Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • advies gevraagd

    Hallo medeforum gebruikers,

    Onze witbuitkcaique Roos van ruim 1 jaar oud is afgelopen dinsdag door een ervaren iemand de nagels geknipt, vanaf gisternamiddag trekt ze steeds haar pootje op het voelt ook warmer dan haar andere pootje, bij het knippen was er klein beetje bloed bij een nageltje uitgekomen waar geel spul op kwam. Ze eet gewoon kan haar pootje ook gebruiken maar ook als ze bij mij zit trekt ze het op ik mag er ook niet echt aankomen, ze is ook echt knorrig.
    Wat kan er aan de hand zijn kan het een reactie op het knippen zijn een ontsteking, ik maak mij ongerust wat kan ik doen voor haar.

    Ps. Hedwig is niet bereikbaar?

    groetjes Julia
    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

  • #2
    Hallo

    jammer dar er niemand heeft gereageerd van de 19 kijkers, ik heb de indruk dat het langzaam verbetert waarschijnlijk toch een reactie op het knippen.
    Het pootjes is al minder warm en ze trekt het niet meer de hele tijd op.

    Groetjes Julia
    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

    Comment


    • #3
      nagels knippen

      Zodra er bloed bij kwam kijken is er in zijn zenuw geknipt. Je kan het het beste door een vogelarts laten doen of door een vogelkenner. Mijn gaai zit vaak op takken en loopt veel rond en ik heb zijn nagels nog nooit hoeven knippen. Soms zijn wat dikkere stokken/takken een uitkomst. Dat zijn pootje warmer aanvoelt is natuurlijk logisch. Als jij je vinger bezeert dan gaat het kloppen en voelt ook warmer aan.
      Hou wel in de gaten dat het er goed uit blijft zien of anders zit het er niet anders op dan naar een echte vogelsarts te gaan om bloedvergiftiging te voorkomen.

      Sukses!
      Koko en Duckie

      Comment


      • #4
        Als je moet gaan knippen , gaat er al voor die tijd iets mis.
        Ik adviseer altijd om te zorgen voor een slijtstok die je aanvult met natuurtakken.
        Dat houdt de nagels kort ,standaard stokken zijn misschien gemakkelijk maar zijn niet echt geweldig voor papegaaien. Natuurtakken zorgen iedere keer weer voor een andere grip.
        Een keer een beetje bloed is niet erg en een beetje verhoging is ook niet zorgwekkend , zolang de vogel attend en allert reageert hoef je je daarover geen zorgen te maken,

        mvg Frank

        Comment


        • #5
          Wij hebben inderdaad ook een slijtstok en natuurtakken in de binnenvoliere, we hoeven nooit de nagels te laten doen. De groenvleugel slijpt ook haar snavel aan de slijtstok.
          Diesel en Balou


          x Harley en Izzy

          Comment


          • #6
            Om er nog meer op door te gaan...
            De meeste kans van slagen heb je als je de stok op de hoogste plek in de kooi hangt, daar voelen ze zich het meest veilig. Grote kans dat ze dan op die stok gaan zitten.

            Succes
            http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Francapapegaaien Bekijk Berichten
              Als je moet gaan knippen , gaat er al voor die tijd iets mis.
              Ik adviseer altijd om te zorgen voor een slijtstok die je aanvult met natuurtakken.
              Dat houdt de nagels kort ,standaard stokken zijn misschien gemakkelijk maar zijn niet echt geweldig voor papegaaien. Natuurtakken zorgen iedere keer weer voor een andere grip.
              Een keer een beetje bloed is niet erg en een beetje verhoging is ook niet zorgwekkend , zolang de vogel attend en allert reageert hoef je je daarover geen zorgen te maken,

              mvg Frank
              Bij veel kromsnavels is een slijtstok uberhaupt niet nodig, mits er inderdaad alleen maar natuurtakken met variabele diktes aanwezig zijn. Alleen vogels die om een of andere reden echt te weinig bewegen of een afwijkende stand van een teen/nagel hebben krijgen dan te lange nagels.
              De kans dat een teen gaat ontsteken doordat er in het leven is geknipt is niet erg groot. Vaak is de pijn ook heel snel over. De aanhoudende pijnlijkheid en warmte kunnen ook wijzen op een kneuzing/breuk van een teen. Persoonlijk vind ik het aardig om bij deze verschijnselen toch voor een paar dagen een pijnstiller ( voor vogels!) te geven.

