beste gewoon opnieuw het vertrouwen op moet gaan winnen & dat gaat denk het snelst met wat lekkers in je handen

      Comment


      • #4
        haha sorry ben met een ander verhaal in de war denk ik xD excuses!
        Denzo Chica

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X