Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat kost een grijze roodstaart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Het laatste wat ik hierover tegen jou kwijt wil Els is, dat onze ervaring is, dat iemand die gelijk informeert naar de prijs , je na dat telefoongesprek nooit meer iets van hoort.
    Wij verkopen op jaarbasis zo'n 15-20 vogels en dat al een jaar of 10, dus na meer dan 150 vogels herken je bepaalde patronen wel.
    Hetzelfde zoals Astrid al opmerkt ,met mailtjes waarin alleen de vraag staat, wat kost de vogel.
    We hebben jarenlang dit soort mails uitgebreid beantwoord met hele verhalen over zelfstandige vogels , ziektes die je vogel kunnen bedreigen etc. Ook hier dezelfde ervaring wat je ook schrijft je hoort er nooit meer iets van.
    We praten dan over de shoppers die maar 1 ding belangrijk vinden "zo goedkoop mogelijk" en dan moet je gewoon niet bij mij zijn.
    Kortom de vraag wat kosstie? Is bij ons het antwoord ,als dat uw enige vraag is "waarschijnlijk te veel".
    Niet omdat ik dat vind, maar omdat de shopper dat vind,

    Mvg Frank

    Comment


    • #17
      Mooi volgens mij hebben de partijen weer even lekker kunnen mopperen in ons mopperhoekje en lijken me de standpunten wel duidelijk zo.

      Comment


      • #18
        Ik moet wel zeggen frank.. zo krijg je ook een dosis mensenkennis mee, zo pik je de pontiele kopers eruit hihihihi
        ik denk dat we allemaal wel eens een kort lontje hebben :P
        Diana DJ sigpic

        Comment


        • #19
          Voor alle duidelijkheid, mijn gemopper is niet vanwege het feit dat ik de vogel niet verkoop, dat is echt geen probleem die verkopen wel.
          Mijn gemopper geldt eigenlijk de mensen die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is en zonder enige voorbereiding een papegaai gaan kopen met als enige eis hij moet zo goedkoop mogelijk zijn.
          Dit soort mensen houdt de handel in zieke vogels levendig,

          mvg Frank

          Comment


          • #20
            of je bent gewoon te duur

            Comment


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door serkan Bekijk Berichten
              of je bent gewoon te duur
              jij snapt het

              Comment


              • #22
                Ben ook een slimme jongen

                Comment


                • #23
                  frank je heb voor mij gelijk .
                  word er regelmatig ook stront ziek van .
                  pas nog wat kost een blg ara en groenvleugel ara bij u .is hij getest en zelfstandig .
                  ik netjes antwoord gegeven per mail .antwoord terug zo u ben duur ik kan ze kopen voor 650 euro .en groenvleugels voor 850 euro
                  sorry maar op zulke antwoorden geef ik ook geen reactie meer terug .

                  en frank kan wel eens een kort lontje hebben maar is wel goud eerlijk .en tegen onrecht kan hij totaal niet .
                  sorry frank

                  Comment


                  • #24
                    Herman

                    Klopt. Ik krijg via mijn site wel zeker 100 van zulke reacties per jaar. Gelukkig zijn er ook heel veel mensen die eerst de nodigeninformatie vragen maar ook daar hoor je helaas vaak niets van terug. Heel vaak zelfs geen bedankje. Ik neem altijd de moeite om al die mailtjes te beantwoorden omdat ik hoop dat deze mensen in ieder geval tot een juiste beslissing te komen. Vond ik ook altijd wel een beetje de taak als je met zo een site als de mijne begint. Echter ook ik moet zeggen dat ik er ook behoorlijk de buik van vol hebt. Ik overweeg zelfs om dit jaar maar te stoppen met de site het kost me een paar honderd euro per jaar en die kan ik denk ik maar beter in de vogels stoppen. De manier van vragen wordt ook steeds agressiever. Als ik bijvoorbeeld niet binnen een dag een mailtje beantwoord krijgnik als reacties van bent u op vakantie, weet u niks, wat een waardeloze site als u geen mail beantwoord . Geduld is tegenwoordig ver te zoeken helaas. Tuurlijk zullen er weer reacties komen van begin dan niet aan zo een site etc. Tja en daarom denk ik er over er dan ook maar mee te stoppen.


