Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gedupeerde gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Gedupeerde gezocht

    Beste mensen,

    Naar aanleiding van mijn nare ervaring met een fokker/kweker, wil ik bij deze iedereen waarschuwen. Ik gun namelijk niemand het verdriet wat ik hierdoor heb meegemaakt, dierenpolitie en andere instanties kunnen er weinig aan doen, ook ben ik op zoek naar mensen die hetzelfde hebben meegemaakt bij dezelfde fokker/kweker.

    Mijn grijze roodstaart heb ik gekocht in een straat in de Houtwijk in Den Haag van iemand die onder de naam Ans opereert via een site met online advertenties. In eerste instantie leken het hele aardig mensen die voor de hobby bezig waren. Ik kreeg instructies voor de pap en mij werd verzekerd dat er écht niets fout kon gaan, omdat ik daar nog over twijfelde, als ik maar op de temperatuur lette. Na een paar dagen verder lezen op forums en website kreeg ik argwaan, ik vond het vreemd dat mijn vogel tot 12 weken 4x per dag pap moest. Ook sprak ik iemand die het raar vond dat hij nog geen staart had met 7,5 week, die had hij wel moeten hebben. Ik ben dus naar de vogelarts gegaan. Deze vertelde mij dat de vogel pas 4 weken oud was en nog onder de warmtelamp moest. Gelijk overgestapt op andere voeding en verder zag hij er gezond uit. Wel werd mij aangeraden om een test te laten doen zodra hij in de veren zat. Met alle liefde heb ik hem al zijn nodige voedingen gegeven, ik ben thuis gaan werken om zijn krop in de gaten te houden en om hem zo op zo'n goed mogelijke manier groot te laten worden. Toen hij in de veren zat heb ik hem laten testen, met het idee dat het nooit fout kon zijn. Na een week had ik de uitslag, de vogel had PBFD én Polyoma. 2 dagen later ben ik met spoed naar de dierenarts gegaan omdat het niet goed leek te gaan, na 2 uur in de couveuse te hebben gelegen heeft hij het opgegeven. Overleden aan polyoma.

    Dino was mijn kindje, hij ging overal mee naartoe, boodschappen doen, naar het bos, op visite. Ik zag zijn eerste stapjes en hapjes en ineens was hij er niet meer. De enige troost die ik heb is dat hij bij mij zeker een mooi leven heeft gehad, voor zolang dit heeft geduurd.

    Via een advocaat heb ik brieven gestuurd, maar ik krijg geen reactie via de telefoon, e-mail of brief. Ik wilde er graag een zaak van maken maar de advocaat zei dat ik mezelf dan alleen meer kosten op me nek haal omdat deze mensen zo professioneel aan het oplichten zijn. Plus dat het ze waarschijnlijk niets interesseert en dat ik alleen mezelf ermee heb, omdat dit soort mensen nergens van wakker liggen.

    Vandaag werd ik gebeld door de dierenpolitie, ze zijn gister langs geweest maar konden niet zien dat de vogels ziek waren. Bij wet is het niet vastgesteld wanneer een vogel bij zijn moeder weg mag en ook daar konden ze niets aan doen. Wel doen ze nog onderzoek naar waar de papegaaien precies vandaan komen, daar wilde ze namelijk niets over kwijt.

    Mocht er iemand zijn die zijn vogel ook in de Houtwijk in Den Haag heeft gekocht, laat het me weten, zo kunnen we het dossier van de politie eventueel compleet maken of samen iets ondernemen om dit te stoppen.

    Groetjes
    Erika

  • #2
    wat rot voor je dat het zo gelopen is ,hoop dat zoveel mogelijk mensen dit lezen.
    sterkte.

    Comment


    • #3
      wat een afschuwelijke ervaring.

      Ik begrijp jouw boosheid en je grote teleurstelling tov de mensen die jou dit hebben aangedaan. Hoop dat je met de politie verder komt en dit kan stoppen. Ze hebben nog meer vogels zitten, zijn die ook voor de verkoop? De kans is heel groot dat deze ook ziek zijn.

