Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn hart breekt....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
    Welke motiverende reden heb jij daar voor?
    Waar zouden dan dieren verkocht mogen worden of aangeboden worden?
    "Ziek PBFD" is een naam op Marktplaats, ik heet ook Bakker, geen gebak bij mij bestellen want ik heb niks met brood of dergelijke te doen, dus is dat ook geen vaststelling of constatering.

    En motiverende redenen heb ik genoeg om dieren te verbieden op bijvoorbeeld MP, het is namelijk niet alleen MP waarvan ik vind dat aanbod van dieren verboden moet worden.

    Een goed motiverende reden is bijvoorbeeld doorfok van honden, heel veel mensen bedoelen het goed hoor, maar ook heel veel mensen willen geld verdienen met beesten en dan gaat het fout.

    Volgende week is het de Vlaamse Reus wat iedereen wilt hebben, 2 weken later is mijn buurman konijnen aan het fokken want hij weet niet precies wat een Vlaamse Reus is maar kan er maandelijks een centje mee bij verdienen.

    Gecertificeerde dierenverkopers, gecategoriseerd, inspectie niet in orde na 3 keer, certificaat ongeldig.

    Lijkt me een prima oplossing, en dat alleen maar door een aantal mensen die er een centje aan willen verdienen en geen respect hebben voor dieren en wrschijnlijk niet alleen dieren.

    Comment


    • #32
      Ik ben het ergens wel met je eens hoor Decibel; maar over het algemeen worden er (bij mij iig) geen dieren over het internet verkocht. Het is een eerste contactlegging met eventuele kandidaten. Ja, zo noem ik het, ik kies nog altijd het beste uit voor mijn beestjes. En wat de koper betreft, die zal ook uiteindelijk langsgaan bij de adverteerder en kan altijd nog "bedanken" voor het aanbod en verder kijken.
      Je ziet gauw genoeg wie er centen aan wil verdienen en wie een hobbyist is
      Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

      Comment


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Astrid74 Bekijk Berichten
        Ik ben het ergens wel met je eens hoor Decibel; maar over het algemeen worden er (bij mij iig) geen dieren over het internet verkocht. Het is een eerste contactlegging met eventuele kandidaten. Ja, zo noem ik het, ik kies nog altijd het beste uit voor mijn beestjes. En wat de koper betreft, die zal ook uiteindelijk langsgaan bij de adverteerder en kan altijd nog "bedanken" voor het aanbod en verder kijken.
        Je ziet gauw genoeg wie er centen aan wil verdienen en wie een hobbyist is
        astrid daar ben ik het helemaal mee eens

        Comment


        • #34
          Dieren op Marktplaats zou verboden moeten worden waar gelukkig ook sprake van is,
          Welke motiverende reden heb jij daar voor?

          Een goed motiverende reden is bijvoorbeeld doorfok van honden,
          En daarvoor stel jij MP dus dan aansprakelijk die fokt toch de honden niet.
          Zou volgens mijn mening zelfde zijn als dat je je wordt aangereden door een auto die verkocht is via MP dan MP te verbieden om nog advertenties van auto's te mogen plaatsen.

          Volgende week is het de Vlaamse Reus wat iedereen wilt hebben, 2 weken later is mijn buurman konijnen aan het fokken want hij weet niet precies wat een Vlaamse Reus is maar kan er maandelijks een centje mee bij verdienen.
          Ben ik met je eens,dit gebeurt maar al te vaak kijk naar de dalmatiërs en naar de witte oehoe(Harry potter ) de witte kaketoe van barretta dan wil iedereen ineens dat dier voor de heb en de sier.


          Gecertificeerde dierenverkopers, gecategoriseerd, inspectie niet in orde na 3 keer, certificaat ongeldig.
          Op zich lijkt het een prima redenatie,maar die staat en valt met handhaving.(net zoals met alle regels)
          Ben wel benieuwd welke voorwaarden je dan wilt stellen aan het verkrijgen voor dergelijk certificaat en voor wie dit dan zou moeten gelden,ook voor de liefhebber die 3 jongen kweekt?


          Lijkt me een prima oplossing, en dat alleen maar door een aantal mensen die er een centje aan willen verdienen en geen respect hebben voor dieren en wrschijnlijk niet alleen dieren.
          In de meeste gevallen is verkoper zelf verantwoordelijk voor dergelijke situatie,maar als koper nu niet daar koopt omdat het wat euro's goedkoper is dan bij de mensen die wel het goed en netjes willen doen en daardoor iets meer moeten/willen vragen, ja dan blijft het zonder regelgeving bestaan.
          ik weet niet alles maar doe mijn best

          Comment


          • #35
            Tja dieren op marktplaats verbieden?

