Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanstaande papegaai eigenaar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Aanstaande papegaai eigenaar?

    Hallo beste mensen,

    Al enige tijd denken ik en mijn vriendin er over na om een papegaai te nemen. We hebben al veel informatie ingewonnen en denken een mooi thuis voor onze droomvogel te kunnen zijn. Maar ik zou jullie graag nog een aantal vragen willen voorleggen voordat we de stap echt maken.

    Ten eerste: Wij hebben nog geen enkele vogel in ons bezit gehad, adviseren jullie om eerst een andere vogel te houden voordat we direct met de papegaai beginnen. Ondanks dat we nog geen vogels houden zijn we er van overtuigd de vogel van een warm thuis met genoeg aandacht te voorzien.

    Ten tweede: Na inwinning van informatie hebben we een duidelijke voorkeur voor een Groenvleugel Ara. Is dit volgens jullie ook een goed tam te krijgen en lieve vogel? Dit is wat we hebben gelezen.

    Ik hoop binnenkort onze Ara te kunnen voorstellen aan jullie allen!

    Vriendelijke groet,

    Hans en Marijke

  • #2
    hoi Hans en Marijke,

    Jullie durven, geen vogel gewend en dan meteen naar een ara? Als ik jullie mag adviseren: ga eerst eens bij mensen langs die een ara hebben en vraag ze het hemd van hun lijf.

    Je hebt een ara de rest van je leven he?

    Mensen, leden met ara's reageer en Hans en Marijke veel veel succes.

    Groet Ria

    Comment


    • #3
      succes met het vinden van jullie ara!

      P.S. ik sluit mij bij Ria aan. ik wou ook een ara, maar gelukkig ben ik met een kleinere soort begonnen (heb je ook een handvol aan)

      Gr. Marcel
      Denzo Chica

      Comment


      • #4
        Dag Hans en Marijke. WOW ! Nog nooit een papegaai gehad en gelijk met een ara beginnen ! Da's een hele uitdaging ! Ara's behoren tot de meest majestueuze gaaien maar het zijn tevens ook behoorlijk speciale jongens en zijn eigenlijk niet geschikt voor ongeoefende handjes. Ik zou het niet doen als ik van jullie was want (zeker) aan een ara zit je de rest van je leven vast. Het zou jammer zijn voor de vogel maar ook voor jullie als dit op een teleurstelling zou uitdraaien. Ik zou eerst beginnen met een kleine papegaaiensoort. Als het jullie beiden (papegaai en jullie) bevalt, DAN zou ik overstappen naar een grotere challenge. Succes ermee !

        Comment


        • #5
          Zelf denk ik eerlijk gezegd dat je geen beginnersgaai hebt. Elke vogel heeft zo zijn eigen gebruiksaanwijzingen. Een ara is idd wel een moeilijker slag vogel.
          Ik sluit me wel bij het advies aan om eerst echt eens bij meerdere mensen te kijken die ara's in huis hebben zodat je een beter beeld krijgt van het hebben van een ara.
          Daarnaast worden er bijvoorbeeld door lorre en co informatie avonden gegeven, ook erg leerzaam!

          Ennn natuurlijk welkom op het forum!
          Chester en Samba
          Yoda en Navy

          Comment


          • #6
            Hey ..welkom !
            Succes met t vinden van een ara..
            sigpic

            Comment


            • #7
              Ik heb een ara in de huiskamer na jaren wachten tot de tijd rijp is, in de tussentijd verschillende soorten vogels gehad sommige waren een succes andere helaas niet.
              hierdoor heb ik veel geleerd.
              op een ara kun je je niet voorbereiden het is echt anders !
              het vraagt totale committent,veel begrip, maar vooral stabiliteit !
              Ben iinmiddels wat ouder, maar had dit ook niet op kunnen brengen als ik jonger was geweest.
              zeker als je voor maar 1 vogel gaat moet je echt je leven op de vogel inrichten.
              met 2 vogels word het makkelijker maar dan is ook de band anders die je met de vogel (s) hebt.
              wil je de ultieme band met een ara dan vraagt dat heel veel tijd geduld en inlevingsvermogen.
              ik heb geen dag spijt van mijn beslissing mijn ara is mijn beste vriend.
              merk wel dat bezoekers onze band bewonderen maar tegelijkertijd raar staan te kijken als ik is zeg dat ik niet kan of iets niet kan omdat ik een ara heb, dus aan de enne kant word het hebben van een ara benijd, maar word niet begrepen wat je er allemaal voor moet doen en laten.
              bedenk heel goed waar je aan begint, heb je nog verre gaande toekomstplannen, veranderen van baan, krijgen van kinderen etc etc dan beter wachten !
              dit is mijn ervaring, nogmaals het is een geweldige vogel maar niet voor iedereen !
              uiteraard kun je langskomen om te kijken hoe het is een ara in de huiskamer.