      Wat ik niet helemaal begrijp is dat ze jou Dino verkocht hebben als zelfstandige vogel omdat hij al 12 weken oud was. Je had je vooraf niet ingelezen veronderstel ik hiermee omdat een vogel van 14 weken oud geen pap meer eet, hooguit een "pretpapje".

      Het is achteraf praten, maar hoop dat je indien je opnieuw voor een nieuw "kindje", heel goed kijkt en referenties opzoekt over de kweker.
      Wat ook absoluut van belang is dat je heel veel leest op goede site's, uit boeken zodat je in de toekomst deze nare ervaring kunt wegzetten.,

      succes met je aanklacht.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
        wat een afschuwelijke ervaring.

        Ik begrijp jouw boosheid en je grote teleurstelling tov de mensen die jou dit hebben aangedaan. Hoop dat je met de politie verder komt en dit kan stoppen. Ze hebben nog meer vogels zitten, zijn die ook voor de verkoop? De kans is heel groot dat deze ook ziek zijn.

        Wat ik niet helemaal begrijp is dat ze jou Dino verkocht hebben als zelfstandige vogel omdat hij al 12 weken oud was. Je had je vooraf niet ingelezen veronderstel ik hiermee omdat een vogel van 14 weken oud geen pap meer eet, hooguit een "pretpapje".

        Het is achteraf praten, maar hoop dat je indien je opnieuw voor een nieuw "kindje", heel goed kijkt en referenties opzoekt over de kweker.
        Wat ook absoluut van belang is dat je heel veel leest op goede site's, uit boeken zodat je in de toekomst deze nare ervaring kunt wegzetten.,

        succes met je aanklacht.
        Ja ze hebben nu alweer voor de 3e keer een advertentie neergezet, nu zag ik ook zelfs een advertentie dat ze babypapegaaien zoeken va 4 weken en deze met de hand willen opvoeden en doorverkopen, zucht.

        Nee ze zei dat hij 7 weken was, wat ik begrepen had van sites is dat ze met 5 weken weg gaan (verkeerde sites achteraf). Dus ik dacht dat ik met 7 weken het netjes deed. Ik wil graag een nieuw papegaaien vriendje, maar ik weet niet waar ik moet beginnen, na alle gruwelverhalen te hebben gelezen op internet heb ik het idee dat er geen papegaai meer onbesmet is. Ik dacht er goed aan te doen door naar een 'hobby'kweker te gaan, maar de realiteit is helaas anders.

        Bedankt in ieder geval!

        Comment


        • #5
          Ach ik verkoop met enige regelmaat jonge papegaaien en over mij komen geen verhalen dat er papegaaien met besmettelijke ziektes verkocht worden. Alleen ben ik "te duur" zo triest dit, goedkoop wederom duurkoop of eigenlijk miskoop,

          mvg Frank

          Comment


          • #6
            Frank

            Volgens mij staat er nergens dat het een goedkope papegaai was.
            Jammer dat je door een in mijn ogen handelaar bedrogen bent en niet zoals je aangeeft door een hobbykweker.
            Gelukkig ken ik nog steeds meer goede hobbykwekers dan slechte.
            Je goed op een aankoop voorbereiden kan teleurstellingen voorkomen.
            Daar kan een forum als deze aan bijdragen.

            Ook hier weet men vaak wel goede adressen en komen ook betrouwbare kwekers.
            We verwijzen zelfs wel eens naar Frank die natuurlijk wel vreeeeeeeeeselijk duur is, maar ja geeft wel garantie en kwaliteit

            Henk

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Francapapegaaien Bekijk Berichten
              Ach ik verkoop met enige regelmaat jonge papegaaien en over mij komen geen verhalen dat er papegaaien met besmettelijke ziektes verkocht worden. Alleen ben ik "te duur" zo triest dit, goedkoop wederom duurkoop of eigenlijk miskoop,

              mvg Frank
              Wat is te duur? Ik heb mijn papegaai zeker niet voor goedkoop gekocht, maar voor de gewone gangbare prijs zoals ze bijna overal gevraagd worden.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Henk Draaijer Bekijk Berichten
                Frank

                Volgens mij staat er nergens dat het een goedkope papegaai was.
                Jammer dat je door een in mijn ogen handelaar bedrogen bent en niet zoals je aangeeft door een hobbykweker.
                Gelukkig ken ik nog steeds meer goede hobbykwekers dan slechte.
                Je goed op een aankoop voorbereiden kan teleurstellingen voorkomen.
                Daar kan een forum als deze aan bijdragen.

