Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand een idee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Iemand een idee?

    Ik heb hier een jong van nu 4 of 5 weken, Hij krijgt hele mooie kleuren. (3 soorten groen, en paars/blauw). De ouders zijn groen, en blauw. Pop groen man blauw. Maar hoe zit nou het split verhaal in elkaar? Of heeft hij een specifieke naam? Ik heb het koppeltje gekocht omdat het gewoon leuke beestjes zijn, maar ben eigenlijk meer in papegaaien van groter formaat thuis. Ik zal een paar foto's bijvoegen.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Oh ja, alvast bedankt als iemand het weet.

    Comment


    • #3
      Ahwwww! Kan je niet helpen, maar wel super schattig!
      Heerlijk jonkie.. dat kleine staartje!.. Zwijmel
      Liefs Charlotte, Kyra, Citroen, Chicka en Melbourne
      Volg de blog over mijn dieren: http://kyracitroen.blogspot.nl/

      Comment


      • #4
        Dit is een mannetje, wildkleur groen. En hij is split voor blauw Zijn baby's ooit zouden dus blauw kunnen worden als je een pop hebt die blauw is of ook split voor blauw.
        Mooi ventje hoor!
        Nikki
        Fleur

        Zazu & Zoë (forpusjes)

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Joseetje Bekijk Berichten
          Dit is een mannetje, wildkleur groen. En hij is split voor blauw Zijn baby's ooit zouden dus blauw kunnen worden als je een pop hebt die blauw is of ook split voor blauw.
          Mooi ventje hoor!
          Ik ben onder de indruk, hoe weet je dat het een mannetje is, overigens een knap ventje.

          Julia
          Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

          Comment


          • #6
            Het makkelijke aan de forpus coelestis is dat man en pop verschillend gekleurd zijn. In alle kleurslagen behalve de albino variant kun je dus zodra ze veren krijgen zien of het een man of pop is. In dit geval van wildkleur heeft dit jong prachtige diepblauwe veren aan de vleugels. Als dit jong een pop was geweest waren de vleugels volledig groen en was er alleen blauw op de rug te vinden. Ook lijkt het jong wat blauw achter de ogen te ontwikkelen en ook dit gebeurd alleen bij mannen.
            Nikki
            Fleur

            Zazu & Zoë (forpusjes)

            Comment


            • #7
              Zo, ja dat het een mooi ventje is vonden wij ook. Erg bedankt voor de reacties. Ik had al gegoogled, of hoe dat ook noemt. En hier binnen 24 uur antwoord. Nou is het zo dat de ouders groen en blauw zijn. Ik heb het mannetje nog eens goed bekeken. Maar daar kun je het idd wel aan zien. Maar iets minder duidelijk dan aan het jonkie. Ook wel logisch natuurlijk want die is groen. Ik kocht het echtpaar met het jong en nestblok van een kweker die acuut moest stoppen. Was dus ook een beetje een gok of het goed zou gaan. Ik heb ze in hun nestblokje vervoerd.

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse
              Working...
              X