              Comment


              • #8
                Hallo forumgebruikers,

                dank je wel voor jullie reacties, gelukkig gaat het inmiddels de goede kant op, ik heb haar op advies van Frans van koppie krauw door gezout water laten lopen natuurlijk goed opgelet dat ze er niet van dronk, wat de stokken betreft deze zijn van natuurlijk materiaal en van verschillende diktes er zijn ook twee slijtstokken en touwen enz. als we thuis zijn, zijn ze voornamelijk buiten de kooi op de klimboom die we van wilgen takken van verschillende diktes hebben gemaakt of ze lopen wat over de bank,tafel en grond, ook hebben ze op de vensterbank een speelbak met houtsnippers waar allerlei speeltjes inzitten. Ze slapen elke avond samen in hun tentje op hun rug dicht naast elkaar. Het was van elke poot voornamelijk de twee achterste nagels die langer waren dan de andere nagels, waardoor ze grote kans had ergens achter te blijven hangen. Wat de warmte betreft dat klopt bij genezing komt warmte vrij, maar ik was vooral ongerust omdat ze anders was als anders, we hebben in haar korte leventje ze is bijna 1.5 jaar al het een en ander met haar gezondheid meegemaakt een schimmel in de luchtwegen waarvoor ze met succes is behandeld en wel 6 weken lang met itrafungol waardoor ze allerlei irritaties kreeg het is rotspul maar deed wat het moest doen, daarna een antibiotica kuur voor de bacterie in haar ontlasting die ze zelf niet onder controle kreeg door haar verminderde weerstand. Met veel liefde geduld en aandacht zowel door ons als de dierenarts (dr. Hedwig) heeft Roos het gered, ze betekent heel veel voor ons, ze is zo bijzonder van kararkter. Onze andere caique is een zwartkop caique is bijna 1 jaar, hij heet Jake en is stapel op Rosy en omgekeerd. Jake is wat rustiger en bedachtzamer dan Roos, Jake is buiten dat hij motorisch wat onhandiger is verder gezond. Beide zijn getest en gesext.
                Ik heb ergens gelezen weet even niet meer waar, dat teveel vitamine ook voor een snellere groei van nagels kan zorgen, ze krijgen pellets, zaad, verse groente en fruit en zelfgemaakt vogelbrood. Ik koop het voer voornamelijk bij dieca in Horn en de palmolie en vijgen, noten enz. bij de natuur winkel.
                Ik zal in het vervolg mocht het nodig zijn de nagel op tijd vijlen, dat doe ik ook met hun snaveltjes die maak een beetje stomper zodat het niet zo scherpe punt is, ze zijn dit al vanaf we ze hebben gewend en laten dit ook probleemloos toe.
                In ieder geval fijn om jullie reactie te lezen.

                Groetjes Julia
                Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                Comment


                • #9
                  Hallo

                  Ik wil even laten weten dat onze witbuikcaique weer helemaal de oude is, ze klautert en klimt en speelt/vecht (caique worstelen) samen met Jake onze zwartkopcaique weer dat het een lieve lust is en samen doen ze hun favoriete spelletje als twee vleermuizen in de wilgen takken hangen en maar snavelen.

                  Dat we opgelucht zijn spreekt vanzelf.
                  Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                  Comment


                  • #10
                    Hallo,

                    Ik vijl de nagels van onze caique's altijd met een ronde vijl met een inkeping, het is even een gevecht, maar heb nooit last van bloed dat uit de teentje komt. Ook heb ik een pyrrhura waarvan ik het snaveltje elke week van moet bij knippen, de kromming van de snavel groeit in de onderbek waardoor hij een beaker (zo heet hij ook is van de muppetshow) smoeltje heeft, maar zo lang ik in het witte gedeelte knip komt er geen bloed uit.Misschien kan je beter vijlen ik heb de teentjes nooit hoeven knippen en met vijlen hou je het beter bij.

