Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    wat ee leuk beestje en mooie voorziening in de kamer
    lijkt wel een echte speeltuin hahaha

    veel plezier met em

    vg aurelia

    Comment


    • #32
      Ons bonte boertje Bailey (6 mnd oud) laat al het dure speelgoed liggen & als ik zelf wat maak is ze uren zoet. Ik vind het leuk om te maken, dus ik denk dat ik nu zeker al 50 speeltjes voor der heb gemaakt. Haar kooi hangt goed vol & ik heb veel om mee af te wisselen. Ik ben in ieder geval niet bang dat ze zich verveelt

      Ik gebruik het meeste sisaltouw (70 cent bij de Action) en soms tyrips om dingen bij elkaar te binden..

      Dingen die ik gebruik voor speelgoed:
      Houtblokken (gekleurde)
      Karton
      Papier
      Lego(duplo) doorboren
      Rietjes (knopen tot balletje vind ze ook geweldig)
      Baby speelgoed
      Belletjes
      Kattenballetjes
      Dunne wilgentakjes (met tyrip vastbinden aan een stok is favoriet hier)
      Wasknijpers (van hout & dan doorboren)
      Wc rollen
      Stukken kokosnoot-schil doorboren

      Enne, er zijn nog veel meer dingen die je kan gebruiken. Maar ik kom er nu even niet op.
      Met een schaar (soms een boormachine) sisaltouw & portie creativiteit kom je er wel & je birdy zal er uren mee spelen!

      En als ze er niet mee speelt (wat tot nu toe nog niet is gebeurd), is het ook helemaal geen probleem
      Want ik moet wel zeggen dat ik soms wel zuur zat te kijken als ze dure speeltjes van 20-30 euro niet eens aanraakte haha! Ik haal nu die speeltjes uit elkaar & gebruik die onderdelen voor als ik zelf crea-bea ga doen.

      Hoop dat je er wat aan hebt om de kooi op te vrolijken! Buiten de kooi ziet het er trouwens echt top uit!! Echt heel gaaf

      Groetjes, Sherina (zit even op t profiel van m'n vriend, mijn telefoon is leeg)

      Comment


      • #33
        Bedankt voor de reacties. We zijn zelf ook een beetje aan het knutselen. Die prijzen gaan echt nergens over in de winkels.... We hebben de kooi inmiddels wel wat opgevrolijkt. Al ziet ie er niet veel van. Hij/zij zit alleen in de kooi als ie 's avonds gaat slapen.

        Nu het mooie weer eraan komt zullen we eens gaan proberen om naar buiten te gaan met hem. Eens kijken of het tuigje hem bevalt..?!

        Comment


        • #34
          Ik ben verliefd
          Liefs Charlotte, Kyra, Citroen, Chicka en Melbourne
          Volg de blog over mijn dieren: http://kyracitroen.blogspot.nl/

          Comment


          • #35
            Wow wat een mooie vogel ...! en spetterende foto's ! (vlieg foto's ..hoe doe je dat ?)
            Hoe krijg je die zo groot erop !
            Superrr..
            sigpic

            Comment


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Peter90 Bekijk Berichten
              Ons bonte boertje Bailey (6 mnd oud) laat al het dure speelgoed liggen & als ik zelf wat maak is ze uren zoet. Ik vind het leuk om te maken, dus ik denk dat ik nu zeker al 50 speeltjes voor der heb gemaakt. Haar kooi hangt goed vol & ik heb veel om mee af te wisselen. Ik ben in ieder geval niet bang dat ze zich verveelt

              Ik gebruik het meeste sisaltouw (70 cent bij de Action) en soms tyrips om dingen bij elkaar te binden..

              Dingen die ik gebruik voor speelgoed:
              Houtblokken (gekleurde)
              Karton
              Papier
              Lego(duplo) doorboren
              Rietjes (knopen tot balletje vind ze ook geweldig)
              Baby speelgoed
              Belletjes
              Kattenballetjes
              Dunne wilgentakjes (met tyrip vastbinden aan een stok is favoriet hier)
              Wasknijpers (van hout & dan doorboren)
              Wc rollen
              Stukken kokosnoot-schil doorboren

              Enne, er zijn nog veel meer dingen die je kan gebruiken. Maar ik kom er nu even niet op.
              Met een schaar (soms een boormachine) sisaltouw & portie creativiteit kom je er wel & je birdy zal er uren mee spelen!

              En als ze er niet mee speelt (wat tot nu toe nog niet is gebeurd), is het ook helemaal geen probleem
              Want ik moet wel zeggen dat ik soms wel zuur zat te kijken als ze dure speeltjes van 20-30 euro niet eens aanraakte haha! Ik haal nu die speeltjes uit elkaar & gebruik die onderdelen voor als ik zelf crea-bea ga doen.