              Comment


              • #8
                Het lijkt mij juist moeilijker om een ara te nemen als je al kinderen hebt.
                Je ara overleeft je dan zeker. Als je hem eerder neemt lijkt me dat je er langer plezier van hebt.

                Comment


                • #9
                  route
                  merk wel dat bezoekers onze band bewonderen maar tegelijkertijd raar staan te kijken als ik is zeg dat ik niet kan of iets niet kan omdat ik een ara heb, dus aan de enne kant word het hebben van een ara benijd, maar word niet begrepen wat je er allemaal voor moet doen en laten.
                  bedenk heel goed waar je aan begint, heb je nog verre gaande toekomstplannen, veranderen van baan, krijgen van kinderen etc etc dan beter wachten !
                  dit is mijn ervaring, nogmaals het is een geweldige vogel maar niet voor iedereen !

                  Zelfs met een kleiner soort gaai moet je hier rekening mee houden want ook die kunnen een jaar of 70 worden. Ook met vakantieplannen moet aan de gaai gedacht worden.
                  Zelfs met eenkennigheid van de gaai kan lastig zijn dus lees je goed in! Sukses!

                  tekst tussen quoto gezet op verzoek hoop dat zo als bedoeld is
                  Last edited by dijkkamp; 20-08-13, 18:51. Reden: aanpassing quoto op verzoek Duckie
                  Koko en Duckie

                  Comment


                  • #10
                    Als je nog geen ara heb raad ik je aan om naar de papegaaien apk tekomen
                    14 september vanaf 12.00 tot uiterlijk 19.00 uur
                    De Nieuwe Drenck, Zuidgeest 17, 4625 DG Heimolen/Bergen op Zoom (http://www.denieuwedrenck.nl)
                    Daar zullen ook minimaal 2 ara's komen en heb je alle tijd om vragen over ara's aan hun te stellen

                    Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
                    Snoopy Cookie kiki Simba

                    Comment


                    • #11
                      Als je nog geen ara heb raad ik je aan om naar de papegaaien apk tekomen

                      Papegaaien APK wat moet ik me daar bij voorstellen???
                      ik weet niet alles maar doe mijn best

                      Comment


                      • #12
                        Apk staat voor algemene papegaaien keuring
                        Meer vind je hier
                        http://www.vrolijkepapegaai.nl/forum...php?f=7&t=1866

                        Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
                        Snoopy Cookie kiki Simba

                        Comment


                        • #13
                          Apk staat voor algemene papegaaien keuring

                          Ben ik nu zo onwetend?

                          Papegaaien die niet getest zijn bij elkaar brengen en dan kijken of ze gezond zijn???
                          ik weet niet alles maar doe mijn best

                          Comment


                          • #14
                            In de buitenlucht is de besmettings kans minder dan 1% je heb meer kans iets optelopen in de wachtkamer bij een vogelarts

                            Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
                            Snoopy Cookie kiki Simba

                            Comment


                            • #15
                              In de buitenlucht is de besmettings kans minder dan 1% je heb meer kans iets optelopen in de wachtkamer bij een vogelarts

                              Dus jou stelling is dat het verantwoord is om vogels buiten met elkaar in contact te laten komen voor ze gecontroleerd zijn en dat dit veiliger is als in de wachtkamer van een vogelarts te komen.
                              ik weet niet alles maar doe mijn best

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X