                    Henk

                    Comment


                    • #25
                      Wat triest eigenlijk.
                      Als je de vogels prima via via en door je naam kan verkopen is dat best een optie.
                      Of heel duidelijk, vooraan je website en/of bij het contact vermelden welke eisen je stelt aan de mogelijk nieuwe eigenaren. Dan weer je vast ook al een hoop 'vage' mensen die daar "geen zin in" hebben. Zie ik ook vaak bij andere (goede) vogelkwekers en dat werkt wel van wat ik zo hoor.
                      Met een website toon je anderzijds ook wel weer aan dat je niet zomaar een louche kweker bent. Dat zal niet in alle gevallen opgaan maar ik denk dat er genoeg mensen die daar ten positieve op selecteren alvorens contact te zoeken...

                      Comment


                      • #26
                        henk mijn site is helaas verouderd maar ik heb de kennis niet om het zelf te veranderen .

                        inderdaad word je er niet vrolijker van .al die mailtjes vind ik zelf niet erg .maar ze kunnen inderdaad het geduld niet opbrengen om op een antwoord te wachten ook ik heb niet iedere dag de tijd om all mijn mail te beantwoorden maar ze hebben altijd binnen 48 uur antwoord .en er zijn er inderdaad weinig die je bedankje geven voor de info die je geef.

                        we blijven toch onze plicht maar doen .

                        Comment


                        • #27
                          wat ben ik blij met deze discussie hier, vooral de naam van het topic: wat kost een grijze roodstaart.
                          mensen die gaan googelen, komen hier terecht en lezen direct deze discussie en serieuze kopers, weten de goede kweker dan te bereiken

                          Henk ik kijk graag op je site en zou het jammer vinden als je deze zou sluiten

                          groetjes Ria

                          Comment


                          • #28
                            Maaike

                            Doel van mijn site is voor alle duidelijkheid niet verkopen. Ik verkoop zelden tot nooit iets. En als ik al vogels verkoop, bijvoorbeeld wat wel eens gebeurt is met kweekkoppels dan is het alleen maar aan bekenden in de vogelwereld. Want ik wil dan 100 procent zekerheid dat men verstand heeft van deze vogels en ze niet worden verkloot. Sterker nog in het verleden gingen ze vaak voor beneden de kostprijs weg omdat ik liever zie dat ze goed terecht komen dan dat ik er wat aan moet verdienen.Dit jaar heb ik helaas geen jongen maar als ze er wel waren geweest dan waren er zelfs al twee rose kaketoes voor niets beloofd . Helaas heb ik qua gezondheid en tijdgebrek weinig tijd kunnen besteden aan de kweek. Hopelijk volgend jaar beter .

                            Henk

                            Comment


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door serkan Bekijk Berichten
                              Ben ook een slimme jongen
                              Slim genoeg om sarcasme te herkennen?

                              Ik vind het prima om in discussie te gaan , maar dan wel op basis van argumenten en niet op basis van inhoudsloze kreten,

                              mvg Frank

                              Comment


                              • #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door wiechmann Bekijk Berichten
                                frank je heb voor mij gelijk .
                                word er regelmatig ook stront ziek van .
                                pas nog wat kost een blg ara en groenvleugel ara bij u .is hij getest en zelfstandig .
                                ik netjes antwoord gegeven per mail .antwoord terug zo u ben duur ik kan ze kopen voor 650 euro .en groenvleugels voor 850 euro
                                sorry maar op zulke antwoorden geef ik ook geen reactie meer terug .

                                en frank kan wel eens een kort lontje hebben maar is wel goud eerlijk .en tegen onrecht kan hij totaal niet .
                                sorry frank
                                Hahaha Hermann,

                                jij hoeft zeker geen sorry tegen me te zeggen,

                                mvg Frank

                                Comment

                                Ads onder in topics

                                Collapse
                                Working...
                                X