            Als ik naar mezelf kijk ik heb 4 pyrrhura's voor mijn plezier en 1 X per jaar krijgen ze jongen, een tweede ronde hebben ze gelukkig nog niet gedaan
            Deze jongen kan ik echt niet zelf houden dus vertel mij maar wat ik er dan mee moet doen?

            Comment


            • #36
              heb ook al wat nesjes gehad van verschillende vogels niet omdat ik zo nodig wil kweken maar omdat ik wel is wilde weten hoe het is om jonge vogels te hebben en de ontwikkeling .
              gewoon voor de hobby en ik vraag ook niet van die schandalige prijzen wat je soms tegen komt bv handtamme pyrrhura over de 100 euro bv .
              ja en ik weet je heb verschillende soorten en sommige zijn duurder .
              en waar moet anders je vogels verkopen naar een winkel brengen en hun er lekker hun winst uit halen.
              je kunt zelf niet alles houden.
              het is wel jammer dat je van die rare dingen tegen kom maar iedereen is niet het zelfde gelukkig.
              en inderdaad we hebben ons menig gauw maar we weten de achtergrond nog niet eens.
              ik erger me aan mensen die echt voor het geld kweken kijk maar naar ander dieren ,bv een raskat ken er genoeg in de buurt die zoveel nestjes per jaar hebben en dan nog 600 euro voor een kat vragen .

              Comment


              • #37
                Laten we voorop stellen dat deze discussie misschien wel te ingewikkeld is om er schriftelijk uit te komen.

                Mensen die de moeite nemen om de koper te "analyseren" is niks mis mee zoals Astrid het beschrijft, helaas gebeurt dit niet vaak.

                Het is niet alleen MP waar ik op doel, in Belgie mogen bijvoorbeeld geen honden meer aangeboden worden in winkels, er werd gewoon misbruik van gemaakt.

                Iemand ooit een docu gezien over dieren die o.a. vanuit Hongarije en Bulgarije de grens over gaan en vervolgens hier verkocht worden, honden maar ook vogels werden/worden ziek en op een kluitje vervoerd ?
                Afgelopen week zelf gezien en wat ik niet erg vind omdat het maar materiaal is, ik zag dat bijvoorbeeld alle Axe Douchegel van 2euro bij de Action is uitverkocht, iemand had z'n kar volgeladen, ook daar wordt geld aan verdient want dit wordt vervolgens voor 3,50 doorverkocht.

                @Dijkkamp,
                Quote; En daarvoor stel jij MP dus dan aansprakelijk die fokt toch de honden niet.
                Zou volgens mijn mening zelfde zijn als dat je je wordt aangereden door een auto die verkocht is via MP dan MP te verbieden om nog advertenties van auto's te mogen plaatsen
                .

                Een kort door de bocht opmerking Mr Dijkkamp.
                Ik hecht minder tot geen waarde aan materialen dit heb ik ondertussen wel geleerd.
                Je hebt een rijbewijs nodig als je rijd, dus we nemen aan dat de persoon geleerd heeft hoe de spelregels op de weg zijn, als ik wordt aangereden is er altijd iemand aansprakelijk !

                En nee, lees m'n vorig bericht nog eens,*het is niet MP maar de persoon die de verantwoordelijkheid neemt om daar iets op te zetten, en lees ook de regels van MP eens.

                Ik zie vaker dat er op dit forum vogels worden aangeboden ipv op MP, dit vind ik niet erg, juich het eerder toe want hier zitten mensen die r verstand van hebben.*

                Maar zoals ik eerder zei, dit onderwerp is moeilijk te uiten en te onduidelijk te verwoorden via een forum.
                En eigenlijk zijn koper en verkoper beide verantwoordelijk als er gehandeld wordt met dieren.
                Last edited by Decibel; 11-08-12, 10:20.

                Comment


                • #38
                  Hallo Decibel,


                  Laten we voorop stellen dat deze discussie misschien wel te ingewikkeld is om er schriftelijk uit te komen.
                  Het blijft altijd lastig met een geschreven woord, maar zou geen reden mogen zijn om een discussie niet voort te zetten.
                  Gewoon respect blijven houden voor elkaars mening,zienswijze en gedachten.


                  Voor wat betreft MP denk ik dat ik je verkeerd begrepen heb,ik dacht te lezen dat jij MP verantwoordelijk hield voor de toestanden.

