Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bonte boer vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Bonte boer vragen

    We hebben voor het eerst een vogel dus we hebben wat vragen:

    We werken beide, is het verstandig om een vogel erbij te nemen?

    Zo ja, moet dit dan ook een Bonte boer zijn, of zijn er ook andere soorten mogelijk?

    Zo ja, welke soorten?

    Moeten we ze laten wennen als ze dan beide nog erg jong zijn, of kan het later ook nog?

    Worden ze dan nog wel net zo tam als dat je er maar 1 zou hebben? En gaan ze dan nog wel praten?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Hallo,
    Ik raad je aan om als je inderdaad gaat werken en je hebt de mogelijkheid voor een tweede vogel dit wel te doen.
    Met de mogelijkheid bedoel ik plaats voor een tweede vogel, vaak gaan ze in het begin nog niet samen in een kooi willen slapen, mogelijk ook nooit en genoeg tyd en aandacht voor beide vogels.

    Ik heb geen idee van het samen plaatsen met een andere soort. enkel met een grotere soort zou ik ze persoonlijk nooit alleen laten. Sjaakie had een chiqai (zit op gsm kan nu de spelling niet controleren maar zon vogel met een wit of zwart hoofd xd)eals gezelschap en die kwame niet goed overeen. Die andere beet sjaakie ontzettend hard altijd en sjaakie is redelijk sociaal gehandicapt met soortgenoten.

    Hier zit ie met onze andere bonteboer. hebben op de boom interactie maar slapen gescheiden (zitten vanaf we thuis zijn tot we gaan slapen vry op de boom/kooi/bij ons) ze kibbelen wel al eens maar zijn van de zelfde soort dus dezelfde kansen voor elkaar. We hebben ze al enkele maanden samen en ze beginnen liever te worden naar elkaar te doen in het begin was het elk aan een andere kant van de boom en paco mocht niet te dicht bij sjaak komen of die jaagde haar weg.

    Qua tam worden heb ik de ervaring dat paco ineens tam was door sjaakie zijn komst. Ze zag dat we toch niet zo eng waren. Paco mochte we nog niet aaien toen sjaak hier aankwam. Paco was anderhalfjaar,kwam uit een voliere en zag enkel mensen voor eten te geven.
    Maar alle2 apart aandacht geven zorgt ervoor dat ae tam blijvzn en worden en natuurlijk samen ook aandacht geven.
    Maar laat je ze samen in een kooi en ben je er niet mee bezig dan blijven ze niet meer tam
    Last edited by mariekex; 23-04-13, 15:57.
    Paco & Sjaakie

    The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

    Comment


    • #3
      Oke bedankt!

      Comment


      • #4
        Ik heb die vraag ook eens gesteld of een bonte boer met dezelfde soort moet of ook met een ander kan.
        Mij is verteld dat het beste is dezelfde soort bij elkaar te doen.
        zoiezo met een stel bonte boeren kan je beter niet bij een andere stel zetten.
        Zelf denk ik dat elke papegaai soort misschien wel samen kan, als ze maar lief voor elkaar zijn, maar dat weet je ook met dezelfde soort niet van te voren of ze elkaar wel zo leuk vinden.
        ik had ook 2 bonte boertjes die elkaar echt helemaal niks vonden, heb ik een andere bij gedaan van dezelfde leeftijd en de oudste weg moeten doen en het gaat nu erg goed, hoe jonger de vogels, hoe meer de kans dat het goed zal gaan met elkaar omdat ze dan met elkaar zullen opgroeien. Maar niks is gegarandeerd.

        succes
        Denzo Chica

        Comment


        • #5
          helemaal mee eens.
          en eenmaal goed tam verandert het ook niet snel.
          ik heb vogels die soms een tijd niet uit de kooi komen en zijn nog et zo tam.

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X