Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vreemd gedrag van mijn parkiet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • vreemd gedrag van mijn parkiet.

    Hallo ik had even een vraagje, mijn parkiet doet laatste tijd beetje vreemd,

    ik weet dat parkieten als ze iets leuk vinden soms met hun kop om hoog en om laag gaan maar die van mij schud heen en weer
    heel snel, en zijn pupillen worden dan ook groot,

    ik heb er weten een filmpje van kunnen maken, en misschien weet u het zo als u het zo op film ziet. (hoop ik)

    http://youtu.be/IT4uzmtFTFQ

    als hij dit doet, is hij gewoon rustig, en komt uit het niets op zetten, soms echt wel een paar keer achter elkaar met tussen pauzes van misschien 10min.

    hopelijk kunt u antwoord op mijn vraag geven.

  • #2
    lijkt alsof hij jeuk heeft, maar dat in combinatie met grote pupillen??

    Als je het niet vertrouwd: Bel even naar Utrecht de universiteit voor dieren, daar is altijd iemand die je een antwoord kan geven, als het parkietje te zijn ook ziek lijkt.

    misschien zijn er op het forum mensen die dit herkennen, alhoewel het geen artsen zijn

    ben benieuwd wat het is

    groetjes ria

    Comment


    • #3
      Welk geluid hoort hij op het moment dat hij dit doet? Soms doen vogels dit als ze een geluidje horen wat irriteert aan hun oren, dat zou onschuldig zijn dus. Maar het kan ook dat ie een propje oorsmeer in zijn oor heeft wat irriteert. Krabbelt ie ook vaker aan een oor? Ik zou even langs een vogelarts gaan om dat te checken, of even het filmpje naar je vogelarts sturen. Ik zeg zelf altijd: liever 10 keer te vaak iets laten checken als 1 keer te weinig.

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X