                  En eigenlijk zijn koper en verkoper beide verantwoordelijk als er gehandeld wordt met dieren.
                  Een zeer correcte vaststelling, waar ik volledig achter sta en zelf ook altijd zeg.
                  Vaak wordt toch verkoper veel verweten en koper in bescherming genomen.

                  Afgelopen week zelf gezien en wat ik niet erg vind omdat het maar materiaal is, ik zag dat bijvoorbeeld alle Axe Douchegel van 2euro bij de Action is uitverkocht, iemand had z'n kar volgeladen, ook daar wordt geld aan verdient want dit wordt vervolgens voor 3,50 doorverkocht.
                  Ja in mijn ogen is dit handelsgeest en niets mis mee en zo gaat het ook bij dieren,maar dit hoeft en mag dan niet inhouden dat de dieren slecht behandeld worden.


                  Wel blijft mijn vraag aan jou staan,


                  Ben wel benieuwd welke voorwaarden je dan wilt stellen aan het verkrijgen voor dergelijk certificaat en voor wie dit dan zou moeten gelden,ook voor de liefhebber die 3 jongen kweekt?

                  Ik hoop dat je ondanks dat jij het net als ik wel lastig vind om je woorden op papier te krijgen toch te antwoorden op deze vraag.( ben soms wel een uur bezig )
                  ik weet niet alles maar doe mijn best

                  Comment


                  • #39
                    Hahaha,.. inderdaad, het kost tijd om jezelf duidelijk te verwoorden en een forum is er om te discusieren maar met respect naar elkaar toe inderdaad.

                    Maar om terug te komen op je vraag verwijs ik je naar de eerste zin in dit bericht,... Ik kom hier nog op terug omdat ik nu even geen uurtje heb
                    Ik heb wel ideeën maar je schopt altijd wel iemand tegen de schenen dus kan ik nu ff denken om het juist en duidelijk te verwoorden.

                    Misschien is het beter om er een ander topic voor te openen als er al geen ander loopt.

                    Comment


                    • #40
                      Aaaaarrrrggggg!!!!!!

                      aaaarrrrrgggg!!!!
                      het spijt me voor wat ik nu ga zeggen maari kanhet niet laten:
                      jullie zeggen allemaal dat marktplaats zo slecht is,en van dennis weet ik niks af,maar wat ik wel weet
                      is dat marktplaats niet slecht is!!!!er zijn heubs ook wel goede advertenties !!!
                      ik heb daar bevoorbeelt een hartstikke goedkope en gezonde hamster aangekocht,
                      en die is 2,5 bijna 3 geworden,dus wat zeuren jullie nou over dat hett verboden moet zijn !!!!!!!
                      wil je echt kinderen een hamster,cavia of konijn ontnemen??want overhet algemeen gaan
                      ouders geen 100 euro neertellen voor zon beest.en dan is hert verboden,kan je weer opnieuw beginnen met ebay ofzoiets!!het heeft dus geen zin!!!!

                      Comment


                      • #41
                        Men.. ik moet hier niet te vaak naar gaan kijken want straks is mn huis een vogelopvang.... om te janken dit!

                        Comment


                        • #42
                          Ik kom hier nog op terug omdat ik nu even geen uurtje heb
                          Ik heb wel ideeën maar je schopt altijd wel iemand tegen de schenen dus kan ik nu ff denken om het juist en duidelijk te verwoorden.

                          En lukt het denken?
                          ik weet niet alles maar doe mijn best

                          Comment


                          • #43
                            Schei uit, dat is verschrikkelijk.

                            Liefs,

                            Monique ()


                            Oorspronkelijk geplaatst door Astrid74 Bekijk Berichten
                            Bij het zien van dit soort advertenties:
                            http://link.marktplaats.nl/584419593

                            Hopelijk vindt hij een goed huisje, en zonder andere gaaien, want ik heb het idee dat ie flink ziek is Verenpak ziet er niet uit, glanzende snavel.... pffffff.....
                            sigpic

                            Comment


                            • #44
                              Wist ik maar iemand!

                              Oorspronkelijk geplaatst door wilma01 Bekijk Berichten
                              Schei uit, dat is verschrikkelijk.

                              Liefs,

                              Monique ()
                              sigpic

                              Comment


                              • #45
                                Even voor de moderators: waarom is mijn bericht met marktplaatslink van een tijdje terug weggehaald??? Reactie stond tussen bente en ceesgijs.
                                Nikki
                                Fleur

                                Zazu & Zoë (forpusjes)

                                Comment

                                Ads onder in topics

                                Collapse
                                Working...
                                X