                    Groetjes Pamela
                    pagegaaienliefhebber

                    Comment


                    • #11
                      Caique papagaaien

                      Hallo

                      Pamela en Rambo

                      ik had al besloten gezien na wat er gebeurt was, de nagels net als ik al met hun snavels doe voorts zelf te vijlen, de snavels onderhouden ze zelf goed, er is ook niet sprake van groei wat buiten het normale valt, hun snavels maak ik iets stomper zodat het puntje niet zo spits is. Ze zijn soms in een gekke bui, het lijken dan net 2 overactieve kleuters die in hun gedrag zijn doorgeschoten op zo'n moment kunnen ze in hun gekkigheid bijten en dat doet minder pijn als het snaveltje wat stomper is.
                      Onze zwartkopcaique Jake trekt steeds meer naar ons toe, waar hij voorheen enkel oog had voor Rosy verdeeld hij nu zijn genegenheid.
                      Ze gaan ook steeds meer fluitcombinaties laten horen wat echt leuk is om te horen is, soms zijn het kleine pittbuls, als ze eenmaal vastberaden besloten hebben actie te gaan ondernemen zijn ze hier moeilijk vanaf te houden. Maar we zijn net even wat creatiever om hun op andere gedachten te brengen.
                      Soms kunnen we een trucje maar een keer uithalen en trappen ze er de volgende keer niet meer in, met andere woorden onze creativiteit wordt steeds uitgedaagd.

                      We zijn echt helemaal dol op onze kleine vliegtuigjes.
                      ik zal met behulp van mijn docher proberen wat foto,s te plaatsen greotjes Julia
                      Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                      Comment


                      • #12
                        Hallo Julia,

                        Rambo is nu 2 en half jaar oud en Xena 7 maanden oud en is sinds half augustus bij ons, ik heb zelf nog pap geven 's avonds.Ze doet dus alles na wat Rambo ook doet, ze rennen over de kasten en vloer. Rambo is wat rustiger maar ja die is ook al 2 jaar bij ons maar 's avonds zitten ze het liefst bij mij samen met de 2 pyrrhura's die ik ook nog heb, ik noem ze met z'n vieren ook maar de maffia. Xena is echt alles aan het ontdekken. Ze zitten ook vanaf dag 1 al samen in 1 kooi, ik had Xena apart gezet 's avonds omdat wij weg moesten maar Rambo heeft dus op zijn stok zitten wachten tot wij thuis waren en kroop toen pas zijn tent in dus heb ik haar maar meteen bij hem in de kooi gezet. En dat gaat hartstikke goed. Ik heb er geen moment spijt van gehad dat ik Xena ook gekocht heb en het leuke is dat ze broer en zus zijn.

                        Ik wacht met spanning je foto's af.

                        Groetjes Pamela, Rambo en Xena
                        pagegaaienliefhebber

                        Comment


                        • #13
                          foto's zijn geplaatst

                          Hallo

                          Met behulp van mijn dochter, die studeert voor lerares Engels, is het gelukt om de foto's in het album Rose en Jake te plaatsen. Tevens heb ik er een foto bijgezet van onze honden, Dex en Lizzy.
                          Zijn het geen plaatjes, ik ben benieuwt naar jullie reacties.

                          groetjes Julia
                          Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                          Comment


                          • #14
                            Leuke foto's.

                            Vooral deze vond ik wel leuk,

                            https://www.papegaaienforum.nl/album....achmentid=6130
                            ik weet niet alles maar doe mijn best

                            Comment


                            • #15
                              Foto''s van Rosy en Jake

                              Hallo,

                              dank je wel voor de reacties, ik ben nog niet zo handig, maar ik vind steed beter mijn weg in het forum te leren gebruiken.

                              Soms vraag ik mij echt af, wie nu wie manipuleert, wij de vogels of de vogels ons!

                              groetjes Julia
                              Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X