Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Naam zwartkop caique

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Naam zwartkop caique

    Hoi Allemaal, Ik ben in verwachting van een zwartkop Caique. Ik vind het heel moeilijk om een leuke naam voor hem/haar te verzinnen. Hebben jullie ideeën? Zo veel mogelijk namen zijn welkom Groetjes Zoë

  • #2
    Scooter.

    Comment


    • #3
      Een stoere en ondeugende naam iig, want stoer en ondeugend zijn ze zeker. Veel plezier met je caique. Wanneer komt hij/zij en waar komt 'ie vandaan?
      Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
      http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

      Comment


      • #4
        Caigo
        Denzo Chica

        Comment


        • #5
          Dankjewel! Het nestje wordt verwacht in juni/juli..dus ik heb nog ff de tijd in een leuke naam uit te kiezen.ze/hij komt bij Dieca vandaan. Groetjes Zoe

          Comment


          • #6
            Kwiebus!

            Heerlijk geformuleerd "Ik ben in verwachting van een zwartkop Caique."
            En kei leuk! Ik vind dat echt fantastische vogeltjes!

            Comment


            • #7
              Haha dankjewel, ik heb er echt zin in! :-)

              Comment


              • #8
                Oh leuk! Ik heb geen namen voor je helaas, ik ben slecht in namen.

                Zelf zou ik wel gaan voor de roestkop caique, maar helaas maken ze mij teveel geluid..

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door tamu Bekijk Berichten
                  Oh leuk! Ik heb geen namen voor je helaas, ik ben slecht in namen.

                  Zelf zou ik wel gaan voor de roestkop caique, maar helaas maken ze mij teveel geluid..
                  Oké, vind je die leuker? En hoezo teveel geluid? Ik weet dat ze een hoog schriel geluid kunnen produceren maar ik neem er maar 1(koppel maakt meer hard geluid), heb ook nog een grijze roodstaart.

                  Comment


                  • #10
                    Bij mijn weten staan ze ook bekend als "schreeuwers" en dat is ook de reden waarom ik er geen heb. Natuurlijk kunnen alle gaaien schreeuwen, maar de ene soort staat er meer bekend om dan de andere.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Egwene Bekijk Berichten
                      Bij mijn weten staan ze ook bekend als "schreeuwers" en dat is ook de reden waarom ik er geen heb. Natuurlijk kunnen alle gaaien schreeuwen, maar de ene soort staat er meer bekend om dan de andere.

                      Als liefhebber en eigenaar van 2 caique's kan ik uit ervaring zeggen dat ze zeker kunnen schreeuwen, maar dat wil niet zeggen dat ze de hele dag aan het schreeuwen zijn, het zijn momenten, maar soms wanneer het je net niet even uitkomt, of ze het door hebben dat je net een belangrijk telefoontje krijgt. Verder hebben ze een groot repertoire aan geluiden en zijn het meesters in imiteren van geluiden zowel de mechanische als menselijke geluiden. Onze roepen ons met hun contactroep als ze ons horen of zien, wij negeren hun geschreeuw zodra ze rustig zijn krijgen ze aandacht. Het begroeten hebben ze van onze honden overgenomen die zijn altijd dol enthousiast als we thuis komen ook al ben ik maar een paar minuten boven geweest of effen naar de winkel, dan is het even een kakofonie van geluiden.
                      De leuke geluiden hebben de overtoom, wat het verschil betreft, ze hebben allebei iets wat ons aantrekt, de roestkop of witbuik heeft prachtige diepblauwe slagpennen, de zwartkop, z'n kopje is zo lief en schattig, zo kan ik nog even door gaan.

                      Maar je kunt geluk of pech hebben met het schreeuwen veel ligt aan nature en nurture, dat papegaaien schreeuwen zit in hun aard zo communiceren ze met elkaar en naar ons toe. We merken wel als wij emotioneel zijn, het zij boos of anders dat zij dat door hebben als geen ander.
                      Ik vind Junai persoonlijk een mooie naam, ik heb overigens al veel mooie namen langs zien komen op het forum.

                      groet Julia
                      Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door kemnade Bekijk Berichten
                        Oké, vind je die leuker? En hoezo teveel geluid? Ik weet dat ze een hoog schriel geluid kunnen produceren maar ik neem er maar 1(koppel maakt meer hard geluid), heb ook nog een grijze roodstaart.
                        Ik vind die persoonlijk er mooier uitzien. Verder weet ik niet of er verschil is in karakter, ik geloof het niet.
                        Het geluid van een pyrrhura en valkparkiet ben ik gewend en dat is volgens mij 'zachter' dan een caique. En mijn valkparkiet kan er soms ook wat van! Ik heb hier ook alleen maar een grote, redelijk lege (dus echo), woonkamer waar ze in staan met bovenburen, dus ik ben bang dat de caique niet gewaardeerd zou worden..

                        Comment


                        • #13
                          Ik denk ook dat het inderdaad veel met de opvoeding te maken heeft.elke papegaai schreeuwt weleens en de een harder dan de ander. Het is de natuur en de verzorgers kunnen het schreeuwen wel negeren en belonen als ze pas weer rustig zijn met aandacht zoals julia zei. Trouwens julia leuke naam die je zei..

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door kemnade Bekijk Berichten
                            Ik denk ook dat het inderdaad veel met de opvoeding te maken heeft.elke papegaai schreeuwt weleens en de een harder dan de ander. Het is de natuur en de verzorgers kunnen het schreeuwen wel negeren en belonen als ze pas weer rustig zijn met aandacht zoals julia zei. Trouwens julia leuke naam die je zei..

                            Het is de betekenis die mij zo aanspreekt, het is in japans pure liefde.

                            Julia
                            Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                            Comment

                            Ads onder in topics

                            Collapse
                            Working...
                            X