                Ook hier weet men vaak wel goede adressen en komen ook betrouwbare kwekers.
                We verwijzen zelfs wel eens naar Frank die natuurlijk wel vreeeeeeeeeselijk duur is, maar ja geeft wel garantie en kwaliteit

                Henk
                Ja ik heb echt van te voren er goed over nagedacht en mezelf ingelezen, maar ik denk dat ik toch niet op de juiste sites terecht ben gekomen in mijn zoektocht. Als ik ergens ook maar iets over PBFD of polyoma had gelezen dan had ik natuurlijk gewoon om een testrapport gevraagd. Heb jij toevallig ook een goed adres in de regio haaglanden?

                Comment


                • #9
                  Ik schrik me dood!
                  Ik heb mijn bonte boertje daar gekocht!

                  10 weken geleden hebben we haar gekregen & toen was ze (volgens hun) 6,5 week oud
                  Onze Bailey is inmiddels al 2 keer erg ziek geweest..

                  En we hebben haar nog niet op alle bekende virussen laten testen, maar dat gaan we nu zeker doen!!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door edenijl Bekijk Berichten
                    Ja ik heb echt van te voren er goed over nagedacht en mezelf ingelezen, maar ik denk dat ik toch niet op de juiste sites terecht ben gekomen in mijn zoektocht. Als ik ergens ook maar iets over PBFD of polyoma had gelezen dan had ik natuurlijk gewoon om een testrapport gevraagd. Heb jij toevallig ook een goed adres in de regio haaglanden?
                    Ik woon niet in die omgeving, kan je dus wel helpen maar alleen als je de moeite wil nemen 2 uurtjes te rijden.

                    Comment


                    • #11
                      Wat een enorme act hebben die mensen dan opgezet bij ons ook en wij er ingetuind met onze goedgelovigheid! En dan ook nog eens hun eigen gaai waar ze schijnbaar niks om geven aan al de risicos blootstellen! Als het al waar is wat ze ons heeft wijsgemaakt over de papegaai van haar dochtertje. Ik hoop dat onze bailey niks ergs onder de leden heeft maar vrees nu het ergste maar snel een afspraak
                      Maken bij de va voor de testen....
                      Een erg harde maar wijze les

                      Comment


                      • #12
                        Nee ken geen goede kweker in haaglanden

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Sherina Bekijk Berichten
                          Ik schrik me dood!
                          Ik heb mijn bonte boertje daar gekocht!

                          10 weken geleden hebben we haar gekregen & toen was ze (volgens hun) 6,5 week oud
                          Onze Bailey is inmiddels al 2 keer erg ziek geweest..

                          En we hebben haar nog niet op alle bekende virussen laten testen, maar dat gaan we nu zeker doen!!
                          Jemig zeg! Zou jij mij de uitslag willen laten weten? Er loopt een zaak bij de politie. Sterkte, ik hoop dat alles oké is!

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Francapapegaaien Bekijk Berichten
                            Ik woon niet in die omgeving, kan je dus wel helpen maar alleen als je de moeite wil nemen 2 uurtjes te rijden.
                            Bedankt, ik ga as donderdag bij hareco kijken in Sliedrecht, deze zijn ook aanbevolen door kassa. Mocht ik het niet vertrouwen laat ik het weten

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Peter90 Bekijk Berichten
                              Wat een enorme act hebben die mensen dan opgezet bij ons ook en wij er ingetuind met onze goedgelovigheid! En dan ook nog eens hun eigen gaai waar ze schijnbaar niks om geven aan al de risicos blootstellen! Als het al waar is wat ze ons heeft wijsgemaakt over de papegaai van haar dochtertje. Ik hoop dat onze bailey niks ergs onder de leden heeft maar vrees nu het ergste maar snel een afspraak
                              Maken bij de va voor de testen....
                              Een erg harde maar wijze les
                              Begrijp ik goed dat je er ook een gaai hebt gekocht?

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X