              Hoop dat je er wat aan hebt om de kooi op te vrolijken! Buiten de kooi ziet het er trouwens echt top uit!! Echt heel gaaf

              Groetjes, Sherina (zit even op t profiel van m'n vriend, mijn telefoon is leeg)

              Hallo

              Daar zijn onze kipjes ook uren zoet mee, al hebben wij ook wel fourageer speelgoed en puzzels gekocht bij dieca en nog wat meer van dat spul, ze gebruiken het, maar met de simpelste dingen zijn ze echt in hun nopjes, de lenzendoosjes van de dochter met draaidopjes een paar pijnboompitten erin en geloof maar, ze hebben het zo door hoe ze het moeten opendraaien. Denneappels vullen met propjes papier en in elk propje een zaadje, gerandeerd veel plezier en werken voor de kost.

              groetjes Julia
              Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

              Comment


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door Willemien Bekijk Berichten
                Wow wat een mooie vogel ...! en spetterende foto's ! (vlieg foto's ..hoe doe je dat ?)
                Hoe krijg je die zo groot erop !
                Superrr..
                Hij is agressief naar telefoons, afstandsbedieningen, computermuizen en camera's! Als je een foto maakt vliegt hij dus op de camera af om hem te gaan aanvallen!
                Echt apart gedrag! Haha....ik zal eens een topic openen. Misschien dat er kenners zijn die weten waar die agressie vandaan komt op bepaalde voorwerpen.
                Jalo

                Comment


                • #38
                  Jalo is vandaag voor het eerst buiten geweest. Echt leuk!!!

                  Hij bleef rustig zitten. Hij vond alleen het tuigje wat onwennig, want hij knaagde er veel aan.

                  Hier wat foto's!

                  IMG_4392.jpgIMG_4395.jpgIMG_4396.jpg

                  Comment


                  • #39
                    wat leuk

                    Comment


                    • #40
                      Advies gevraagd!!!!!!

                      Hij is nu ongeveer 4 weken in de rui. Tenminste, hij verliest meer veren dan normaal en krabt veel enz.

                      Echter hebben we een probleem, ik zal het inleiden.. We hebben alles in de woonkamer ingericht op Jalo. Hij zit ook heel de dag buiten de kooi. Als ie gaat slapen gaat ie zn kooi in en doen we hem ook dicht. Mijn vriendin kroelt veel met hem. Ik ook. Onder mn kin vindt ie het lekker als ie gekrabbeld wordt.

                      Hij heeft alleen zn zinnen op mijn vriendin gezet. Ik wordt meerdere malen per week tot bloedens toe gebeten. Hij is dus behoorlijk eenkennig.. Voorheen was ik diegene die hem in zn strafkooi deed als ie beet bv. (15 minuten ongeveer). Nu doet mijn vriendin het ook. Tevens hebben we afgesproken dat ze maar wat minder moet kroelen en ik wat meer aandacht besteden.
                      Het lijkt gewoon niet te helpen.. en ik wordt het zo langzamerhand aardig beu.

                      Samenvattend: Hij is eenkennig naar mn vriendin en in de rui.

                      Wat moeten we doen? Zo is het niet te doen..

                      Comment


                      • #41
                        volgens mij kan het er ook mee te maken hebben dat hij nu in de rui is em dus ander gedrag vertoont. meen ik ergens geleze te hebben. als dat zo is is het miss ook een kwestie van afwachte

                        Comment


                        • #42
                          Zijn

                          Ja klopt kan zes weken duren. Dus dat is was alleen afwachten. Alleen het eenkennig zijn kunnen we wel wat tips gebruiken. Of wordt misschien ook minder na de rui?

                          Comment


                          • #43
                            hi, wat zou kunnen helpen is datje partner zich even helemaal terugtrekt, ja en wat versta je onder kroelen? soms kan kroelen het partnergedrag versterken. Om een patroon te doorbreken zou je hem/haar ipv de hele dag er nu maar een even een paar keer per dag loslaten en dan misschien als je alleen thuis bent, zodat je even de voorkeur doorbreekt.

                            Comment


                            • #44
                              Bedankt voor je reactie. Is het proberen waard.

                              Comment


                              • #45
                                onze sam de grijze heeft in de pubertijd ook wat nukken vertoond, en ook dat zij 1 iemand uitkoos als favoriet, mijn man heeft zich toen even helemaal teruggetrokken dus ook echt sam genegeerd en wij als rest hebben de opvoeding en verzorging overgenomen. Dit heeft super geholpen en het uitvallen naar ons is ook echt gestopt heeft echt wel wat moed en doorzettingsvermogen gekost.

                                Nu is ze niet eenkennig meer, maar mijn man is wel favoriet dat houdt in dat zij samen lekker kunnen ravotten en dat zij als enige bij het ravotten ook echt op haar rug gaat liggen en lekker bij hem op zijn knie in slaap valt. wij kunnen gewoon lekker over d r koppetje kriebelen en haar gewoon met haar spelen, kunnen haar corrigeren, maar er zit wel wat verschil in en voor ons is dat gewoon maar accepteren.

                                suc6

                                Comment

                                Ads onder in topics

                                Collapse
                                Working...
                                X